Gå til innhold

problem med kjølevifta

Ranger emnet


TGS[]D[][]V[][]D

Anbefalte innlegg

Heisann opel folk!

 

Fikk et lite problem idag når jeg var ute å handla. Mens jeg var i butikken, sto kjølevifta på konstant hele tiden, så batteriet mitt ble flatt. Fikk starta igjen med hjelp av startkabler. Men hva er galt, siden vifta går på fult hele tiden? Er d no rele eller.no som sitter på d greiene her?. Dro bare ut sikringa nå jeg, så jeg får starta imorgen tidlig :) Noen som har no forslag til hva som er galt?

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har koblingskjemaet på releet og et multimeter skal det være mulig og måle deg fram til om det er gått eller ikke, koblingskjemaet finner du sikkert i haynes manualen (om du ikke har denne bør du skaffe deg denne, er bok som er gull verdt), eller du kan gå til din lokale opel forhandler og spørre om råd i fra dem, men er det releet som er gått så skal du kunne måle deg fram, og ikke gjør som tidligere nevnt, å riste på dem, dette er fordi det er små fjærer i et rele som skrangler uansett om de er nye og ubrukte eller gamle og ødelagte. tipper nok at det er en av krestsene i releet som er brent, og derfor holder seg i en posisjon hele tiden, og da grunnen til at vifta går hele tiden er fordi når man stopper en varm motor så kan det hende at det enda er såpass varm at den kan koke, derfor er vifta kobla slik at den kan begynne å gå til motoren er kald nok til at det ikke er noen fare for at pakninger og sånt skal ryke, men beste tipset mitt, koble fra vifta nå på vinteren (slipper du at den går når tenninga er av) og reis til Opel for å høre med de hva som kan gjøres)

 

MVH Kim André Hennum

 

(PS: Sorry for langt svar)

Member of Midnightclub

 

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supert, takk for tipset. Da skal jeg ta meg en tur på opel imorgen og spørre der. Men håper ikke bilen koker eller.no på vei til jobb imorgen, er jo som regel litt kø osv om morningen. Er d fare for at bilen blir varm og koker, etter at jeg har kobla av vifta??

- Opel Vectra C 06 mod

- Opel Vectra B 96 mod *solgt*

- Toyota corolla 86 mod *solgt*

- Bmw 316i e36 91 mod *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår