Gå til innhold

hva passer til 531 toppen?

Ranger emnet

holstad

Anbefalte innlegg

Har tenkt å skaffe meg en 531 topp, lurer på hvilka blokk og stempel råder osv jeg bør bruke visst jeg skal ha sikkelig turbo power. er vel ikke alle blokkene som passer. Er ganska ny i gamet så trenger litt hjelp til dette til å begynne med. på forhånd takk happyhappy

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er budsjettet og hva vil du bruke motoren til?

Billigst vil det bli hvis du kjører b23 med m råder og b23et stempler. Dette holder følge til ca 400 hk. Mer effekt/ mer holdbarhet får du seff med H profil råder, bra smidde stempler osv....

http://www.300power.com

http://www.teamsideways.com

Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste bunnen kan du få med 23ET stempler og 23 blokk. H-profilråder kan jeg skaffe deg til billige kr. Da har du bunndel som tåler over 500HK..... svake pungtet ditt da er sylinderveggene....... Men skal nok klare 500 i normale forhold!!! :D

531 toppen går rett på, og med litt porting på den så kan du få ut en del hk også!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hat enn b23et men den er selgt, men har hørt at et blokka har mange svakheter, org er rådene svært svake, men det er jo byttet i den blokka du til byr meg ben are. Men har hørt så my styggt om denne blokka, er det sant eller der det bare kødd?? b23turbo blokk som noen på forumet bygger med, hva salgs blokk er det, og hvilkne biler er det de org siter på?? noen som har en 521 topp, billi?

volvo 242 77mod (solgt)

volvo 240 tic 84 mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som mener mangt vet du!!! Som regel er det ikke mye hold i det mange mener, Men fins jo også de som vet va de snakker om! Jeg mener at 23blokka holder uten problemer til 500HK..... Det med rådene er bare tull... er 230 av typen før 89 som hadde de tynne rådene (9.5mm)

230blokka av nye typen er helt klart en bedre motor med tanke på HK over dette nivået! Men er en del dyrere med deler også da!

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som mener mangt vet du!!! Som regel er det ikke mye hold i det mange mener, Men fins jo også de som vet va de snakker om! Jeg mener at 23blokka holder uten problemer til 500HK..... Det med rådene er bare tull... er 230 av typen før 89 som hadde de tynne rådene (9.5mm)

230blokka av nye typen er helt klart en bedre motor med tanke på HK over dette nivået! Men er en del dyrere med deler også da!

jeg har selv vært borte i at dissa rådene i b230 motorene bøyer seg.

naboen fikk tak i en penta motor. helt orginal og der hadde 3 råder bøyd seg noe sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider