Gå til innhold

324TD. Hvor mange i Norge???

Ranger emnet

BMW324TDa

Anbefalte innlegg

Har sotet de selv ja. CdCardic film. Men hadde ute rutene for å få det til skikkelig.... Tok de hjemme på kjøkkenet, til foreldrenes store "glede".....

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dette er jo gamle bilen til Emil!!!

Stemmer det... Haukedal, var det ikke?? Har treft han ett par ganger, og han lurer på hvor mye eg skal ha for den hvis eg event skal selge den igjen. ikkje så verst den 300tdt han har heller...

Har du gjort noe mere med den etter du kjøpte den?

Har vel gjort en del mindre og større forbedringer:

hvite blinkers fremme

lakket "nyrene"

grillist

grøftelys

blinkers med parklys fremme

lite regnr framme

sotet ruter

gardin bak

byttet til skinninteriør

byttet til el. vinduer

hevet den litt på ræven, var litt lav i forhold til fremme

Sånn ellers har det ikkje vært så mye. Skitet olje på motor, gir og bakaksling, skiftet noen reimer her og der, nye bremseklosser, og litt sånt smått....

Tikkingen i motoren kan eg ikkje si eg har notert meg. Bråker kanskje littegrann mer når det nærmer seg oljeskift, men......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

Har vel gjort en del mindre og større forbedringer:

hvite blinkers fremme

lakket "nyrene"

grillist

grøftelys

blinkers med parklys fremme

lite regnr framme

sotet ruter

gardin bak

byttet til skinninteriør

byttet til el. vinduer

hevet den litt på ræven, var litt lav i forhold til fremme

Sånn ellers har det ikkje vært så mye. Skitet olje på motor, gir og bakaksling, skiftet noen reimer her og der, nye bremseklosser, og litt sånt smått....

Tikkingen i motoren kan eg ikkje si eg har notert meg. Bråker kanskje littegrann mer når det nærmer seg oljeskift, men......

Ok, kjenner/vet hvem Emil er eg og.... Men kjente ikke igjen bilen! Den har jo forandret seg litt i forhold til hvordan den var når han hadde den :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sett bilen på en god stund, men jeg regner vel kanskje med at det er noen forandringer!

Men utifra bildet av bilen så synes ikke jeg det er store forandringen!

300tdt til Emil synes jeg blir for stor. Bilen går temmelig bra, men det blir for mye svaiing og hoiing...Bremsene må du nesten hoppe på for å få noe effekt!

Stian, har broren din golfen enda? Synes jeg har sett den rundtom allesteder! Det er vel kanskje ikke den, men en som ligner!

VW Bora 2000 mod.

1,6 highline. 18" ASA DM3, KW Inox justerbart senk. Ramair....gir vel 50 hk mere???:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by villejan

Nå har jeg ikke sett bilen på en god stund, men jeg regner vel kanskje med at det er noen forandringer!

Men utifra bildet av bilen så synes ikke jeg det er store forandringen!

300tdt til Emil synes jeg blir for stor. Bilen går temmelig bra, men det blir for mye svaiing og hoiing...Bremsene må du nesten hoppe på for å få noe effekt!

Stian, har broren din golfen enda? Synes jeg har sett den rundtom allesteder! Det er vel kanskje ikke den, men en som ligner!

Jepp, han har Golfen!

Går en som ligner ganske mye i byn, men den har stripe i frontruten og har litt lysere rødfarge.

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
Originally posted by BMW324TDa

Denne her????

Nå er det gjort en del ting siden eg kjøpte den, men fargen og felgene er nå like enda. Er litt lysere i virkeligheten enn på bilde....

BMW324TDa: er du medlem i BMW Car Club Norway? Det hadde vært kult å ta den bilen med på Hordlandstreffene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW324TDa: er du medlem i BMW Car Club Norway? Det hadde vært kult å ta den bilen med på Hordlandstreffene?

Er medlem ja... Netopp meldt meg inn... Fikk desverre ikkje anledning til å gå på treffet som var på eikås, da det var autoslalom o.l... Men eg skal neste gang det er noe. Er vel noen litt større treff ut på høsten (om ikke i bergen) på østlandet eller noe??? Er litt gøy å ha en bil som ikke så mange andre har. Eneste eg skulle hatt meg noe andre felger og svarte frontlykter. Utenom det har eg ikkje lyst å ha så mye "plast" på bilen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som fant ut at de skulle lage dieselmotor til BMW, la han dø sakte.

Hvorfor det??? Bedre å ha sekser diesel enn de kjipe 4 sylindrene til BMW

De som eg har kjørt har da vært heilt greie, med tanke på bråk, ytelse, moment osv.... Utenom 318tds'en var litt død under 2100rpm, men både 324 og 325tds er artig å kjøre....

Kvalitetsmessig har eg ingen store erfaringer, men har kjørt 40k med min og det har ikkje vært noe tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er banekjøring den 31 august på Eikås. Vi regner med å treffe deg der. Deretter er det søndagstreff hver siste søndag i måneden

Disse søndagstreffene...... hva er det for noe?? Er det noe som skjerda, eller bare litt småprat om løst og fast og utveksling av røverhistorier og erfaringer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider