Gå til innhold

Bmw E28 528/535

Ranger emnet

CumsteR

Anbefalte innlegg

Har to spm her... Som jeg håper noen kan svare på....:) BMW E28 er bilen...

Er "diffhuset" på 528 like stort/likt som på 535?

Er det noe andre forskjeller på de to akslingene? Som drivknuter osv...

Hvor store er bremsene på E28 535? Kom den som M5 utgave?

MVH

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,mener diffen er samme str på de to.Men de leveres jo i mange utvekslinger og med/uten brems.

Bremsene er også identisk,opptil -84 har 284x22 mm ventilert foran.Fra -84 er det 282x25 mm ventilert.Mange oppgraderer med bremser fra E34/32,f.eks. 540/735.Bolt-on...

E28 er første generasjon M5,produsert fra 10/84 til 11/87.Den ble levert med 3,5ltr M-motor på 286 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et veldig dumt spørsmål nå, men....:S Er det forskjellig innpress på bremseskiver og sånn...?

Det jeg hadde planlagt da, på bilen jeg håper jeg skal få starta på snart.

Det er E30 M3 forstilling med E36 M3 bremser på 315mm. Eller passer E34 M5 også på?

Bak så tenkte jeg 528 bakstilling/aksling hvertfall. Men hvilke bremser jeg skal ha bak...? Noe som er på ca 300mm... Ikke over 315mm hvertfall, og E34 M5 har 328mm. Håper å få godkjent en Audi 200 2.2 20V motor... S14 blir litt for dyrt og vanskelig å få tak i...

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fyfy...:P Lyden er jo rå da...! Men finner du en S14 motor til rundt 20 000 som har vært i landet lenger en 10 år, så er det ikke tvil... Og vil ikke ha no tung sekser, da bilen ska brukes en del på bane...

Men du kan godt få fortsette å svare hvis du gidder...:) Hvis jeg lover å ikke bruke no anna en BMW motor...

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis vektforskjellen er så liten, så blir det jo Bimmer motor under huven... Men forskjellen på en S14 og en 2.5 24V er 55kg... Og det er en liiiten del....:P

Men det jeg lurer på nå, er om E34 M5 bremser passer på E30 M3, eller E36 spindelhuset... Kan ikke kjøre med større bremser bak en det er foran...

89 Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider