Gå til innhold

Beste dieselmotor?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Nå som det nærmer seg mer og mer ny bil, og jeg må begynne og bli realistisk og forstå at bensinprisene sannsynligvis ikke blir så "billig" som før er jeg tvunget til og se på dieselmotor. Ikke det at det gjør noe forsåvidt men...:)

Eneste motor jeg har noe særlig erfaring med er vw sin 110 hk (chippet til 140 hk), som står i golf IV og den likte jeg veldig godt.

Men hvilken motorer er det og annbefale egentlig, når man da tenker bil i prisklasse opp til 170.000,- og ikke eldre bil en ca. 10 år?

Det viktigste for meg er ytelser, vil ha en kvikk og kjapp motor.

Drivstoff spiller selvfølgelig en rolle, men så lenge det er "diesel forbruk" på normalen så spiller ikke 2-3 dl pr. mil så stor rolle...

Så hvilken bil kan annbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel samme motor som de fleste tyske biler bruker. 1,9TDI. Hakket over ligger vel 2,5 TDI som er betydelig sprekere. Har ikke tallene forran meg nå. Har prøvekjørt en A6 med sånn motor og ble veldig imponert. Men ville nok godt for ett annet merke som har mer stillegående dieselmotorer. Det var en tråd her for ikke så lenge siden med en oversikt over hvem som eide hvem av bilmerker, og motorer. Bare å finne en motor du liker og se hvem som putter den i sine biler, og gå ut fra den beste bilen.(i dine øyne da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt to stk. Seat Toledo II med 110Hk TDI, begge var optimaliserte, og jeg trivdes både med bilen og ytelsen veldig godt. Både Toledo og Leon er relativt ukjente biler i Norge, men bygger på samme teknikk som Golf IV, så service apparatet er der.

Markedssituasjonen er engang sånn at begge disse, kanksje spesielt Toledo, burde kunne fås til en betydelig lavere pris enn A3 og Golf i tilsvarende stand.

P.S. Det står en veldig fin Toledo 110Hk tilsalgs på finn.no (nå 187.000,-), den har stått der en god stund, så der er det nok gode muligheter til å få den til en behagelig pris.

3_1728901352.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt to stk. Seat Toledo II med 110Hk TDI, begge var optimaliserte, og jeg trivdes både med bilen og ytelsen veldig godt. Både Toledo og Leon er relativt ukjente biler i Norge, men bygger på samme teknikk som Golf IV, så service apparatet er der.

Markedssituasjonen er engang sånn at begge disse, kanksje spesielt Toledo, burde kunne fås til en betydelig lavere pris enn A3 og Golf i tilsvarende stand.

P.S. Det står en veldig fin Toledo 110Hk tilsalgs på finn.no (nå 187.000,-), den har stått der en god stund, så der er det nok gode muligheter til å få den til en behagelig pris.

3_1728901352.jpg

Ja, Seat er absolutt en aktuell bil.. Men syns interiøret er for kjedelig, det er det som trekker ned:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent litt med å kjøpe diesel-bil, det blir med veldig stor sannsynlighet økning i diesel-avgiften til neste år, kanskje allerede i revideret nasjonalbudsjett i år. Da er det faktisk en sjanse for at dieselprisen passerer bensinprisen! Takk til alle som stemte SV!

Men du sparer jo likevell, siden forbruket i en passe dieselmotor er en del under bensinforbruket i en bil som hadde vært akutuell for meg:)

Men takk for svar, skal følge med på dette når den tid kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider