Gå til innhold

dør hengt seg opp

Ranger emnet

trønder

Anbefalte innlegg

hva skal jeg gjøre for å få åpne en frontdør som har henkt seg opp? døråpneren på innsiden er helt løs, så det virker som omm den lange pinnen har hoppet av på selve låsemekanismen inne i døra og så får jeg ikke låst den opp, jeg hører ikke det lille klikket når jeg vrir rundt nøkkelen for jeg kjenner litt motstand i selve låsemekanismen. er set selve santral låsen som har røket eller har låsen hengt seg opp, men det viktigste er hvordan skal jeg få åpnet den jævla døra slik at jeg an komme til å få av trekket. det er en 95 mod 1,8gt stv. Devil :ex_machin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det hjelper, da jeg ikke er helt sikker på hvordan dørhåndtaket er festet på denne modellen.. Men hvis du har bakdør, og får denne opp, så burde du kunne skru løs selve dørhåndtaket med en bits.. Sånn i døråpningen, hvis du skjønner.

Da vil du kanskje kunne lirke inn noe verktøy gjennom hullet og få åpnet døra den veien?? Verdt et forsøk kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, hør med VAG om de har noen tips, ellers så kan du jo prøve å fiske litt.

har du prøvd sentrallåsen på knappen?

Burde virke fra en av sidene ellers må vel nesten låskassa ha gått ad dundas,

Er stygt redd for at du må ta dørtrekket, ikke noen morsom jobb, om du så står som mekaniker på verksted å gjør det.

Men kan hende det fins noen triks, kanskje deler av trekket går å få av eller no?

Kommer ikke til festeskruen til håndtak/lås utvendig i bakkant av døra alà MB?

Kommer vel ikke noe lenger men.

Greier vel heller ikke å løsne låsepinnen i B-stolpen for å skru denne ut.

Lykke til....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være lett vet du..

Hvor stor åpning blir det mellom bakdør og der skruen er ?

Er det phillips(stjerne) eller torx i festeskruen?

Du kunne kaskje holdt en bits fast der, med bakdøra som mothold, med en trebit.

Deretter bruker du en sånn gearless-fastnøkkel i 10mm?? og skruer med..

Dette bygger ikke mer enn maks 3cm, som i teorien burde kunne gå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å sjekke om du har mulighet for å løsne

dørhengslene i forkant av døren?

Da må du vel muligene løsne på forskjermen.

Eller du kan ta løs trekket på den andre døren for å finne ut

hvordan låssystemet er bygd opp. For mulig å komme til ovenfra,

via vinduet.

det er faktisk det jeg har tenkt å gjøre :peace:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det skjedde noe rart her omm dagen. jeg skulle prøve for morro skyld å åpne døra fra utsiden, og hva tror dere som skjedde? DØRA GIKK OPP. Tror dere at jeg var rask til å ta av trekket eller, jo det var jeg. Da hadde den pinnen som går fra håndtaket inne i bilen, hadde hoppet av på selve låsen og deretter hengt seg opp slik at sentral låsen ikke gikk opp på den siden. så det var fort gjort å fikse det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider