Gå til innhold

tenningsrekkefølge på 84 mod, bmw e28 518.. ?? tråder uten ordentlig topic slettes

Ranger emnet


Grinder_MB

Anbefalte innlegg

heij, jeg og en kompis driver og fikser på en 84 mod, bmw e28 518.. og lurer på om noen av dere vet tenningsrekka på tennpluggene? fra fordeleren lissm.. ? PLEASE HELP! :usa: :usa:

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svaret...

 

Men like vell så starter den ikke, har gått over ALT...

 

alle gnister, bensin kommer, og noen ganger kommer det et smell fra potta osv...

 

 

Fordelerlokket er nytt, og den spolen inni der igjen.. coilen fungerer.. osv..

 

 

Tips noen? damndamn

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svaret...

 

Mn like vell så starter dn ikke, har gått over ALT...

 

alle gnister, bensin kommer, og noen ganger kommer det et smell fra potta osv...

 

 

Fordelerlokket er nytt, og dn spolen inni der igjen.. coilen fungerer.. osv..

 

 

Tips noen? damndamn

Er tenningen rett innstillt?

Hva skjedde da den stoppte? Kan den være skjært?

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skal være rett innstilt ja, forrige eieren kjørte jo med den, plutselig en dag stoppa den...

 

Så vet ikke om han har skifta tennpluggledninger fra fordeler'n...

 

For den VIL tenne, det vet jeg..

 

Kan det være at det bare er kaldt?.. lissm så rart.. damndamn

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dn skal være rett innstilt ja, forrige eieren kjørte jo m dn, plutselig en dag stoppa dn...

 

Så vet ikke om han har skifta tennpluggledninger fra fordeler'n...

 

For dn VIL tenne, d vet jeg..

 

Kan d være at d bare er kaldt?.. lissm så rart.. damndamn

 

Har du så dårlig tid at besparelsen ved å hoppe over bokstaven e i omtrent alle ordene dine gir deg noe? Det er ihvertfall vanvittig plagsomt å lese.. SMS forkortelser hører hjemme i SMS til nøds, ingen andre steder.

(*) BMW Z3 Coupe 2.8

(*) 1999 BMW 520i touring

(x) 1996 BMW E39 535i manuell

(x) 1988 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips. Når cREATURe her på forumet eide 518 som mamma eier nå hadde han akkurat samme problemene. Vi trodde den hadde kamma over, men etter mye knot fikk han øye på at klaffen i luftmengdemåler'n var bøyd og hadde kilt seg fast på fullgass. Da pøsa den på med bensin så det stinka og den bare smalt innimellom. Ganske likt det du beskriver her. Vi bytta lmm på den, men når jeg kjøpte delebilen han senere tok jeg å slipte litt på bunnen av denne klaffen og bilen gikk fint med den lmm etterpå. Men en 84 518 er kanskje forgasser?

 

Lykke til!

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit med m10 med injection da a? Den går ikke noe særlig dårligere og ingen vil si noe på eu-godkjenninger. Jeg vil påstå at det å bytte over til 2l bare vil skape problemer, skal du først gjøre det så gå for en større motor. Færre deler som kan ryke også i en 4rer.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja men er dårligere lyd på en 4'er enn en Go BMW 6'er da :) Men Trond.S du virker som en Vitensmann i Bmw E28 Verden, Msn?

 

hmmm.. jooooda, fikk da fyr på villdyret..

 

tenninga er FØKKA iallefall..

Den starter og går nå, men tenningsrekka ble 3-2-4-1 elrnosånt..

 

Helt sykt, + at det er nesten rakrør fra motorn og til enden med twin DTM på slutten, ikke akkurat vitamin injection til motorn det heller, + at dn fyrer opp på bare 2 sylindre til å begynne med, så følger resten vidre utover ved høyere turtall.. syke, syyyyyyke ting... :hondakick

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, men problemet ligger jo i at enten så har brekke fryst fast, elr så har skivene, klossene på ene sidn blitt sjevt... grunnet den monster pølsa av gammel eier... :rockets

 

Kunne ha tatt den opp på bukk og åpnet, og løsnet litt på calipperne.. vet ikke om det funker, men det er jo så f****ing kaldt ute... :scared

----------------------------------------------

X-84- Mercedes Benz 190e, 2.0

X-87- Ford Scorpio, DOCH 16v

92- Ford Probe, 24v, "medeier".

----------------------------------------------

Det fins ingen problemer, Kun løsninger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår