Gå til innhold

tips: turbo konvertering av 2.0E cih

Ranger emnet


mrloen

Anbefalte innlegg

Bare du får nok bensin så går det meste??

 

Funker med litt "høg" komp og, får mer ut av samme ladetrykk kontra en

motor med litt lavere komp. Men det går så mye fortere galt. Eller noe sånt?

 

Usikkert skreve dette her, fordi eg gjentar bare ting eg har lest, så har ikke no

fakta og støtte opp med. :???:

 

takker igjen for svar...

bare jeg har turbo maskin og dump ventil som får ganske bra så blir jeg fornøyd:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Burde ikke behøve det, men den beste orginalkammen vet jeg at står på 20E eller 20S, 22E skal visst gå mye bedre med 20S kam.

Men veit det er forskjeller på topp til 20E/22E, bl. annet innsug...

 

 

tenkte jeg skulle mose i en 302' trim kam og (kent kam) og ha på noen grenrør + + og 2.2E topp for å minske kompressjonen.. hvor stor effekt tror du jeg får ut av det??

 

vet du om noen plass de selger smidde stempel og korte råder til 2.0E motor??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle mose i en 302' trim kam og (kent kam) og ha på noen grenrør + + og 2.2E topp for å minske kompressjonen.. hvor stor effekt tror du jeg får ut av det??

 

vet du om noen plass de selger smidde stempel og korte råder til 2.0E motor??

 

http://www.norskturboimport.no skal vel ha råder og stempler til deg. Pris på dette aner jeg ikke, men er vel bare å ta kontakt så får du nok svar :)

 

Men skal du ha topp med større forbrenningskammer og korte råder for å minske kompressjonen? :p

Cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.norskturboimport.no skal vel ha råder og stempler til deg. Pris på dette aner jeg ikke, men er vel bare å ta kontakt så får du nok svar :)

 

Men skal du ha topp med større forbrenningskammer og korte råder for å minske kompressjonen? :p

 

aner ikke jeg, har fått beskjed om at det er luast og ha smidde stempler og korteråder og noen sier 2.2i topp + +

tar alt då:P

hehe...

 

bruker det som dere anbefaler mest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang sett nedi motorrommet på en slik en?

937158-bilde1-calibraen2.jpg

 

De har en turbomaskin! Og denne bytter du til lenge før du begynner med smidd innmat i en gammel opel motor!

 

Om du absolutt vil ha turbo på den du har så ta de hobbytriksene du finner.

Doble toppakninger, andre topper osv. eller bare kjør original motor og rundt 0.5 bar.

Å bruke mye penger på å turbokonvertere denne motoren blir dumt når du får et mye bedre utgangspunkt til en billigere penge!

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang sett nedi motorrommet på en slik en?

937158-bilde1-calibraen2.jpg

 

De har en turbomaskin! Og denne bytter du til lenge før du begynner med smidd innmat i en gammel opel motor!

 

Om du absolutt vil ha turbo på den du har så ta de hobbytriksene du finner.

Doble toppakninger, andre topper osv. eller bare kjør original motor og rundt 0.5 bar.

Å bruke mye penger på å turbokonvertere denne motoren blir dumt når du får et mye bedre utgangspunkt til en billigere penge!

 

en c20let motor som er strøken koster jo, 30000kr og det er noe jeg ikke har råd til!

men ser etter billige deler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår