Gå til innhold

org dump på b230et

Ranger emnet


SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

Hvis du står å ser neddi motorrommet forfra, så er den montert helt fremme bak radiatoren og litt til venstre for motoren lissom. Sitter i en brakett på blokka hvis jeg ikke husker helt feil..

 

Den skal du kunne bytte ut til en annen resirk. dump uten no problem ja ;)

'87 Volvo 740TIC

B230ET :D

-------------------------

'63 Volvo Amazon (121)

B18 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott for da skal jeg montere en ved gassspjellet eller eventuelt kansje flytte den orginale dit ;) dn skal vel holde til 1 - 1,3 bar har jeg hørt! og det holder plenty for den motorn det! skal bytte til grommere bygd FT ved en senere anledning! blir mer som lære å skru motoren denna! har ikke mekka så my på disse "avanserte" motorene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting:

 

Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!)

Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning.

 

Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener...

1987 Volvo 244 2.3 16V-T

2001 VW Transporter 2,5TDI

2007 Tysse Bilfrakter

Ja jeg frakter billi! =P

Viking redningstjeneste Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting:

 

Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!)

Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning.

 

Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener...

Litt off topic men. er det din bil som er på bilde dær? kan det stemme å ha sett den biln på gatebil filmer?

Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst

Volvo V70 AWD R 99mod vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev å forsket en del på dette i fjor, og fant ut noen ting:

 

Den orginale dumpen er en resirk-ventil og det likaste og enkleste er å bytte ut denne og blende av slangene som blir igjen. (colakork og slangeklemme er en fin ting!)

Prøvde også en løsning med å putte dump på innsugsiden av cooler, men resultatet ble serdeles skuffende. Nesten ingen lyd i d hele tatt. Kjører bare 0.7 så det har vel litt betydning.

 

Så det har litt med om du bryr deg om lyden eller effekten av en dump, ang hvor du skal montere den. Hensikten med å montere denne ved innsug er for å slippe turbulens i systemet ved at luftretningen slipper å endres for å slippe ut trykket i girskifte. faen. Ble litt vanskelig å forklare men håper du skjønner hva jeg mener...

 

jir faen i lyd egentli! disse motorene trives ikke med atmosferisk dump heller! grunnen til at jeg vil montere den ved innsug er for å få bedre respons ved at trykket kommer "BANG" i stedet for å må fylle opp ic før trykket når innsuget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår