Gå til innhold

supersprint justerbart senke sett..

Ranger emnet


FX2000

Anbefalte innlegg

hmm, kan nesten tro at det heter supersprint jeg da men... mulig jeg tar feil jeg og... Men faen heller om jeg inrømmer mine feil!!! :P han fikk bilen sin senka rimelig bra, var bare et par mm av dekka som vistes under hjulbuen.. å på vintern var det nesten hele dekket.. veit ikke hvor mye det er sånn ca, for profil å alt detta på vinterdekk og sommerdekk... sommerdekka hans var 18" med 235 40 profil.. vinterdekka var 17" med 215 og 50 profil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du justerer de med en skrue på hver demper.. desto lavere, desto hardere... du skrur liksom fjærskåla nedover og oppover...

 

Føler du blander litt med høydejustering, og demper justering her.

 

Dem som er avbildet der linken fører til, stiller du med og justere nedre

fjærskål opp og ned. Dette gjøres med 2 spesialnøkkler, som du løsner en mutter

som funker som fjærskål, og en andre mutter, som brukes som kontra mutter

for å sikre posisjonen.

 

Demperjustering, stilles ofte på toppen av demperstanga, på dem dempere

som har justeringsmulighet. Det finnes også andre løsninger på dette.

 

Du må komme til demperene for å kunne justere høyden. Ikkje noge som er gjort

med finskjorta på 1 minutt på den lokale Shell stasjonen menst du spiser 1 pølse.

For å si det sånn! :???:

 

Edit:

Men for 5000 kroner, og TÜV godkjenning, så er det vel ikkje akkuratt store

utlegget. Virker ikkje som demperene er justerbare heller, men hva gjør nå

det.

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yep! jeg gjør det! problem med det? :P hehe.. neida, ikke artig å gi feil info nei.. men så lenge siden jeg har hold på med justerbare dempere nå, at jeg kansje har mistet teken på det? ikke veit jeg.. jeg veit ihvertfall åssen du monterer de! så helt borte er jeg da ikke? men men.. trokke det er noe cm nøyaktighet da, men viktig at du skrur like mye på hver side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, eneste grunnen for eg våger og prøve og rette på noen, er fordi eg

kjører med høydejusterbare og justerbare coilovers selv. Så tar jo utgangspunkt

i hvordan mine fungerer, og utifra bilder og beskrivelser fra andre typer.

 

Eg brukte vertfall skyvelær og målte meg inn på millimeteren når eg justerte.

 

Det korrekte er og måle fra for eks. senter på navet, til toppen av hjulbuen,

i tilfelle det er litt små forskjeller ute og går på opphenget. Men eg synst det

var like galt som og måle hvor mye du skrur på hver av demperene. Føler ikkje

alltid at bruksanvisninger er helt som dem burde vert!

 

Men men, sunn fornuft er det noe som heter. Lurer svært på hva det er for det! :???:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det står jo at de er juster bare...

ser også hvordan d gjøres når jeg tittet litt nærmere på bildet. ser ut som om man skrur på de skivene..

men du tokk NESTEN feil på det med fin skjorta og shell da...

for man gjøre d på statoil i statoil skjorta mens man spiser en pølse.. (jobber på statoil som har verksted:P)

sitter å drar meg i skjegget om jeg skal kjøpe disse eller gule koni... :wonder

 

Mvh fredrik

HILSEN MEG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår