Gå til innhold

Bluebird Turbo SR info?

gakken

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 87' Bluebird Turbo SR. Vet jo noe om denne bilen, men vil gjerne vite mer. Feks. all teknisk info, bilder av orginale felger..

Alt dere vet, kom med det her.. Artig bil er det å.. :)

- '00 Toyota HiLux 2,4TD SR5

x '97 VW Caddy 1,9D

x '93 Subaru Legacy Turbo

x '95 Subaru Impreza GT

x '89 Nissan Laurel 2,8DLX

x '87 Nissan Bluebird Turbo SR (Vrak) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser forresten at du har bilde av den bilen jeg hadde tenkt å kjøpe for en stund siden :) Akershus right?

Den har ca 170 hk

Jepp! Kjøpte den av en i Eidsvoll ja... 170hk tror jeg aldri det har vært i den bilen der ved å skru opp turbo trykket til 0,7 - 0,8... tror man må ha på intercooler osv da gitt.. Men bilen går veldig godt. Nå kjører den på orginalt ladetrykk igjen da.

Han jeg kjøpte den av har gjort så utrolig mye toskete ting med den. Har ikke gjort noe ordentlig.. Bare tull..Mye kluss med ledningsnett til cd-spiller osv.. og spredere osv som han har lagt opp.. ingen ledninger er isolert eller noe.. så driver på for fullt nå for å få den klar til jeg får lappen.. Hehe.

Men den går godt... og er forsovidt i bra teknisk stand. Må jo regne med at det er noe....18 000,- er jo ikke all verden. Er jo tross alt en 87modell som har gått 208 000km.

x '97 VW Caddy 1,9D

x '95 Subaru Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Kjøpte den av en i Eidsvoll ja... 170hk tror jeg aldri det har vært i den bilen der ved å skru opp turbo trykket til 0,7 - 0,8... tror man må ha på intercooler osv da gitt.. Men bilen går veldig godt. Nå kjører den på orginalt ladetrykk igjen da.

Han jeg kjøpte den av har gjort så utrolig mye toskete ting med den. Har ikke gjort noe ordentlig.. Bare tull..Mye kluss med ledningsnett til cd-spiller osv.. og spredere osv som han har lagt opp.. ingen ledninger er isolert eller noe.. så driver på for fullt nå for å få den klar til jeg får lappen.. Hehe.

Men den går godt... og er forsovidt i bra teknisk stand. Må jo regne med at det er noe....18 000,- er jo ikke all verden. Er jo tross alt en 87modell som har gått 208 000km.

Har faktisk en slik på jobben som skal vrakes, Med intercooler, og diverse trim.

mener å huske noe om kam, men er ikke sikker :)

kan jo kjøpe deler av den?

PS: Vrakes pga eu mangler og mye rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer litt å sette inn intercooler... men lommeboka sier nei til det nå hvertfall.. Får vel se an til sommer'n eller høsten.. hvis jeg i det hele tatt gidder.. Hadde vært litt tøfft.

Men noen som har noe mere fakta om bilene?

Har funnet ut noe om motortyper da.. men visste jo i grunn dette fra før...

CA = type motorblokk

20 = motor-volum

S = forgasser

D = twincam

E = bensin-innsprøytning/elektronisk tenning.

T = turbo

CA16 har 81 hk kun Stanza

CA16DE har 122 hk Kun Sunny GTI 1987 til 1989

CA16S har 84 hk kun Bluebird fra 1986 til 1990

CA18 har 90 hk Bluebird fra 1984 til 1986

CA18 har 88 hk Stanza fra 1982 til 1983

CA18DE har 130 hk Bluebird 1,8 16V fra 1989 til 1991

CA18DE har 129 hk Sunny 1,8 GTI 16V fra 1988 til 1990

CA18DET har 169 hk 200SX Turbo

CA18ET har 135 hk Bluebird 1,8 Turbo fra 1984 til 1986 (sort toppdeksel) T12

CA18ET har 135 hk Bluebird 1,8 Turbo fra 1986 til 1990 (blå toppdeksel) T72

CA20 har 105 hk Bluebird 2,0 fra 1984 til 1986

CA20S har 102 hk Bluebird 2,0 fra 1986 til 1990

CA20E har 104 hk Bluebird 2,0 1988 til 1991 og på Prairie så hadde motoren bare 98 hk.

Hadde vært artig å sett bilde av orginal bluebird turbo felg... har veldig sansen for felger med kant og sånn :)

x '97 VW Caddy 1,9D

x '95 Subaru Impreza GT

Lenke til kommentar
Del på andre sider