Gå til innhold

Ny golf 1

Ranger emnet

capri x-pack

Anbefalte innlegg

Hentet prosjektet i dag happyhappy Stått rolig ute begravd i snø i vinter og i fjor vinter. Vel satte inn et "friskt" batteri, vrei på nøkkelen, og etter litt hosting og spytting fulgte den rolig med hjem :roll:

Bilde442.jpg

IMG]http://i48.photobucket.com/albums/f241/walkover/Bilde442.jpg[/img]

Bilde445.jpg

Bilde444.jpg

Bilde450.jpg

Bilde452.jpg

Så nå er det bare og begynne og plukke fra hverandre og skaffe de manglende deler ...

nissan 200sx(gate/drift)

xr2-86(selges)

xr2-87(prosjektRST)

ford fiesta -84(goo bilen selges)

Jetta 2-door -86(selges)

Cortina 2-door -70(vurderes solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

denne bilen så kjempefin ut! Virkelig drømmebilen! Til og med stålhendlene til vindusvisker og blinklys, kromma dørhåndtak, kromfangere, kromma bensinlokk, fint brunt interiør. 77`modell dette? I såfall er du heldig, 77`modellene er "yndligsåret" mitt på disse bilene :D

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne bilen så kjempefin ut! Virkelig drømmebilen! Til og med stålhendlene til vindusvisker og blinklys, kromma dørhåndtak, kromfangere, kromma bensinlokk, fint brunt interiør. 77`modell dette? I såfall er du heldig, 77`modellene er "yndligsåret" mitt på disse bilene :D

Bilen er reg i -77 men den er type godkjent i -76, men det er vel da en -77??

Har "siklet" på denne noen år, har vist om den lenge. Men hun som hadde den ville ikke selge, så flyttet hun og jeg mistet "oppsynet" med bilen. og du kan tro jeg fryktet det værste da jeg så henne i NY bil på nyåret. Heldigvis hadde dattera tatt vare på den, og etter litt overtaling ble den min happyhappy

Men Må ha tak i nye chrome lister til vinduene og kunne og tenke meg "singel" chrome list på siden. Trenger også "ny" grill da denne har "mistet" chromen, ser og ut til at det har sittet en list på kanalene?

Tips om deler er jeg takknemlig for!!

PS: bilen ser kanskje litt rusten ut, men det er den faktisk ikke.. Kun i lakken.. tror ikke jeg har sett såpass rustfri en`r på lang tid.

nissan 200sx(gate/drift)

xr2-86(selges)

xr2-87(prosjektRST)

Jetta 2-door -86(selges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er artig, 77`modell er *siklesikle* :D

Ser det er manuellchoke på den og, er det en 1100 motor? Ble levert en 1600-motor i 77 og ( som mine foreldre hadde på GLSen sin), men den hadde automatchoke om jeg ikke husker feil....

Jeg synes ikke den så aller verst ut, som du kanskje ser så har jeg en tråd med en rød 80`modell, den ser mye verre ut. Dette prosjektet skal det bli virkelig spennende å følge med på.....

MVH Henning

PS; Bilde av den gamle 77`golfen vår, registrert april 77, kjøpt ny av bestefar. da han kjøpte 2`ergolfen i 1989 ( som i dag er min bruksbil) overtok mamma denne, men hun kjøpte seg en *host,kremt!* Toyota Corolla i 1991. Da kjørte pappa denne i 3 år helt fram til 1.12.94 ( da dette bildet ble tatt), da denne ble skrotet og vi overtok 2`ergolfen. Det var her det hele begynte med min einserdilla, og dette var faktisk den første bilen jeg satt i! Desverre rustet den i stykker, og husker så vidt det er langt tilbake i tid at farfar naglet sammen framskjermfeste og framskjerm, og klistret på breddere bak....

sensurert.jpg

Sladdet ansiktet til meg og mamma, ingen som vil se meg som 8åring :D

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok som du sier en -77, tror nok det sitter 1600 uten at jeg har sjekket det. Men den gikk litt for "bra" til og være 1100 synes jeg.

Manuell choke er det ja, skvatt litt da jeg fikk se visker på baktuta. Trodde ærlig talt ikke dette kom så tidlig. men gleder meg som en unge til og sette i gang med dette prosjektet :roll:

nissan 200sx(gate/drift)

xr2-86(selges)

xr2-87(prosjektRST)

Jetta 2-door -86(selges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok som du sier en -77, tror nok det sitter 1600 uten at jeg har sjekket det. Men den gikk litt for "bra" til og være 1100 synes jeg.

Manuell choke er det ja, skvatt litt da jeg fikk se visker på baktuta. Trodde ærlig talt ikke dette kom så tidlig. men gleder meg som en unge til og sette i gang med dette prosjektet :roll:

Etter hva jeg fikk høre av noen som kan enda mer om golf enn meg så var visst bakrutevisker "eksklusivt" ekstrautstyr fra 1976 ( om det er årsmodell 76, levert fra august 1975 eller om det kom på årsmodell 1977, levert fra august 1976 er jeg ikke sikker på...).

Skjønner at du gleder deg til dette prosjektet, og har du en 1600-motor, så for all del hold den original! Jeg skulle ønske jeg hadde den 1600-motoren i min 78`istedet for den kjipe 1500-motoren ( den er ganske dau i forhold til din). Jeg skal jo bygge om min 78`LS 1500 til en 77`GLS med 1600 etterhvert. Jeg skal lage en kopi av den jeg la inn bilde av over. Mange som kanskje synes at panamabrun er en fæl farge, men tvert om, jeg synes den er kul, og ekstra kult er det at vi har hatt en sånn i familien før. jeg mangler ikke så mye annet en lakk for å få den helt lik. Har skalffet GLS instrumentplanel ( sølvramme), komplett interiør ( snart), GLS merke på bagasjeluka og midtkonsoll. Da stiller vi med 2 77-modeller på treff :).

Det er likevel kanskje ikke så merkelig at det er manuell-choke på den, vet blant annet om ford fiesta osv. fra langt tilbake som fikk store problemer med automatchoken ( bl.a at den ikke skrudde seg av eller druknet motoren i bensin mens choken er på), så det kan være at det har vært problemer og montert en enklere forgasser fra en mindre motor. Faktisk etter haynes-manualen er det samme forgasser på 1500- og 1300-motoren, bare manuell choke på 1300-motoren :).

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er en -77 og det er en 1600 yodude var og sjekket det i dag.

Men felgene gikk vist i vasken, mannen som solgte hadde målt feil :hammer

Så da trenger jeg felger, ny grill, nye chrome lister rundt vindu, gjerne hel chrome side lister, og den på kanalen+++ speil..

Så hvis det er noen som ligger med noe slikt, GI LYD blah

nissan 200sx(gate/drift)

xr2-86(selges)

xr2-87(prosjektRST)

Jetta 2-door -86(selges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kromspeil du leter etter? Det er ikke så lett å finne originale golf-speil desverre, men du kan faktisk bruke kromspeil fra audi 80/passat mellom 75 og 77 (?), bare å bytte fot med de speilene du har nå. kanskje legge noen ekstra skiver under skruene, passer ikke helt perfekt men brukbart. Å finne sidelister til en 5-dørs er heller ikke så lett tror jeg, men om du skal ha på helkromlister på siden kan du ta turen innom http://www.volkswarenhaus.de . Kanallister finner man heldigvis på nyere einsere også, sett kromma kanallister på bl.a 85 Cab GL. Nye vinduspakninger finner man på http://www.faroutparts.com .leit med de felgene, de var fete..:(

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kromspeil du leter etter? Det er ikke så lett å finne originale golf-speil desverre, men du kan faktisk bruke kromspeil fra audi 80/passat mellom 75 og 77 (?), bare å bytte fot med de speilene du har nå. kanskje legge noen ekstra skiver under skruene, passer ikke helt perfekt men brukbart. Å finne sidelister til en 5-dørs er heller ikke så lett tror jeg, men om du skal ha på helkromlister på siden kan du ta turen innom http://www.volkswarenhaus.de . Kanallister finner man heldigvis på nyere einsere også, sett kromma kanallister på bl.a 85 Cab GL. Nye vinduspakninger finner man på http://www.faroutparts.com .leit med de felgene, de var fete..:(

Takk for svar, så de hadde gummi lister men det var værre med chrome... Håper virkelig dette er og få nytt for mitt var BAD. Side lister og kanal lister og speil virker greit og få fatt på, felger kan en jo skaffe nytt. Men det hadde vært morro med noe ikke "alle" har. Må nok forhandle enda litt hardere med de compomotive felgene... vel hvis noen skulle ha noe og selge, ikke nøl med og ta kontakt. Lettest på mail: viskare@online.no

nissan 200sx(gate/drift)

xr2-86(selges)

xr2-87(prosjektRST)

Jetta 2-door -86(selges)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkt også på, de kromlistene i vinduspakningene er jo bare vanlige kromlister som er kappet, bøyd til og lirket inn i pakningen, og i skjøten er det et lite stykke. Dette kan du faktisk kanskje finne helt på en høgger ( ta med mange frontrute/bakrutelister fra en 2`er GL eller noe sånt), eller til og med skaffe nytt, hørte for et år siden eller 2 at noen hadde fått kjøpt sånne lister fra Møller, og de selges metervis. Får håpe du finner noe brukbart ;) er veldig spesiellt med de 5-dørs golfene, har bare sett 2 på et helt år nå :)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider