Gå til innhold

Beste dieselmotor?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

propananlegg er en (eller flere) ekstra tank(er) liggende under bilen, i hjulbrønn, i bagasjerom eller lignende. du mister ca 5% hk ut ifra originalbil, eller 5% økning i drivstoff-forbruk

 

 

hvor du fyller og hva enn du lurer på om propandrift på bil, "LPG", så er dette et fint sted å begynne: http://www.gjelstenli.no/lpg/

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En av de beste dieselmotorene som er laget til serieproduserte personbiler står i nye Honda Accord.

 

Golf med 1.9 liter diesel også å anbefale, chippet så har den 380Nm ellernoe og det merkers når man tar inn pedalen. Ulempen er at dreiemomentet synker som en stein etter 3500 rpm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en skoda superb med 130hk originalt! går kjempe bra og trekker som faen fra 2500 O/MIN og litt oppover.. eneste minuset er at det er litt "høy" lyd i motoren, men du merker lite av det fra inni.. Går veldig fint og er BILLIG (!) i forhold til andre biler med samme størrelse og kvalitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville som nevnt ventet litt hvis mulig, staten kan finne på noen rare sprell igjen.

Greit at en diesel bruker mindre, men det gjør seg mest gjeldende på tyngre kjøretøy.

På en vanlig personbil så skiller det ikke så mye.

En sprek dieselbil er som oftest dyrere i innkjøp, men skulle dieselprisen gå opp, så tror jeg verdien på dieselbiler vil synke fort på bruktmarkedet.

 

Evnt. så er Volvo sine D5 motorer veldig spreke og trimvennlige.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sparer jo likevell, siden forbruket i en passe dieselmotor er en del under bensinforbruket i en bil som hadde vært akutuell for meg:)

 

Men takk for svar, skal følge med på dette når den tid kommer;)

 

Si at du sparer 1kr mila i forhold til samme bil med bensin motor. Du betaler sikkert 10k mere fordi at det er en diesel motor, da må du kjøre 10.000mil før at det skal lønne seg og kjøpe diesel bil kontra bensin.....

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste diesel motor med turbo, er jo Fransk, dem er jo "oppfinnern" Kan man si.

 

Men Tysker'n har jo Pompedyse, som har enda høyere trykk. Men om de motora er bedre?? Kan vel diskuteres.

 

 

rent motormessig, så ville jeg valgt Peugeot Diesel. Men kanskje ikke når en tenker på el systemet i bilen.

 

For meg personlig, ville valgt 220 CDI MB. Men den skulle så tilfelle vært nyere en 2003, så der ryker den (koster trossalt 300 000,-)

 

Så da er jeg tilbake til Peugeot.

 

VW Nei takk, har prøvd 90HK 100Hk 110Hk og 140Hk.

Sorry, bråker for mye. Og byttemotor ved 110 000Km er ikke min greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du sparer 1kr mila i forhold til samme bil med bensin motor. Du betaler sikkert 10k mere fordi at det er en diesel motor, da må du kjøre 10.000mil før at det skal lønne seg og kjøpe diesel bil kontra bensin.....

 

Men, når du selger bilen igjen, så får du nok store deler av merutlegget, om ikke alt, tilbake i form av høyere salgspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste diesel motor med turbo, er jo Fransk, dem er jo "oppfinnern" Kan man si.

 

Men Tysker'n har jo Pompedyse, som har enda høyere trykk. Men om de motora er bedre?? Kan vel diskuteres.

 

 

rent motormessig, så ville jeg valgt Peugeot Diesel. Men kanskje ikke når en tenker på el systemet i bilen.

 

For meg personlig, ville valgt 220 CDI MB. Men den skulle så tilfelle vært nyere en 2003, så der ryker den (koster trossalt 300 000,-)

 

Så da er jeg tilbake til Peugeot.

 

VW Nei takk, har prøvd 90HK 100Hk 110Hk og 140Hk.

Sorry, bråker for mye. Og byttemotor ved 110 000Km er ikke min greie.

 

eeh...? http://auto.howstuffworks.com/diesel1.htm

 

Rudolf Diesel developed the idea for the diesel engine and obtained the German patent for it in 1892.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Diesel

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jøss, det var nytt for meg, att dem utvikla commanrail turbo disel så tidlig.

 

Hvorfor brukte dem den idiotiske forkammer dieselen også med turbo i nesten 100år da? mens dem alt hadde den bedre løsningen?? babyhmm? babyhmm?

 

Og tillogmed, latt Fransk mannen levere commonrail før dem, når ddem utvikla den på slutten av 1800 tallet. Tyskere er og blir idioter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår