SATYR Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Var på biltilsynet i dag for å ta eu-kontroll og få godkjent bilen med senkesett. Dette er ikke så enkelt lengre. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte ta en 4-hjulskontroll for deretter å komme tilbake å vise bilen på nytt. Da skulle de lage en "sak" på det som han sjefen sa. Jeg tror det innebærer å sende en søknad til biltilsynet sentralt vist jeg ikke mosforsto helt. Men det skulle vist gå bra det da. Tenkte jeg bare skulle informere andre her som har tenkt seg på biltilsynet med senkesett. Bilen, en 740 tic med 350.000 på telleren, gikk forøvrig gjennom uten en eneste anmerkning! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 for det første så er 4hjulskontroll kun for biler med individuellt bakhjulsoppheng, og på en volvo med stiv aksel er det ikke så veldig mye å stille på?;) og for det andre, så har man jo alltid måttet ta spissingen ved senking.. åsså justere lysa.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thjoms Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 jeg skal snart å vise min,så får håpe fjærene kommer i spenn.. Siter - Volvo 745Tic 87mod -=B230FK, M90, 16T=- x Volvo 240gl 87mod x Volvo 245gl 85mod x Volvo 240gl 83mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 for det første så er 4hjulskontroll kun for biler med individuellt bakhjulsoppheng, og på en volvo med stiv aksel er det ikke så veldig mye å stille på?;) og for det andre, så har man jo alltid måttet ta spissingen ved senking.. åsså justere lysa.. vel, dem henger opp apparater på bakhjula for og juster på forstillinga, og da er det en firehjulskontroll... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 vel, dem henger opp apparater på bakhjula for og juster på forstillinga, og da er det en firehjulskontroll... hmm ja om en ser slk på det så..me de fleste verksteder har vel gått mer og mer over til laser nå har de ikke det..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 vet de henger på måleapparater på bakhjula, for å få forstillinga riktig, men er fortsatt ikke 4-hjuls kontroll for det... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 SATYR : fikk du noe beskjed om at du måtte på papirer med vannmerke ? skulle ha vært av hos biltilsynet å fått godkjent senkina mi før jeg blir stoppe.. aneglsmili (senkesette mitt er vel et par årgammelt..så er gamle papirer jeg har (tror jeg) Må holde kjærra "lovlig" , slik at jeg slipper at han snuten som er så glad i meg skal henge etter meg hele tiden.. hørt noe om at man må ha papirer med vannmerke damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 hei, jeg ringte og forhørte meg ang. firehjulskontroll (ringte volvo!). De tok på den tiden 800kr for "firehjulskontroll", Jeg spurte hvorfor jeg måtte betale for firehjulskontroll, når de bare kan justere fremme. Svaret er så logisk at de bare kaller det firehjulskontroll. Det finnes ingen "pakke" som heter "tohjulskontroll", ergo. betaler vi egentlig "for mye", i forhold til de som justerer alle fire hjulene. men, men.. slik er det nå bare. ps. det var i 2002 jeg ringte, mener jeg. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 hei,jeg ringte og forhørte meg ang. firehjulskontroll (ringte volvo!). De tok på den tiden 800kr for "firehjulskontroll", Jeg spurte hvorfor jeg måtte betale for firehjulskontroll, når de bare kan justere fremme. Svaret er så logisk at de bare kaller det firehjulskontroll. Det finnes ingen "pakke" som heter "tohjulskontroll", ergo. betaler vi egentlig "for mye", i forhold til de som justerer alle fire hjulene. men, men.. slik er det nå bare. ps. det var i 2002 jeg ringte, mener jeg. på volvo der j hadde bilen inne for FORSTILLINGS-kontroll, betalte j litt i underkant av 500kr for jobben, og på kvitteringa/betalingslappen stod det forstillingskontroll, og ikke 4-hjuls kontroll... dette var sommeren 2004...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 SATYR : fikk du noe beskjed om at du måtte på papirer med vannmerke ? skulle ha vært av hos biltilsynet å fått godkjent senkina mi før jeg blir stoppe.. aneglsmili (senkesette mitt er vel et par årgammelt..så er gamle papirer jeg har (tror jeg)Må holde kjærra "lovlig" , slik at jeg slipper at han snuten som er så glad i meg skal henge etter meg hele tiden.. hørt noe om at man må ha papirer med vannmerke damndamn så lenge du har TÜV papirer på et senkesett, så skal det være nok...! hvis ikke, er de kranglete... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 så lenge du har TÜV papirer på et senkesett, så skal det være nok...! hvis ikke, er de kranglete... nei, du skal ha hjulstilling! ellers har du jo gjort deg selv en bjørnetjeneste ved å senke. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 skal godkjenne det i elverum tror jeg det blir til. Der vet jeg at de er kranglete..så får da se..tenkte jeg skulle ta meg en tur bort til de på mandag. Må levere skilta på gamle bilen. endelig fått meg ny bil happyhappy (ble ikke 940 da men :( ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 nei, du skal ha hjulstilling!ellers har du jo gjort deg selv en bjørnetjeneste ved å senke. :crazysant han spurte om papirene måtte ha vannmerke, noe det ikke må ha, så lenge det er TÜV papirene som "tilhører" senkesettet! Og bare for å legge det til DaButcher, j måtte ikke ha papirer på forstillingskontroll for å få godkjent senkesettet mitt hos Biltilsynet, selv om de fleste "må" legge ved det... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 R_Style : det jeg har hørt er at det kom nye og strengere regler på akkurat dette i år. Fikk høre av en bekjent at man måtte ha det nå. Men er litt i tvil liksom. Har ikke snøring på hvor lenge senkesette har vært på bilen heller, ser nytt ut. Men papirene ser ikke akkurat nye ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 R_Style : det jeg har hørt er at det kom nye og strengere regler på akkurat dette i år. Fikk høre av en bekjent at man måtte ha det nå. Men er litt i tvil liksom. Har ikke snøring på hvor lenge senkesette har vært på bilen heller, ser nytt ut. Men papirene ser ikke akkurat nye ut Høres litt spooky ut det der men... så hvis du har kjøpt et senkesett, ja la oss si rett før nyåret, og du har montert det nå, og det følger med "gamle" TÜV papirer uten vannmerke, så er ikke senkesettet verdt noen ting, fordi man ikke får det godkjent pga vannmerke på papirene... hmmm... høres litt tvilsomt ut egentlig... ta en telefon til BT i elverum å spør du, ikke verre enn det :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg