Gå til innhold

import av delebil?!

Ranger emnet

boof

Anbefalte innlegg

jeg driver å lurer på om jeg skal hente meg en kollisjons-skadd 850 over fra sweden, å i den forbindelese lurer jeg på om noen av dere har erfaring med noen slikt?

hvis jeg kjører over grensen med en bilhenger, å henter den bilen, har jeg da noen å gjøre i tollbua, eller er det bare å koste på, forbi med ett fett glis om munnen??

på forhånd takk:)

-Christian-

-95 Volvo 855 "Svartingen"

-05 VW Passat TDI "Konebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg kjørte hvertfall rett over uten problem en dag tollerne hadde fri:) sjekka seff først, men skal du ha vrakpanten for den må du vel innom.

vil uansett tro et stopp i tollbua koster mere enn vrakpanten..

er jo også andre veier over grensen hvor det ikke er toll. m'm

Mvh

Alex

-1995 Volvo 850

-1979 Volvo 242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte hvertfall rett over uten problem en dag tollerne hadde fri:) sjekka seff først, men skal du ha vrakpanten for den må du vel innom.

vil uansett tro et stopp i tollbua koster mere enn vrakpanten..

er jo også andre veier over grensen hvor det ikke er toll. m'm

Mvh

Alex

hehe,vrakpant ja.På en delebil er det jo bare moms en må betale,skal du ha igjenn vrakpant på bilen må en betale inn vrakpanten til staten først. :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tollvesenet kan beslaglegge smulgede ting, videre kan man få bot.

om man absolutt vil jukse, bør man heller få med seg svensken til å kjøre bilen over grensen.

da har man jukset da også, men det er litt mindre sjanse for å bli tatt.

mao. da kan du kjøpe bilen i norge.

men, ja.. jeg skal ikke anbefale noen å gjøre det, men å kjøre med bil på henger, må være ganske risky!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tollvesenet kan beslaglegge smulgede ting, videre kan man få bot.

om man absolutt vil jukse, bør man heller få med seg svensken til å kjøre bilen over grensen.

da har man jukset da også, men det er litt mindre sjanse for å bli tatt.

mao. da kan du kjøpe bilen i norge.

men, ja.. jeg skal ikke anbefale noen å gjøre det, men å kjøre med bil på henger, må være ganske risky!

Hehe,jeg ble tatt i tollen med svenskbil på henger en gang.... :jail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, hvordan gikk d a?

gikk utrolig greit faktisk.Det var en volvo 140 på henger jeg hadde på slep,og den så de lite verdi i .Den mannlige tolleren ville bare sende meg vidre(man så jo at bilen ikke var verdt noe)men den kvinnelige tolleren ringte sjefen:" nå har vi beslagelagt en smuglet bil!" hørte jeg henne si....auau tenkte jeg.....

Det endte med at jeg måtte møte på tollkontoret og betale hele 250 kr i moms.

dukenukem

må si jeg var fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk utrolig greit faktisk.Det var en volvo 140 på henger jeg hadde på slep,og den så de lite verdi i .Den mannlige tolleren ville bare sende meg vidre(man så jo at bilen ikke var verdt noe)men den kvinnelige tolleren ringte sjefen:" nå har vi beslagelagt en smuglet bil!" hørte jeg henne si....auau tenkte jeg.....

Det endte med at jeg måtte møte på tollkontoret og betale hele 250 kr i moms.

dukenukem

må si jeg var fornøyd med den.

250kr var jo ikke mye fangst på det greiene der. Kosta vel mer å bare komme fram til at du skulle betale 250kr.....

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider