Gå til innhold

Hva er best av Th 400 & TH 700?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Den oppgitte stallspeeden på en converter blir bare en pekepinn på hvor "løs" den er.Momentet i motoren har alt å si.Tviler ikke på at stallspeden økte 500 rpm med en vridsterk BB.

4L80 er den kassen som stjeler mest effekt.80 Hester hart jeg hørt. Stor og tung er den også. Skal du ha en sånn med elektronisk styring havner den vel på ca 35 lapper? Kan kjøpe to stage 4 700 kasser til samme prisen. Har du enormt med vrid har du kansje ikke noe valg.Ellers ville jeg styrt unne denne kassen så lenge du har "normalt" med effekt.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det har noe med dreimoment å gjøre også....

å hvordan motoren er satt opp.....

 

Griskjøring???? slutte med det..... sliter jo på bakdekkene det.... wtf?

 

Stor takk til Skjeberg bil for billige dekk :P

Motoren er forøvrig satt opp til å slure bakdekk, 500lb/f + fra 1500 til 6000 omdreininger (var det nå egentlig lb/f det het :wonder )

 

Forøvrig tviler jeg sterkt på at noen girkasse til bil stjeler 80hk. Effektapet er vell avhenging av turtall. I ale tilfeller så ville nok Pickuper og vaner ha store problemer med å flyte seg fremover, har jo knaptnok 200hk orginalt.

 

er bare noe med efekt tap teorien som ikke stemmer helt :/ feks min transam har orginalt 180hk, trekker man fra 35 hk for 400 kasse som den hadde i 74 ville ikke bilen kunne flytte seg fra 0-100 på ca 8,5sec.

 

Har hørt at th 400 stjeler 20% av effekten mot 15% for th350, tror ikke på noen av delene jeg. Da burde i alefall Transamen min bli parkert av en anselig mengde halvspreke biler :rolleyes:

 

 

 

Prøver bare å finne ut hva som er reelt og hva som er gamle historier :wonder

 

Forøvrig er det vell tvilsomt at jeg noengang kommer til å merke 10hk +/-

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppgitte stallspeeden på en converter blir bare en pekepinn på hvor "løs" den er.Momentet i motoren har alt å si.Tviler ikke på at stallspeden økte 500 rpm med en vridsterk BB.

4L80 er den kassen som stjeler mest effekt.80 Hester hart jeg hørt. Stor og tung er den også. Skal du ha en sånn med elektronisk styring havner den vel på ca 35 lapper? Kan kjøpe to stage 4 700 kasser til samme prisen. Har du enormt med vrid har du kansje ikke noe valg.Ellers ville jeg styrt unne denne kassen så lenge du har "normalt" med effekt.

 

Skal ikke vår gode venn ringstad ha 48000 for ei slik el, styrt 4L80 kasse? som også tåler skikkelig med juling?

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke vår gode venn ringstad ha 48000 for ei slik el, styrt 4L80 kasse? som også tåler skikkelig med juling?

 

Bowtie Overdrive har jo denne kassa til 2000 dollar

http://www.bowtieoverdrives.com/catalog/catalog_inc/viewitem.php?ITEMID=371, så hvorfor legge igjen 48 000 hos ringstad :wonder . Ringstad skulle har 16 tusen for byttekassa til Camaroen fikk samme kassa for 6 tusen funger helt fint, nå sier sikkert flere bare vent til du begynner å mishandle den så ryker den nok, OK men jeg tror ikke kassene til ringstad er 3 ganger så gode. :rolleyes:

Har sjekket disse Bowtie Overdrive på 3. gen forum og et par andre forum, for mye skryt og nå har de også laget et sett til 700 kassene hvor du girer manuelt louckup) mellom 2-3-4. og kassa tåler det. :cab

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja jeg vet ikke helt hvor tallene kommer fra.Det var Polly som nevnte 80 hk i sin 1000 hk Trans Am.Det tilsvarer 8% og kan nok stemme i jhans tilfelle ihvertfall.

Mulig disse tallene er på 4. gir hvor en overdrivekasse har større friksjon enn en direkte drevet kasse.

Husk også på at en converter øker motorens moment betraktelig.Det den stjeler på enkelte turtall/belastninger får du igjen fra start.

 

Jeg mente jeg hadde sett Ringstad sine 4l80'er til 37 eller 39000.Det er vel sikkert pluss moms.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger Volvo 240 med v8, motoren er en -80mod 350 truck-motor som er/blir bygd opp slik det er nevnt i sticky på teknisk-forumet her... (250-350hk og 4-500nm).

 

Jeg har en forsterket th350 lockup for hånden, men vet ikke om jeg får for høyt turtall i 90-100km/t og jeg vet heller ikke om den holder...

 

hva er den beste kassa i en slik bil/motor-kombinasjon? nei, jeg skal ikke kjøpe kasse til 25 000+

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente jeg hadde sett Ringstad sine 4l80'er til 37 eller 39000.Det er vel sikkert pluss moms.

 

4L80 er det kassen han regner som th400 med overgir? Har i såfall sett den kassen i amcar, men er et par år siden jeg leste amcar sist :p Var da snakk om rundt 25 000 for den. Garantert til over 700hk. Har vurdert å kjøpe en av de kassene til Trans Amen, men har forstått det slik at GV overdrive som jeg har ligende tåler rundt 1000hk... så da kan jeg i grunn bare pute den bak 400 kassa.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er kjekt med 4L80 er at en får Lock-up på coverteren....

 

å den kassa til 48 t. er da med alt og klarer vel 1200 hk.

Med andre ord den beste, han leverer..... av den typen.....

 

Hadde helt glemt MAD DOG holdt på å kjøpe ny kasse derfra for noen årsiden, men det blei til at jeg kjøpte ei brukt fra Phonix blei like dyrt (dyrere).Tøff internettside.

http://www.maddog-transmissions.com/

 

For the people who want that extra edge and want to separate themselves from the crowd. The Turbo 400 full race full competition trans brake unit is here. If you have never had a transmission with a trans brake, get ready for the experience of your life. This transmission acts just like a stick shift, but of course you have no clutch petal, you control the launch with the push of a button. Believe me! It is an experience you will never forget, I can build this transmission to handle up to 1500 horse power. This transmission has very bad intentions and it takes no prisoners, and this transmission definitely has my seal of approval for all street and strip applications. If you have any questions on this transmission, or questions about the use of this transmission please don't hesitate to call and talk to me personally. There are a lot of companies who advertise and put high performance parts in there trannies, but trust me this is where experience counts the most. Me myself Mad dog Lou I have been doing this my whole life and there is no substitute for racing experience. For people who are serious about racing, have no doubts you have come to the master, and remember all military personal gets a 5% discount.

 

 

 

High Performance Racing Transmission $1,495.00 and add $150.00 dollars for US shipments only!

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men skal en ha en slik th 350, så er den faktisk ganske enkel å fikse.....

Kanskej jeg og Luzifer skal overhale en kasse online...?

 

God ide....

 

PÅ en slik er det jo bare å ta ut delene etter tur, reingjøre alt skikkelig å putte inn de nye delene.....

 

Er erdel skikkelig fantete segringer , men med tålmodighet så fikser man det meste.....

 

Her en kasse som skal fikses, så dette skal vi få til......

:titties:

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bygger Volvo 240 med v8, motoren er en -80mod 350 truck-motor som er/blir bygd opp slik det er nevnt i sticky på teknisk-forumet her... (250-350hk og 4-500nm).

 

Jeg har en forsterket th350 lockup for hånden, men vet ikke om jeg får for høyt turtall i 90-100km/t og jeg vet heller ikke om den holder...

 

hva er den beste kassa i en slik bil/motor-kombinasjon? nei, jeg skal ikke kjøpe kasse til 25 000+

Heisan..Kan fortelle att en vanlig th350 holder i massevis..jeg kjøpte en fabrikkoverhalt 350 kasse for noen år siden som jeg monterte i en 67 chevelle med 396BB motor.mange advarte meg mot å gjøre det,men jeg tok sjansen for den var så billig ..5000 kr hos us autoparts..de hadde en kampanje for 5-6 år siden..kassa fungerte helt fint med den kraftige motoren,noen år senere monterte vi krok på chevella og tok med oss en campingvogn på5 meter og full bil og dro til power big meet i vesterås ca 180 mil tur retur og kassa fungerte helt utmerket..det var kun brukt den org.oljekjøleren i radiator ...Så th 350 er ei sterk kasse helt klart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår