DaButcher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 :crazysant han spurte om papirene måtte ha vannmerke, noe det ikke må ha, så lenge det er TÜV papirene som "tilhører" senkesettet! Og bare for å legge det til DaButcher, j måtte ikke ha papirer på forstillingskontroll for å få godkjent senkesettet mitt hos Biltilsynet, selv om de fleste "må" legge ved det... ok.. var litt rast på tastaturet der. men, ja.. hjulstilling BØR du ta, om du ikke har tatt det.. selv om bilen er godkjent. natt og dag Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 tenke jeg skulle ta meg en tur dit på mandag. Må jo dit å levere skilta på den gamle uansett.. Syns det virker rart det der selv jeg også. Men om det har kommet en regel om vannmerke. Så tenker jeg gamle jobben kan hjelpe meg med å skaffe helt nye :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 ok.. var litt rast på tastaturet der. men, ja.. hjulstilling BØR du ta, om du ikke har tatt det.. selv om bilen er godkjent. natt og dag ja, merker stor forskjell med og uten rett hjulstilling, mer økonomisk med riktig hjulstilling også, med tanke på store felger = dyre dekk ;) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 tenke jeg skulle ta meg en tur dit på mandag. Må jo dit å levere skilta på den gamle uansett.. Syns det virker rart det der selv jeg også. Men om det har kommet en regel om vannmerke. Så tenker jeg gamle jobben kan hjelpe meg med å skaffe helt nye :) det du gjør, er å sende en epost til b.t. skriv at du ønsker å montere senkesett på bilen, som du har tüv papirer til. skriv noe enkelt som: Jeg ... søker herved om å montere senkesett .... på volvo 240, regnr: ..... Tüv papirer er vedlagt denne søknaden, se fil ..... Med vennelig hilsen, ..... ..... ..... kanskje du vil fylle ut litt, men.. ja. om du sender skriftlig og får godkjenning skriftlig.. da vet du alt er på stell. de vil nok si at du må ta hjulstilling, etc. (pass på at du får med deg papirene!) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 skal å skru på bilen på jobben til svigerfar i morgen. Så tenke jeg skulle få han til å finne en time fort til meg på hjulstilling. Er bare det at alle de andre gangene jeg har gjort noe slik har jeg ikke fått lov til å betale (gudfar til dama som mekker på bilen min da det kommer til ting ikke jeg kan)¨ Om jeg får svaret på mandag at de vil at jeg skal sende mail og slik. Så gjør jeg det så fort som mulig. Men takk for all hjelp :pray Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 skal å skru på bilen på jobben til svigerfar i morgen. Så tenke jeg skulle få han til å finne en time fort til meg på hjulstilling. Er bare det at alle de andre gangene jeg har gjort noe slik har jeg ikke fått lov til å betale (gudfar til dama som mekker på bilen min da det kommer til ting ikke jeg kan)¨ Om jeg får svaret på mandag at de vil at jeg skal sende mail og slik. Så gjør jeg det så fort som mulig. Men takk for all hjelp :pray poenget med å sende e-post, er at du ikke reiser til b.t. og møter en eller annen tulling som er påståelig, selv om han har feil. jeg har hørt historier der folk kommer med alt på stell, men b.t. fyren sier "du må bestille ny time". riktinok fikk de refundert beløpet, men jeg personlig ville sendt en e-post, en fax, et brev, eller hva enn, så lenge det er skriftlig. når de da har godkjent det og du viser papirer på det de krever, så skal du få det godkjent. da kan ikke de krangle på det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 tar ikke med 240`en dit uasnett.. hehe fant ut at jeg måtte bytte noen deler på eksos anlegget. Så nå durer det litt for mye i forhold til det det gjore. Får ta mazda`n bort dit tror jeg..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Var ikke snakk om noe vannmerke på papirene. Folka på b.t hadde ikke fått satt seg inn i de nye reglene skjønte jeg. De var litt usikre på hele greia. Det heter 4-hjulskontroll selv om det selvsagt ikke går ann å justere bak på volvon. Jeg skal på naf å ta hjulkontroll/justering den 2.mars. Så blir det vel biltilsynet en gang i uke 9. Så da får vi se hvordan det går. Blir vel noen månder med saksgang og papirmølle, men det skulle vist gå greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 så lenge du har TÜV papirer på et senkesett, så skal det være nok...! hvis ikke, er de kranglete... det stårt i TüV papirene at du skal ha forstillingskontroll/firehjulskontroll.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 for det første så er 4hjulskontroll kun for biler med individuellt bakhjulsoppheng, og på en volvo med stiv aksel er det ikke så veldig mye å stille på?;) og for det andre, så har man jo alltid måttet ta spissingen ved senking.. åsså justere lysa.. de so de setter på bakhjula på en bil med stiv akslin er for å finnut at bilen kjører beint... på verkstede der eg jobber er de billiger å ta en kontorl på en 240 en en bil med justreing bake.... Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Når jeg var å viste bilen min med senkefjærer på. Så så dem på fjærene, så på tuv papiret. Så så dem etter at nr. stemte med det som stod på fjærene og på papiret. og dette stemte, så var det ferdig.. Ikke værre enn det! Dette var sommeren 2005 på biltilsynet Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Når jeg var å viste bilen min med senkefjærer på. Så så dem på fjærene, så på tuv papiret. Så så dem etter at nr. stemte med det som stod på fjærene og på papiret. og dette stemte, så var det ferdig.. Ikke værre enn det! Dette var sommeren 2005 på biltilsynet uten hjulstilling? kanskje de ikke er stø på tysken sin :P Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 skal godkjenne det i elverum tror jeg det blir til. Der vet jeg at de er kranglete..så får da se..tenkte jeg skulle ta meg en tur bort til de på mandag. Må levere skilta på gamle bilen. endelig fått meg ny bil happyhappy (ble ikke 940 da men :( ) det er definnitivt verdt bensinen til lillehammer/gjøvik! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ...på en volvo med stiv aksel er det ikke så veldig mye å stille på?;) QUOTE] kan jo få gang på justerbart panhard stag, så ikke det høyre hjulet er lengre mot hjulbuen en det venstre (eller omvendt..) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Når jeg var å viste bilen min med senkefjærer på. Så så dem på fjærene, så på tuv papiret. Så så dem etter at nr. stemte med det som stod på fjærene og på papiret. og dette stemte, så var det ferdig.. Ikke værre enn det! Dette var sommeren 2005 på biltilsynet samme sak for meg også, ikke mer enn det de gjorde hos meg heller... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg