MAZDA GT-R Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Ikke rart det blir mange rare diskusjoner når alle har "hørt" fra en kompis som igjen hørte noe fra en annen. Jeg kjenner han med den røde Supra`n, og han er ikke den som skryter på seg effekt som mange sier her. Han har sagt at han TROR det er bortimot 500 hk i den. Og som Quicksilver sier, og han har vel kanskje greie på det, at det sitter rundt 450 hk i den. Selv om en Supra har 400-500 hk, vil ikke det si at den kjører fra alt som er, virker som mange tror det. Den veier tross alt en del kilo. Men som mange sier her, den blir jo kjørt både på bane og vei. Eieren er fornøyd med bilen, og da må han vel få lov til å være det uten at andre skal drive og drite ut han og bilen. Mange sjalu møkkunger her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vilhelm Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Den røde Supra'en er drit pen, digger den, ikke overstyla og med orginal spoiler :D. 4-500 HK holder i masse :) Den er pen og går bra, trenger ikke mer, og om han vil ha mer, så skal det vel ikke så alt for mye til etter han har single turbo på den, de motorene på de Supraene er bare helt ville. Vilhelm Siter Volvo 244 TIC (B21ET) Mods: BOV (TurboXS Type H) K&N Filter Turbotrykksmåler (Tall) Økt turbotrykk (MASSE) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kiv_tuning Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Hva var det han hadde gjort med den? Kit fra greddy som gjør att turboene lader likt, greenfilter, Eksos? hvor mye er det i den orginalt? 280? Bra med effekt økning for lite kr da hvis han har 450hk. men sist jeg snakka med Are mente han att det var mer enn 500hk i den... Greit nokk det, bilen er kul å er vel stort sett i dagelig drift! En annen ting er vel att dalbeck hadde 1000hk i fjor. Å i år har han 1340hk??? DET er bull shit!!! Siter Takk til: Audioart v/ Kjetil Skei Ruud Racing VS-motor Standox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxgets Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by kiv_tuning Hva var det han hadde gjort med den? Kit fra greddy som gjør att turboene lader likt, greenfilter, Eksos? hvor mye er det i den orginalt? 280? Bra med effekt økning for lite kr da hvis han har 450hk. men sist jeg snakka med Are mente han att det var mer enn 500hk i den... Greit nokk det, bilen er kul å er vel stort sett i dagelig drift! En annen ting er vel att dalbeck hadde 1000hk i fjor. Å i år har han 1340hk??? DET er bull shit!!! Treskomannen har vel aldri sagt att han har over 1k hk han?? Har sett han har ment han kan justere mellom 600 og 900 hk (og det bør jo stemme med bremsepapirene også) Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
YashaR Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Den hadde vel en 330hk orginalt. Og som Mazda GT-R sier... han er ikke typen til å skryte på seg sånt. Siter Audi A4 1.8T '96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by maxgets Treskomannen har vel aldri sagt att han har over 1k hk han?? Har sett han har ment han kan justere mellom 600 og 900 hk (og det bør jo stemme med bremsepapirene også) nåjaa skal vel ikke stole blindt på de tallene der.... uansett jeg synes bygget hans er kult og gromt og bilen går fælt... så hva han sier til folk det driter jeg egentlig i....virker nesten som han bare sier ett eller dumt når han snakker med folk....tror han at ingen kan noe som helst om motor kanskje... eller det kan jo hende han er litt lei av at alle spør og graver hele tiden har selv hørt flere samtaler hvor han er innvolvert hvor det blir sagt meget mye dumt... Siter -97 Ford Fiesta 1.25 Flair - Til salgs -94 Ford Escort Cosworth Min hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Originally posted by ozzy Er det noen av dere som vet hvor mange hester det var i den røde supraen som var på gatebil i dag?? Da jeg pratet med eieren selv under Bil på Bane pratet han om ca 500hk.. Men han måtte hjem og bytte deler av eksosanlegget for å få lov til å kjøre, noe som visstnok tok veldig mye effekt, rundt 450 antok han da, men han oppga aldri noe nøyaktig tall! Forøvrig kan det bekreftes at den går grisebra, han ganske enkelt parkerte bilen min på langsletta.. (men i svingene hang jeg på) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Jeg ente opp med å prate en hel del med eigeren av supran nå i helga. Han skrøyt aldri av noe effekt til meg men når jeg foreslo ca 430 sa han det var nok rundt der. Han fortalte meg alt han hadde gjordt med den og det var: at han hadde bygd eksos selv med 2 potter han hadde kjøpt, tatt av alle vakum slanger og fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo, økt turbo trykket(tror det var 1,3bar men er ikke helt sikker), type S HKS intercooler og nye filter. Dette er ikke mye modifikasjon men bremser ca 430hk på hjula i USA. Personlig syntes jeg bilen gikk vanvittig godt på banen og han var ute LENGE av gangen. Var ikke mange jeg så der som logget så mange runder i helga men han sa han hadde problem med kjølinga. Ble faretruende varmt etter 3-4 runder med hard kjøring så det ble mange runder med nedkjøling. Siter - 95 BMW 740 -x Mazda Miata Turbo(250Hk) -x Toyota Celica GT-4 WRC -x 2stk MX-5 -x ++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZy_T Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Åge Jeg ente opp med å prate en hel del med eigeren av supran nå i helga. Han skrøyt aldri av noe effekt til meg men når jeg foreslo ca 430 sa han det var nok rundt der. Han fortalte meg alt han hadde gjordt med den og det var: at han hadde bygd eksos selv med 2 potter han hadde kjøpt, tatt av alle vakum slanger og fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo, økt turbo trykket(tror det var 1,3bar men er ikke helt sikker), type S HKS intercooler og nye filter. Dette er ikke mye modifikasjon men bremser ca 430hk på hjula i USA. Personlig syntes jeg bilen gikk vanvittig godt på banen og han var ute LENGE av gangen. Var ikke mange jeg så der som logget så mange runder i helga men han sa han hadde problem med kjølinga. Ble faretruende varmt etter 3-4 runder med hard kjøring så det ble mange runder med nedkjøling. Den bilen går jo på gata så godt som hele tida når han ikke mekker på den. Synes jeg ser den omtrent anna hver gang jeg er ute å kjører. Siter Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Åge fjerna spjella til bi-turbo oppsettet så den ble tvin turbo Det der er ganske morsomt sagt.. biturbo og twinturbo er nemlig relativt likt. bi betyr 2 twin betyr 2 like Audi kaller sin 2,7T motor i RS4 foreksempel for biturbo, noe som ikke avviker en millimeter fra en twinturbomotor.. Så hva i all verden mener du er forskjellen på biturbo og twinturbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Jeg var på japsetreff.. så både røde supra og svarte. Kan ikke vært mye mer hk i røde enn den svarte som så rimelig original ut. Med mindre han kjørte rundt med cruisecontroll da.. Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keirn Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 dekalbakkhester er og forblir ponnyhester, det er bare å beklage. Siter VW og Dodge, en tynn röd linje :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Ascona Så hva i all verden mener du er forskjellen på biturbo og twinturbo? Etter det jeg har fått med meg: Biturbo, altså en turbo og en biturbo består av en stor og en liten, evt en som lader mye og en som lader lite. De vil da 'overlappe' Twinturbo: To like store som lader like mye, som regel til hver sin sylinderbank. V6 osv. Eller tre sylindre hver på en rekkesekser. Det er jo endel fabrikkersom har byttet om på disse betegnelsene, men jeg mener det er slik det skulle være opprinnelig. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by eirikoo Etter det jeg har fått med meg: Biturbo, altså en turbo og en biturbo består av en stor og en liten, evt en som lader mye og en som lader lite. De vil da 'overlappe' Twinturbo: To like store som lader like mye, som regel til hver sin sylinderbank. V6 osv. Eller tre sylindre hver på en rekkesekser. Det er jo endel fabrikkersom har byttet om på disse betegnelsene, men jeg mener det er slik det skulle være opprinnelig. Men det er altså ikke slik i det hele tatt, det er sånn at det er snakk om markedsføring, akkurat som at audi kaller sine 4x4 system for Quattro kaller man en motor for twinturbo eller biturbo ut fra hva man ønsker å kalle den.. Bi betyr jo som kjent 2 mens twin betyr 2 like Det står ingen steder at bi, eller 2 er 2 ulike.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Jeg finner ikke noe nå som bekrefter det jeg tror, men jeg står fast ved det jeg har sagt over. At fabrikkene syns det høres kulere ut med det ene kontra det andre navnet er nå så. ;) Bi blir jo gjerne brukt om et tillegg til en 'hovedting'. Hvis du skjønner hva jeg mener. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.