SINGH Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Er det noen som har byttet dumpventil på GTI? Jeg har hørt om at den bør byttes? for å bedre trykk på turboen?? Siter SINGH GOLF 1999 GTI BMW 1994 CAB 318I(Solgt) GOLF 2 1989 1.8 GL (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singh_Supreme Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Du er HARRY DU!!!! Å du har ikke Dump på din!! eller???? Siter 2006 Bmw E91 Gangster BITCH! 1999Vw LuPo 1.4 16V(Low & Fast)-Solgt- 1999Vw Golf 1,6"one of a kind"(Show No GO projekt)-Solgt- 1994Vw Corrado G60 -Vraka- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VentoPower Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Ja lønner seg å bytte, men bare til en lik ventil bare bedre kvalitet. Altså en resirk ventil, ikke en slik blow off Siter VW GOLF V GTI 2005 modell VW GOLF IV GTI Exclusive 99 modell solgt VW VENTO 1,8cl 94 modell solgt VW JETTA 1,8gl 90modell solgt http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1358179#post1358179 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Du får ikke mer trykk ved å bytte- men den org er noe svakt bygget og det har vel skjedd at den har gått i oppløsning - for så å forsvinne inn i turboen... Det kan ikke se noe pent ut.. Jeg gikk for TT 225 hk versjonen - kostet vel rundt 400 kr org ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SINGH Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Sim jeg vet det er dump på den.. men har hørt at den ikk tåler alt.. takk for svaret.. Er det lett å bytte? noe jeg bør passe på? Har du koblet turbotrykksmåler i bilen? Siter SINGH GOLF 1999 GTI BMW 1994 CAB 318I(Solgt) GOLF 2 1989 1.8 GL (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SnIper Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 er veldig lett å bytte... vi har forge ventiler på jobben 1495,- +frakt send mail til verksted@tuningspesialisten.no hvis jeg skal sende en til deg. disse er i "chrome" eller svart eloksert Siter 02' Golf 1.9TDI 150PS 4-Motion Highline X- 90' Jetta 1.6TDK X- 95' Golf 3 VR6 X- 96' Golf 3 TDK X- 89' Golf 2 TDK X- 80' Volvo 240 X- 99' Golf 4 TDI Highline X- 92' Golf 3 TDK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Så sant du ikke skal trimme til over 225 hk ser jeg ikke påenget i det hele tatt med å kaste bort de over 1000 kr den er dyrere en å kjøpe en org tt 225 hk versjon. Du hører mye mer lyd om du setter på et åpent luftfilter.... Det har jeg -men kjører med org nå om vinteren. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Så sant du ikke skal trimme til over 225 hk ser jeg ikke påenget i det hele tatt med å kaste bort de over 1000 kr den er dyrere en å kjøpe en org tt 225 hk versjon. Du hører mye mer lyd om du setter på et åpent luftfilter.... Det har jeg -men kjører med org nå om vinteren. Det ble satt på et åpent luftfilter på golfen min for å prøve lyden, må si jeg var ufattelig skuffet over lyden ved omgiring.. var jo mer lyd i org. resirk og vanlig filter enn med åpent jo.... :S var filteret dårlig eller noe..? Siter 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Er bilen din chippet ? Når du chipper - øker trykket - ergo mer lyd .... Min er ikke chippet - men hører nå litt lyd ... Er nå ikke jeg jappse dump swhooooooosh fanatiker heller da ... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Er bilen din chippet ? Når du chipper - øker trykket - ergo mer lyd .... Min er ikke chippet - men hører nå litt lyd ... Er nå ikke jeg jappse dump swhooooooosh fanatiker heller da ... Er chippet ja... hehe.. men ble litt skuffet for det.. men tenkte å kjøpe et type filter fra TS eller noen av dem? de er jo en del hakk større.. kanskje det hjelper litt.. Japse dumpe lyd blir litt rart i en golf egentlig.. liker at den er litt anonym også.. bare gøy når folk lurer på hva du har under der når man kjører, at det smeller litt tilbake når man slipper opp trykket;) Siter 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Eg har TS racing sin Returventil på min (den som følger med Honhester steg 3) Samt Twister Green filter og den Lader / hyler og dumper meget hefti. Spør du meg er det MYE fetere med det enn Blowoff valve. Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richie85 Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Eg har TS racing sin Returventil på min (den som følger med Honhester steg 3) Samt Twister Green filter og den Lader / hyler og dumper meget hefti. Spør du meg er det MYE fetere med det enn Blowoff valve. Beklager OT her, men kan jeg spørre hvor mye det kom på med TS ventilen..? du fikk kanskje alt oppgradert sammen men...kunne hende du vet.. hehe, liker også den lyden bedre.. høres mer gromt ut.. og ikke bare en "billig" løsning Siter 08 - Volvo V50 2.0d R-Design x 01 - BMW 330xi Touring x 01 - BMW 320i Touring x 01 - BMW E46 Ac Schnitzer Coupè x 99 - BMW 328Ci manuell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 koster 17 000 for steg 3 chip / retur ventil og exos Men du får nok sikkert kun kjøpt retur ventilen, send di ein mail :thumb Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriz CivicMan ;) Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 På den gamle GTi'n til mora mi, så satte jeg alltid på et åpent filter hver gang jeg lånte den, og kun med filter så ble det heftig lyd !! En kompis prøvde også dette på sin GTi, men da ble det ikke på langt nær så kul lyd.. Hadde fikk rett og slett bare litt suselyd fra turbo'n og svak 'pusting' når han slapp opp gassen, men på mora mi sin så ble det en sterk og klar suselyd og rett og slett 'blafring'.. Nesten som man kan høre på cosworthene.. Begge var chippet.. Merkelig igrunn.. Siter 92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler. ..:: Honda Power ::.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Haga Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 På den gamle GTi'n til mora mi, så satte jeg alltid på et åpent filter hver gang jeg lånte den, og kun med filter så ble det heftig lyd !! En kompis prøvde også dette på sin GTi, men da ble det ikke på langt nær så kul lyd.. Hadde fikk rett og slett bare litt suselyd fra turbo'n og svak 'pusting' når han slapp opp gassen, men på mora mi sin så ble det en sterk og klar suselyd og rett og slett 'blafring'.. Nesten som man kan høre på cosworthene.. Begge var chippet.. Merkelig igrunn.. Akkurat det samme er det på min og ein kompis av meg sin. Eneste forsjell på våre to GTI'er er at eg har annerledes returventil og han har org. Kansje mor di sin var org og kompisen din hadde byttet retur ventilen sin ? Kompisen min med sin org retur ventil har Blafring som du viser til mens min har normal "Blås" lixom.. Siter 99 Golf Mk4 1,8t + Nos http://www.espenhaga.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg