Gå til innhold

S6 kat fjerning

Ranger emnet


Viking067

Anbefalte innlegg

Hvis man bare fjerner innmaten med spett ellr slår den ut på en annen måte, får du en stygg lyd i bilen:mad: (synes EG). MYE bedre å erstatte den med ett rør. Og hvis man er avansert, ha på flenser slik at man kan sette på det som ser ut som en kat under eventuelle EU godkjenninger.

 

Er i hvertfall hel jævlig lyd i enkelte Opler, BMW'er og Golfer der katten bare er knust. Skikkelig "skrangle" lyd. Mye dypere/renere lyd med rør. :D

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står en lambda på downpipe.. that`s it.. Kun fordeler med fjerning.. Enda bedre respons, mindre mottrykk som da vil gi deg en mere effektiv turbo.. Merkes mest ved chip`et bil, men trolig på orginal også.. Jeg merket iallefall mye etter fjerning..

 

Fjern dritten..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge innmaten er keramikk er det jo bare slå i stykker med spett eller bytte kat`ene ut med rør. Er vel bare siste alternativ for dem som har innmat i alu.:op

Holdt avstand - vi ruller - Follogutta

 

Corrado exG60, ex G60T, ex 16vG60, soon 16vT

83` Volkswagen Golf Cab (forsøk på bruksbil)

--- follo.vwaudi-club.no ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Marius S

Tjener nok ikke noe særlig med hk, men du sparer vekt, og drar fordel av det ved en evnt trimming senere da du reduserer ex,temp

 

Kan du forklare dette litt nermere???

 

Sparer vekt?????

 

drar fordel av det ved en evnt trimming senere da du reduserer ex,temp ???

 

Bytter vel eksos ved trimming det er vel noe av det første man gjør??

 

Å hvor mye vekt sparer man??:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv en Rs2 og der veier orginal anlegget med kat, ca 30-40 kg, når man da setter på et komplett anlegg som det jeg gjorde som veier ca 10 kg så sparer du vekt. En katalysator er en brems, eksosen stopper opp for å komme igjennom mange små kanaler, åpner du dette kommer eksosen kjappere ut og eksos fra en turbo motor som lader litt trykk er som kjent J...... varm

AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår