SHN-Motorsport Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 jeg lurer litt her! b230et fra 1987 har den org. dump (mitsubishi turbo) elr har den ikke det (garret turbo)? gidder ikke stikke ut å se siden det er snøstorm her :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 min B230ET fra 1987 har Garret turbo Den har jo dump, men den sitter ikke montert rett på turbo'n ;) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 akkurat! så det er den som står på dn brakketten fremme på blokka ved siden av registret? kan jeg fjerne den og montere en annen resirk dump ved gassspjellet utn å få problemer med fuel/air mix? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zvein Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Hvis du står å ser neddi motorrommet forfra, så er den montert helt fremme bak radiatoren og litt til venstre for motoren lissom. Sitter i en brakett på blokka hvis jeg ikke husker helt feil.. Den skal du kunne bytte ut til en annen resirk. dump uten no problem ja ;) Siter '87 Volvo 740TIC B230ET :D ------------------------- '63 Volvo Amazon (121) B18 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 flott for da skal jeg montere en ved gassspjellet eller eventuelt kansje flytte den orginale dit ;) dn skal vel holde til 1 - 1,3 bar har jeg hørt! og det holder plenty for den motorn det! skal bytte til grommere bygd FT ved en senere anledning! blir mer som lære å skru motoren denna! har ikke mekka så my på disse "avanserte" motorene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty740 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting: Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!) Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning. Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener... Siter 1987 Volvo 244 2.3 16V-T 2001 VW Transporter 2,5TDI 2007 Tysse Bilfrakter Ja jeg frakter billi! =P Viking redningstjeneste Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting: Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!) Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning. Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener... Litt off topic men. er det din bil som er på bilde dær? kan det stemme å ha sett den biln på gatebil filmer? Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting: Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!) Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning. Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener... jir faen i lyd egentli! disse motorene trives ikke med atmosferisk dump heller! grunnen til at jeg vil montere den ved innsug er for å få bedre respons ved at trykket kommer "BANG" i stedet for å må fylle opp ic før trykket når innsuget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.