Gå til innhold

Audi 100 2,3E Varmeapparatet gir kun litt lunken varme

Ranger emnet

andeey

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 2,3E 10V 91' modell Quattro. Problemet er at varmeapparatet gir kun litt halvlunken varme. Jeg kjenner og hører at det skjer noe når jeg vrir på varmebryteren. I tillegg er slangen frem til varmeapparatet glohet, mens den ut er bare litt lunket. Noen tips? Jeg tviler på det er vannpumpa, da den jobber perfekt, også under press. Jeg har også kjørt rad. rens på motoren, for å se om det åpnet seg litt, uten hell. Noen som har vært borti det samme? Er forbanna kaldt å kjøre nå på vinteren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knappen du skrur på for å velge varmt/kaldt styrer en kran for vannstrøm inn til varmeregisteret. Sjekk om denne kranen beveger seg når du vrir på knappen, om ikke er det muligens en "wire" som er hoppet av. Du kan som "provisorisk reparasjon" åpne kranen på fullt og etterpå justere temperaturen med vifta.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den knappen du skrur på for å velge varmt/kaldt styrer en kran for vannstrøm inn til varmeregisteret. Sjekk om denne kranen beveger seg når du vrir på knappen, om ikke er det muligens en "wire" som er hoppet av. Du kan som "provisorisk reparasjon" åpne kranen på fullt og etterpå justere temperaturen med vifta.

Er vel ikke vannkran på disse...men et spjeld som stenger for varm lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staget det er snakk om her ligger på høyre side av viftehuset. Skjekk at du få fult utslag på disse nå du vrir på knotten. Selve varmeveksleren kan også være full av dritt( det var min) så hvis du gidder så kan du jo skru ut denne for en liten hovedrengjøring ;-)

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider