Gå til innhold

Strømproblem i Golf IV

Ranger emnet

pondus-

Anbefalte innlegg

Hei.

Har et lite problem med strøm'en i golfen min.

kan vel først si at jeg har en 98 modell Golf IV 1,6 Comfortline.

Problemet er at jeg har dårlig spenning på batteriet. Batteriet er rimelig nytt, så er sikker på at det ikke er dette.

Har defa warm-up i bilen så kan følge med på spenningen over batteriet hele tiden. Når jeg starter opp bilen endrer spenningen seg veldig lite. Hvis jeg ikke tar feil, skal vel spenningen være litt over 13V når bilen går. I dag, når jeg kjørte hjem fra jobb, var den helt nede i 7V når jeg kjørte. Dette førte til at cd-spilleren slo seg av, og dash'en min lyste opp som et juletre. Alle mulige feilmeldinger kom opp. Etter omtrent 20 sekunder (før jeg rakk å stoppe på siden av veien) hoppet den brått opp til 12,5-12,7 igjen (der den alltid ligger når jeg kjører), og alt fungerte fint.

I tillegg til dette får jeg noen ganger en ulyd når jeg starter opp bilen. Høres ut som en reim som henger seg litt opp. Lurer på om dette kan ha noe med denne saken å gjøre.

Jeg tenker med en gang at det er noe galt med dynamoen, men jeg har lite peiling på sånnt, og tenkte derfor jeg kan la de av dere som har litt peiling komme med noen råd.

Er det noen der ute som har noe peiling på hva dette kan være ?

Setter pris på alle råd!

Hvis det er noen i Bodø området som har lyst til å komme å se hva det er, eventuellt hjelpe til å fikse, setter jeg også pris på dette.

På forhånd takk

Alex

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

er vel sikkrt spenningsregulatoren... det er ikke bare å bytte disse på golf da..hehe.. du må inn med ny byttedynamo.. koster 2500kr... ang lyden du får når du starter så er det starteren som lager den lyden.. tydligvis en kjent feil på golf/bora..om det er noe poeng i å bytte denne vet jeg ikke men har fått høre at det ikke er noe fare for at den skal gå til he...... :)

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider