Gå til innhold

Start problem..

Ranger emnet

Sikaflex

Anbefalte innlegg

hei...

Lurte på om nåken har våre borti de same eller har peiling på ka ej må jere før og få motoren min til å funke slik den jor,,

Det er en volvo b23a motor, me stromberg forgasser me gul topp..

Probleme er at den har problem me å starte når tempraturen ute ligge på 5-8grade ca. uten att eg bruker full sjok,

Vist eg bruker full sjok,, starta den men må gå me de lenge,,før den klare å halde seg på vanli tomgang,.,

Før starta bilen alti sikkeli å jekk veldi fort uten sjok..

Har også problem me att når motoren har gått seg varm å eg stoppar den å lar den stå i 10-20 minuttter so må ej kjinne veldi lenge for å få start. å når den starta då starta den som regel på 3 sylindra.,

Har skifta: Rotor,tennplugger,tennkabler,stift,

Lurte på om de rett å slett kan vere feiljustert forgasser, sida den har våre åpna i ette tid,,,

og om nåken veit korleis eg skall justere forgassaren,, for å få ett nåkso bra blandingsforhold.

Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Probleme er at den har problem me å starte når tempraturen ute ligge på 5-8grade ca. uten att eg bruker full sjok,

Det stemmer da. Korrekt startprosedyre, er 3/4 choke ved +10 grader, og full choke ved lavere temperaturer.

Vist eg bruker full sjok,, starta den men må gå me de lenge,,før den klare å halde seg på vanli tomgang,.,

Hvor lenge da? Jeg kobler ut choken helt, først når nåla på varmemåleren begynner å røre seg.

Lurte på om de rett å slett kan vere feiljustert forgasser, sida den har våre åpna i ette tid,,,

og om nåken veit korleis eg skall justere forgassaren,, for å få ett nåkso bra blandingsforhold.

Skal du justere forgasseren, betaler du heller ett verksted med avgassmåler for å ta jobben. Mye greiere, og koster sikkert ikke mere enn ett par tre hundrelapper.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer da. Korrekt startprosedyre, er 3/4 choke ved +10 grader, og full choke ved lavere temperaturer.

Hvor lenge da? Jeg kobler ut choken helt, først når nåla på varmemåleren begynner å røre seg.

Skal du justere forgasseren, betaler du heller ett verksted med avgassmåler for å ta jobben. Mye greiere, og koster sikkert ikke mere enn ett par tre hundrelapper.

okeyy...

ja e vel best å stille co på et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.. dei berre sjekka co en å e den før høge må du justere den... men den bør jo ligge longt onder grensa da.. for at de ska vere bra...

vist en betale dei for de so,, må dei vell konne jere de,,

på min forgasser stille en vell berre opp å ned på dysa. tenkte ej skolle stille opp på dysa for mindre bensin. å so stille turtale me den skruen som er på innsuge,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåken so veit ei grunn innstilling på dysa på forgassare min?

du må nesten ha skikkelig utstyr for å måle deg frem til rett CO.

ps. b23a, den har vel stift?

isåfall bør du sjekke åpningen på stift, sjekk om det er god kontakt på kondensatoren, sjekk rotoren og fordelerlokket..

stift er en slitasjedel, som du må stille innimellom...

husker ikke hvor stor åpning du skal ha.

mener jeg lagde et innlegg om dette, da jeg hadde b19a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider