Gå til innhold

tips: turbo konvertering av 2.0E cih

Ranger emnet


mrloen

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Turbo, turbomanifold, slanger, et sted du kan ta olje fra, retur-olje, trykkrør, ic (du trenger ikke en intercooler, men anbefaler), og helst andre stempler. husk å senke kompressjonen.

 

takk skal du ha:D

 

men hvordan skal jeg senke kompressjonen?

trenger jeg andre stempel viss jeg senker kompressjonen da?

 

priser??

hva slags turbo?

trenger jeg grenrør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje skyt meg vist eg tar feil..

 

Men, tykkere topp-pakning, maskinere gamle stempler, eller kjøpe nye stempler laget for formålet.

 

Har du 3 valg, og rekner med pakningen er oftest brukt?

 

har hørt at tykker topppakning er mye brukt:D

men hvor kan jeg finne de?

 

vet dere hvor jeg får tak i smidde stempel og korte råder i tilfelle jeg finner ut og bytte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe grp b eller a pakning da? Det fikk jeg som tips når jeg hadde planer om å turbomate sierra`n...Iogmed at denne holder litt mer enn vanlig pakninger. Til sierra kosta grp a pakning nesten 3ganger så mye som en cossie pakning...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe grp b eller a pakning da? Det fikk jeg som tips når jeg hadde planer om å turbomate sierra`n...Iogmed at denne holder litt mer enn vanlig pakninger. Til sierra kosta grp a pakning nesten 3ganger så mye som en cossie pakning...

 

det er noe som jeg absolutt ikke har peiling på:$

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha:D

 

men hvordan skal jeg senke kompressjonen?

trenger jeg andre stempel viss jeg senker kompressjonen da?

 

priser??

hva slags turbo?

trenger jeg grenrør?

 

Bruttern har en 2.0ET motor (tror jeg). jeg vet ikke så mye specs om den, men han bruker ihvertfall en T3 turbo. Hans manifold er hjemmelaga. Er ikke noe bling bling, bare et helt anmindelig rør og flenser :P

Hvilke stemler og hvilket komp. forhold han kjører med er veldig usikkert. Men med komp. rundt 7-8:1 og 0.6 bar ladetrykk på org. råder og stempler skal vel gå greit vil jeg tro.

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruttern har en 2.0ET motor (tror jeg). jeg vet ikke så mye specs om den, men han bruker ihvertfall en T3 turbo. Hans manifold er hjemmelaga. Er ikke noe bling bling, bare et helt anmindelig rør og flenser :P

Hvilke stemler og hvilket komp. forhold han kjører med er veldig usikkert. Men med komp. rundt 7-8:1 og 0.6 bar ladetrykk på org. råder og stempler skal vel gå greit vil jeg tro.

 

men ved slike konverteringa uten bytte av stempel, råder og veiv, er det enkelt at motoren er det store konsekvenser for at motoren kan ta skade??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du aldri tenker på å kjøre masse i ladetrykk...Tror vel at du skal kunne klare mellom 0.6-0.8 på orginal deler...Ikke skyt meg den som har peil :)

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du får nok bensin så går det meste??

 

Funker med litt "høg" komp og, får mer ut av samme ladetrykk kontra en

motor med litt lavere komp. Men det går så mye fortere galt. Eller noe sånt?

 

Usikkert skreve dette her, fordi eg gjentar bare ting eg har lest, så har ikke no

fakta og støtte opp med. :???:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår