Gå til innhold

Sub uten kasse. Hvordan blir det?

Ranger emnet

stand-jo

Anbefalte innlegg

hei.

merca har så tett bagasjerom at jeg helst ville unngått å putta subber bak i der i det hele tatt.. aller minst hadde jeg brukt høyttalere i hylla, uansett størrelse.

skal du ha L7, burda du fått lytta til et par 10L7 i en golf eller lignende.. for om du putter et par 10" i hylla og gjør det skikkelig vil du nok bli mer enn fornøyd..vil jeg tro.

10" i hylla burde vel gå akkurat, men må nok til me litt glassfiber, eller tilpasse mdf-plater burde også gå bra.

mvh, stig

Blir vel så jeg skjærer ut en mdf plate, trekker den i riktig stoff og setter inn. :)

Tett bagasjerom ja. Men blir det ikke bedre hvis man har en stor port i hattehylla da? Gikk ei Kicker merce i Namsos før, der bakruta sprakk... :eek: Er det et aktuelt problem med mye lyd bak? Mulig det bare var en dårlig bakrute... :rolleyes:

Nå tenker jeg mest på to 12" i bagasjerom, å port istedet for 8" i hattehylla, men mulig jeg skifter mening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan bli problemer da luftrykket fra L7 vil presse membranen i de 8" opp samtidig som de "vil" slå ned. Det vil på en måte motarbeide hverandre. Men pass på å kjøp riktige 8" da. Det er lager subber som er til å monteres uten kasse.

Wrong... viss 12erene trykker ut må jo 8erene trykke ut å da... you see?

(hvis du kopler rikti seff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Kan bli problemer da luftrykket fra L7 vil presse membranen i de 8" opp samtidig som de "vil" slå ned. Det vil på en måte motarbeide hverandre. Men pass på å kjøp riktige 8" da. Det er lager subber som er til å monteres uten kasse.

Det kommer an på om de spiller i fase eller ikke det da, selvfølgelig er det 180grader faseforsyvning mellom signalene til 12"ene og 8"ene så vil de jobbe i mothverandre og du vil få en kvalt lyd.

Men i ditt tilfelle så ville jeg heller gått til innkjøp av et par sikkelige 6X9 høytalere istede som kan spille fra 100hz og oppover for å få et fyldigere basspekter. http://www.dynabel.no selger et par 6x9 Peerless høytalere på 100W RMS som spiller drit bra, har akkurat montert 2 sånne på hatte hylla sjøl i porta kasse, å de spiller hardt, høyt og kontrollert.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider