stand-jo Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 hei.merca har så tett bagasjerom at jeg helst ville unngått å putta subber bak i der i det hele tatt.. aller minst hadde jeg brukt høyttalere i hylla, uansett størrelse. skal du ha L7, burda du fått lytta til et par 10L7 i en golf eller lignende.. for om du putter et par 10" i hylla og gjør det skikkelig vil du nok bli mer enn fornøyd..vil jeg tro. 10" i hylla burde vel gå akkurat, men må nok til me litt glassfiber, eller tilpasse mdf-plater burde også gå bra. mvh, stig Blir vel så jeg skjærer ut en mdf plate, trekker den i riktig stoff og setter inn. :) Tett bagasjerom ja. Men blir det ikke bedre hvis man har en stor port i hattehylla da? Gikk ei Kicker merce i Namsos før, der bakruta sprakk... :eek: Er det et aktuelt problem med mye lyd bak? Mulig det bare var en dårlig bakrute... :rolleyes: Nå tenker jeg mest på to 12" i bagasjerom, å port istedet for 8" i hattehylla, men mulig jeg skifter mening. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoZ_87 Skrevet Oktober 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 16, 2006 Kan bli problemer da luftrykket fra L7 vil presse membranen i de 8" opp samtidig som de "vil" slå ned. Det vil på en måte motarbeide hverandre. Men pass på å kjøp riktige 8" da. Det er lager subber som er til å monteres uten kasse. Wrong... viss 12erene trykker ut må jo 8erene trykke ut å da... you see? (hvis du kopler rikti seff) Siter MVH, Øivind Sandvik:bt: http://www.facebook.com/Sandviksbassogbongel http://www.sandviksbassogbongel.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Oktober 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2006 skikkelig bump dette, tråd fra februar i år :D Kunne vært moro å hørt fra trådstarter åssen dette endte? Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Dette endte med salg av bilen til meg :fatality: Men hvor fikk "sfh" diamond audio elementer fra da? Importert selv? Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Råner Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Kan bli problemer da luftrykket fra L7 vil presse membranen i de 8" opp samtidig som de "vil" slå ned. Det vil på en måte motarbeide hverandre. Men pass på å kjøp riktige 8" da. Det er lager subber som er til å monteres uten kasse. Det kommer an på om de spiller i fase eller ikke det da, selvfølgelig er det 180grader faseforsyvning mellom signalene til 12"ene og 8"ene så vil de jobbe i mothverandre og du vil få en kvalt lyd. Men i ditt tilfelle så ville jeg heller gått til innkjøp av et par sikkelige 6X9 høytalere istede som kan spille fra 100hz og oppover for å få et fyldigere basspekter. http://www.dynabel.no selger et par 6x9 Peerless høytalere på 100W RMS som spiller drit bra, har akkurat montert 2 sånne på hatte hylla sjøl i porta kasse, å de spiller hardt, høyt og kontrollert. Siter To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 jeg tror at du vil få liten nytte av 8" når 12" kommer til å få membranen til 8" til å stå å blafre mer enn den vil spille pent ....... lag heller en kasse til 8" i bilen et annet sted så den kommer nærmere lytter eller dropp det helt :) Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg