Gå til innhold

Rød Supra

Ranger emnet


ozzy

Anbefalte innlegg

Ikke rart det blir mange rare diskusjoner når alle har "hørt" fra en kompis som igjen hørte noe fra en annen. Jeg kjenner han med den røde Supra`n, og han er ikke den som skryter på seg effekt som mange sier her. Han har sagt at han TROR det er bortimot 500 hk i den. Og som Quicksilver sier, og han har vel kanskje greie på det, at det sitter rundt 450 hk i den. Selv om en Supra har 400-500 hk, vil ikke det si at den kjører fra alt som er, virker som mange tror det. Den veier tross alt en del kilo.

Men som mange sier her, den blir jo kjørt både på bane og vei.

Eieren er fornøyd med bilen, og da må han vel få lov til å være det uten at andre skal drive og drite ut han og bilen. Mange sjalu møkkunger her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 74
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den røde Supra'en er drit pen, digger den, ikke overstyla og med orginal spoiler :D. 4-500 HK holder i masse :) Den er pen og går bra, trenger ikke mer, og om han vil ha mer, så skal det vel ikke så alt for mye til etter han har single turbo på den, de motorene på de Supraene er bare helt ville.

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det han hadde gjort med den? Kit fra greddy som gjør att turboene lader likt, greenfilter, Eksos? hvor mye er det i den orginalt? 280? Bra med effekt økning for lite kr da hvis han har 450hk. men sist jeg snakka med Are mente han att det var mer enn 500hk i den... Greit nokk det, bilen er kul å er vel stort sett i dagelig drift! En annen ting er vel att dalbeck hadde 1000hk i fjor. Å i år har han 1340hk??? DET er bull shit!!!

Takk til:

Audioart v/ Kjetil Skei

Ruud Racing

VS-motor

Standox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kiv_tuning

Hva var det han hadde gjort med den? Kit fra greddy som gjør att turboene lader likt, greenfilter, Eksos? hvor mye er det i den orginalt? 280? Bra med effekt økning for lite kr da hvis han har 450hk. men sist jeg snakka med Are mente han att det var mer enn 500hk i den... Greit nokk det, bilen er kul å er vel stort sett i dagelig drift! En annen ting er vel att dalbeck hadde 1000hk i fjor. Å i år har han 1340hk??? DET er bull shit!!!

 

Treskomannen har vel aldri sagt att han har over 1k hk han??

 

Har sett han har ment han kan justere mellom 600 og 900 hk

(og det bør jo stemme med bremsepapirene også)

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

Treskomannen har vel aldri sagt att han har over 1k hk han??

 

Har sett han har ment han kan justere mellom 600 og 900 hk

(og det bør jo stemme med bremsepapirene også)

 

 

nåjaa skal vel ikke stole blindt på de tallene der....

 

uansett

 

jeg synes bygget hans er kult og gromt og bilen går fælt...

så hva han sier til folk det driter jeg egentlig i....virker nesten som han bare sier ett eller dumt når han snakker med folk....tror han at ingen kan noe som helst om motor kanskje... eller det kan jo hende han er litt lei av at alle spør og graver hele tiden

 

har selv hørt flere samtaler hvor han er innvolvert hvor det blir sagt meget mye dumt...

-97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs

-94 Ford Escort Cosworth

 

Min hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ozzy

Er det noen av dere som vet hvor mange hester det var i den røde supraen som var på gatebil i dag??

 

Da jeg pratet med eieren selv under Bil på Bane pratet han om ca 500hk..

Men han måtte hjem og bytte deler av eksosanlegget for å få lov til å kjøre, noe som visstnok tok veldig mye effekt, rundt 450 antok han da, men han oppga aldri noe nøyaktig tall!

 

Forøvrig kan det bekreftes at den går grisebra, han ganske enkelt parkerte bilen min på langsletta.. (men i svingene hang jeg på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ente opp med å prate en hel del med eigeren av supran nå i helga. Han skrøyt aldri av noe effekt til meg men når jeg foreslo ca 430 sa han det var nok rundt der.

Han fortalte meg alt han hadde gjordt med den og det var: at han hadde bygd eksos selv med 2 potter han hadde kjøpt, tatt av alle vakum slanger og fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo, økt turbo trykket(tror det var 1,3bar men er ikke helt sikker), type S HKS intercooler og nye filter.

Dette er ikke mye modifikasjon men bremser ca 430hk på hjula i USA.

Personlig syntes jeg bilen gikk vanvittig godt på banen og han var ute LENGE av gangen. Var ikke mange jeg så der som logget så mange runder i helga men han sa han hadde problem med kjølinga. Ble faretruende varmt etter 3-4 runder med hard kjøring så det ble mange runder med nedkjøling.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

Jeg ente opp med å prate en hel del med eigeren av supran nå i helga. Han skrøyt aldri av noe effekt til meg men når jeg foreslo ca 430 sa han det var nok rundt der.

Han fortalte meg alt han hadde gjordt med den og det var: at han hadde bygd eksos selv med 2 potter han hadde kjøpt, tatt av alle vakum slanger og fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo, økt turbo trykket(tror det var 1,3bar men er ikke helt sikker), type S HKS intercooler og nye filter.

Dette er ikke mye modifikasjon men bremser ca 430hk på hjula i USA.

Personlig syntes jeg bilen gikk vanvittig godt på banen og han var ute LENGE av gangen. Var ikke mange jeg så der som logget så mange runder i helga men han sa han hadde problem med kjølinga. Ble faretruende varmt etter 3-4 runder med hard kjøring så det ble mange runder med nedkjøling.

 

Den bilen går jo på gata så godt som hele tida når han ikke mekker på den. Synes jeg ser den omtrent anna hver gang jeg er ute å kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo

 

Det der er ganske morsomt sagt.. biturbo og twinturbo er nemlig relativt likt.

bi betyr 2

twin betyr 2 like

 

Audi kaller sin 2,7T motor i RS4 foreksempel for biturbo, noe som ikke avviker en millimeter fra en twinturbomotor..

 

Så hva i all verden mener du er forskjellen på biturbo og twinturbo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Så hva i all verden mener du er forskjellen på biturbo og twinturbo?

 

Etter det jeg har fått med meg:

 

Biturbo, altså en turbo og en biturbo består av en stor og en liten, evt en som lader mye og en som lader lite. De vil da 'overlappe'

 

Twinturbo: To like store som lader like mye, som regel til hver sin sylinderbank. V6 osv. Eller tre sylindre hver på en rekkesekser.

 

Det er jo endel fabrikkersom har byttet om på disse betegnelsene, men jeg mener det er slik det skulle være opprinnelig.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Etter det jeg har fått med meg:

 

Biturbo, altså en turbo og en biturbo består av en stor og en liten, evt en som lader mye og en som lader lite. De vil da 'overlappe'

 

Twinturbo: To like store som lader like mye, som regel til hver sin sylinderbank. V6 osv. Eller tre sylindre hver på en rekkesekser.

 

Det er jo endel fabrikkersom har byttet om på disse betegnelsene, men jeg mener det er slik det skulle være opprinnelig.

 

Men det er altså ikke slik i det hele tatt, det er sånn at det er snakk om markedsføring, akkurat som at audi kaller sine 4x4 system for Quattro kaller man en motor for twinturbo eller biturbo ut fra hva man ønsker å kalle den..

 

Bi betyr jo som kjent 2

mens twin betyr 2 like

Det står ingen steder at bi, eller 2 er 2 ulike..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke noe nå som bekrefter det jeg tror, men jeg står fast ved det jeg har sagt over.

 

At fabrikkene syns det høres kulere ut med det ene kontra det andre navnet er nå så. ;)

 

Bi blir jo gjerne brukt om et tillegg til en 'hovedting'.

Hvis du skjønner hva jeg mener. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår