NAnders Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hvor stor er feilmargien på fotobokser? Har lest litt diverse tråder og ingen som er helt enige men noen som vet helt sikkert? enten det er et prosent tall eller det er km tall?? Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Veeel.. Fotoboksene måler hvor lang tid du bruker med bilen din fra ett punk til ett annet.. Trur ikke den feilregner noe særlig ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 jo den må feil bergne litt.. er vel sikkert noe rundt 6% eller noe tenker jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er i allefall lov å håpe, faen ille at det er 1000,- i forskjell på 15 og 16 km/h over :P satse på at marginene er på min side vel, 100 sånn ca på metern i 80 sona mener jeg har ca 5 feil og litt feil i boksen er vel høyst sansynlig at jeg havner under 15 km/h for mye Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Av og til er det veldig godt å ha marginene på sin side:D Hadde akkurat 15 km\h for fort, dæven og fort de sender ut bøtene nå trudde det tok en måned på sånne fotobokser jeg. Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 At den måler feil er det vel liten sjans for. Men den kan jo være satt til og ikke ta bilde før det f.eks går i 90 i 80. Pluss litt feil på speedometeret ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NAnders Skrevet Mars 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Må nok ha en liten feil margin for jeg hadde litt i overkant av 100 på metern og har målt med GPS at speedometeret er 5+- en liten skvett feil Siter _____________________________________ VW Caddy 1,4 1996 Giant XTC 860 med hydr. skivebremser "This thing does a billion miles pr hour, and i know this for a fact beacuse i've tested it" Jeremy Clarkson Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrysler Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Fotoboksen måler nok ganske nøyaktig, er vel heller at de trekker fra litt i etterkant for å være på sikre siden... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Hvor lang tid tar det egentlig sånn i gjennomsnitt å få bota i posten? Er alle fotobokser digitale nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carinaballerina Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 ikke alle er digitale nei, med de digitale tar det ca mellom en og to uker til du får bot i posten! håper jeg aldri får det! :) Siter 1999 -Audi tt 1,8 turbo 1988 -Audi 100 2,3l (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strez Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Kan få bota veldig mye fortere enn en til to uker! En kamerat av meg ble knipsa, og 3 dager etter lå boten og venta i post kassa hans! 5000kr! Tror han var litt hissig! Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Men husk at feilmarginen på speedoen også øker jo høyere frt du kjører.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastone Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Vet at fotoboksene er satt x antall km/t høyere enn fartsgrensen på stedet (normalt 3-5 km/t over), noen steder ganske mye over, f.eks Vålerenga-tunnelen i Oslo, der ligger den (ihvertfall lå den for 3 år siden) 15 km/t over. Dette for at filmen skulle holde mer enn 30 minutter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ble knipsa for et halvt år siden... Hadde vel 90+ i 70 sona. Var i fem tiden på morgenen.. Glemte helt at fotoboksen kom, men klarte å dra ned solskjermen og skule ansiktet før det blinket. Har fortsatt ikke sett noe til noen bot :D Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorvetteC3 Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Er 4kmt på den i kragerø iallefall, den er ikke digital heller. Tok et par uke før jeg fikk beskjeden :\ Siter Corvette 4 ever Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg