Gå til innhold

Beste dieselmotor?

Ranger emnet

le0n

Anbefalte innlegg

Hva er masse elektronikkroblemer?

Og det finnes vel andre og mer spennende

biler enn Toyota som går like langt

Ikke for å fremheve noen, men jeg kjørte en av de bilene som du ler av i går, den hadde gått 465 000 km, uten annet enn noen filtere og litt nyolje innimellom.. Har også en kollega som har kjøpt en ex Taxi, som har passert 360k

da må jeg si du har vært heldig, hva slags bil kjører han taxi-karen, hva slags bil kjørete du?

Bestemoren min kjører feks Mercedes E220CDI Stv. fra 2004.... probs hele tiden. Byttet Nivåregulerings-føler elelr noe 4 ganger nå. Etter 180 000 røyk tom toppen. Før dette slet hun med defekt turbo, sprekker i eksosmanifold, plutselig kutt i motorkraft, batteriet defekt, noe som gjorde at bilen ikke gikk :op bilen har nå rulla 240 000 og har nå ulelyd fra kardangen... heia ny "mercedes" :fingers: *ler* Mercedes Vito er også en drittbil.

Fransk elektronikk Vet man ikke holder, enkelt og greit... bare se på Citröen C5 og dens milelange elektronikk-såpeboble. Peugot har kommet seg litt de siste årene, men hjul-lagere som ryker etter 60 000 er også et problem.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor tviler du på det? Diesel har i dag lavere avgifter enn bensin, settes avgiftene likt er diesel dyrere enn bensin. Fru halvorsen har uttalt at regjeringen ønsker å avgiftsbelegge diesel hardere enn bensin bla pga partikkelutslipp.

Forresten-skal du sammenligne forbruk mellom diesel/bensin må du gjøre bedre jobb enn det der og bruke to tilnærmet like biler:-)

Skal jeg ha bil med bensinmotor, kommer jeg til og lande på en bil som bruker minst 0,7 l/m (minst), vil gjerne ha en bil jeg har råd til i innkjøp og med noenlunde bra motor og da havner jeg som regel her. Dieselmotor med noenlunde samme effekt, f.eks. golf tdi (110hk) som flere jeg kjenner har, bruker i mitt bruk (til og fra jobb, ca 4 mil helt normal rolig kjøring) 0,3 - 0,4 l/m.. Dette er målt over 2 uker:) Selvfølgelig kan det fort bli 0,7 og men når det stort sett går i landeveiskjøring blir diesel veldig gunstig for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider