Gå til innhold

Hva er best av Th 400 & TH 700?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hva er best av en Th 400 og en TH 700 kasse?? Noen steder hører jeg at 400'n tåler mer enn 700'n også sier noen andre det motsatte dagen etter? Kan noen gi meg noe klarhet i dette en gang for alle?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her hadde vi da en tråd på; 700-kassa tåler omtrent som en TH350/4L60(E), omlag 350 lbft ("fotpund") mens TH400 & etterfølgern 4L80(E) tåler vesentlig mere, dvs, bigblock-dreiemoment i tung bil :usa:

 

(-men Caddilac 472/500cui blir for sterke selv for disse..)

 

 

Eh...... er jo bare å la noen som "kan" det.....

 

putte inn godsaker i 400/4l80, så tåler de jo langt over 1200 gamp begge to....

 

Koster penger????

 

Jada, i store mengder.......... :mat

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med riktig prepping tåler 700'ene masse juling.Rune Ystebø har feks 4L60 i sin 1000 hk Lingenfelder Corvette.Inngående aksling er vel en svakhet på disse kassene orginalt hvis jeg husker rett.Skal du ha mer enn ca 400 hk bør den byttes på 700 kassene.

Klarer du deg med 3 gir er 400 solid og litt rimeligere.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er best av en Th 400 og en TH 700 kasse?? Noen steder hører jeg at 400'n tåler mer enn 700'n også sier noen andre det motsatte dagen etter? Kan noen gi meg noe klarhet i dette en gang for alle?

 

Ta en kikk på denne siden, disse er anbefalt på mange forum i statene, disse guta kan sakene sine, stage 4 kasse 650 hester. :pray :pray :pray :pray

 

http://www.bowtieoverdrives.com/catalog/catalog.php?Action=GETSUBCAT&CATID=B

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og soild uten tvil TH400 men den stæler mye hp i forhold til TH350

 

De nyere TH700 er ikke noe og satse på de holder sammen med mye hp men slurer ut clutchene inni kassa så ved har bruk som noen av oss har holder de ca to sommere så må de overhales for masse kr...

 

De nye 4L60 (Sitter i blaa Camro) erstater TH700 og 4L80 (sitter i Suburban/Tahoe etc) erstater 400 alle 4L** har overdrive. og lock up.

 

OBS! de nyere kassene har ingen ting felles med de gammle kassene ei heller betegnelse så skill de når dere snakker med girkasse overhale/bygge gutta ellers blir det fort forvirring.

 

Det finnes også en 4L90 som er lastebil kasse og den nyeste underveis heter noe sånt som 6L90 eller noe og har 6 gir denne har ikke kommi ut i produksjon enda.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billig og soild uten tvil TH400 men den stæler mye hp i forhold til TH350

Era

 

Å det er du sikker på? Er ikke bare den større converteren som er på 400 kassa som stjeler effekten? Ofte lurt på det der... Kan vell kanskje også være at flere lameler stjeler mer effekt, ikke vet jeg...

 

Å hvordan vill det i såfall utarte seg når man forsterker de svake kassene? Ender man opp med en kasse som i praksis er like tung å drive som en 400 kasse?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er du sikker på? Er ikke bare den større converteren som er på 400 kassa som stjeler effekten? Ofte lurt på det der... Kan vell kanskje også være at flere lameler stjeler mer effekt, ikke vet jeg...

 

Å hvordan vill det i såfall utarte seg når man forsterker de svake kassene? Ender man opp med en kasse som i praksis er like tung å drive som en 400 kasse?

 

Jupp er nok redd for at det er sant dyno målinger viser forskjeller uten tvil.

 

TH400 har mere roterende masse flere clutcher osv men for og takle mere moment/effekt må den også jobbe på et høyere trykk alt dette fører til at den krever/stæler mere av effekt på vei til bakhjula.

 

 

Det er så ille at TH350 rapper ca 35hk og Th400 ca 45hk her finnes endel variasjoner pga forskjellige utgaver osv.

 

Å ja prepper man kassa øker man ofte trykket og legger til flere clutcher da bruker de enda mere MEN man må ikke øke trykket man kan stramme opp eller som jeg testa fjerne de fjærene bak stempelet som tar opp mot trykket når clutchen koples inn å da skal jeg love deg det smeller i gir å ja kassa rasa etter ei stund så det bør være fjærer der men harde :)

 

Men ei skikkelig preppa TH350 kasse kan tåle mye deng min gammle står i BB454 din Impala med 454 og det får a kjørt deg men henger fint sammen enda.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det da samme bestillingsnummer på converter til th350 og th400?

 

Spør de som har peiling på automat kasser, jeg har det nemlig ikke :P Kanskje jeg tar feil, men har hørt at det er større converter på 400 kassa.

 

Hvordan stiler det seg foresten når man begynner å snakke 600-700hk, utjevner da forskjellen mellom 350 og 400 kassen seg i forhold til effektap?

 

Orginale 350 kasser er i hvertal ikke mye brukanes, bør være lett bil eller liten effekt. Er min erfaring med 1950kg tung bil :/

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.....

 

når du har 6-700 hk...... har du ikke lengre en 350 kasse......

Det vil i så fall være av prinsipp, hvis en da sliter rundt med en 350 kasse....

Skal en bygge en som varer av en 350 så inneholder den så dyre deler at en like greit kunne kjøpt noe skikkelig.....F.eks 4L80....

 

Men mange ville ha valgt th 400,

kjører man på stripa/streetrace og har en normalvekta bil på ca 1400 eller mindre vil det være naturlig å velgen en skikkelig preppa 2 gira PG.......

 

Om en 350 tar litt mindre hester?

jo sannsynligvis, men skal du kjøre for den raskeste tiden, så tipper jeg at en tjener mere på fintjuning av motor og hjuloppheng enn å slite psykisk med om kassa holder eller ikke...

350/400 har også forskjellige utvekslinger på 1 giret som også i noen Stock klasser kan være en fordel om noen har valgt enne framfor den andre!

 

 

 

Kjørte i 5 år med min godt preppa th 350, funka som bare f....

men var nøye med at oljen og kassa var varm før den fikk juling, denne sto 2 år i det som nå er BB454 sin 1920 kg impala og 3 år i nå Luzifers Pontiac....

 

Men når den slutta å funke var alt inni den bare SKROT!

 

 

Convertere:

350 og 400 er samme, så de går omhverandre.....

Det er bare å finne ut hva slags stallspeed man vil ha, men ingen convertere funker akkurat som oppgitt, fordi,bilen, vekta, understellet gjør at de har forskjellig karrakter....

 

PG har sin egen converter....

Men som oftest, så bytter de inngående aksel i kassa med spleins som gjør at kassa tar imot 350/400 convertere.

 

Om 700 har egen?, jo de har vel det siden de som oftest har Lock-up

 

men går det ikke fort nok????

Prøv dette...... :naaaws

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Convertere:

350 og 400 er samme, så de går omhverandre.....

Det er bare å finne ut hva slags stallspeed man vil ha, men ingen convertere funker akkurat som oppgitt, fordi,bilen, vekta, understellet gjør at de har forskjellig karrakter....

 

Tror det har noe med dreimoment å gjøre også. Transamen gikk i alefall opp fra 1500 stallspeed på 400 motor til 2000 omdreininger med 455. Men kan vell også være at convertern begynte å bli dritlei av griskejøringen min :wonder

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår