Gå til innhold

Borre hull i luftfilterboks til mazda 323, lurt?

Ranger emnet


Solberg-

Anbefalte innlegg

Ledningene går sansynligvis til en luftmengdemåler. Motoren måler hvor mye luft som passerer og justerer drivstoffblandingen.

Hvis du monterer powerfilter før disse mengdemålerne er det ikke noe problem for motoren.

 

Det eneste problemet er at det kan bli en del arbeid å få alt til å passe sammen.

 

en luftmengdemåler med kun 2 ledninger? .. Og i luftfilterboksen, hørtes

merkeligt ut. Men eg er ute og :biker på tynn is nå. Så det er meget muligt!

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såg for meg et spjeld alá gassspjeldet nå. *hehe* Men i den lille "pinnen"

som stikker ut midt inni LMM'n, så kan det godt vere.

 

For alt eg vet, så finnes det sikkert eit hav av forskjellige utførelser på disse.

 

Men, tilbake til tempføleren, har en tempføler i inntaket selv, LMM'n kommer

litt senere, etter luftfilterboksen. Muligt eg :ratatatat den tynne isen under

:biker min nå, men et isbad er aldri og forakte! :???:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du borrer før filteret så funker det fint.

 

Du vil muligens bygge fortere opp skit og støv på filteret en uten hullene,

men det er da ikkje så mye og syte over!

 

Lyden er jo halve opplevelsen!

 

Tusen takk for alle svar folkens! ;)

 

Jepps, sier jo egentlig seg selv at å borre hull før filteret er best. :P hehe..

Det får bare være at det fortere vil komme støv og shit i luftfilteret, koster ikke mye med et nytt et så..

 

Og ja, trur det blir litt jobb med å sette sammen ledningene hvis je skar ha powerfilter, dropper den tanken til jeg får en bil som er ment til å ha slikt. :P

Tenkte jeg skulle borre i bunnen av luftfilterboksen, altså, rett før filteret og luftmengdemåleren..Satser på at det funker fett..Sier ifra imorra om åssen lyden ble! Blir artig :P hoho

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kristian!

Nå er alle spente på hvordan lyden ble:P hehe

Men som du sa på MSN så bør du nok ha litt større hull..

 

Noen som vet hvor store hullene bør være hvis det skal bli litt grov lyd?

Og evt. hvor mange?

 

Heha..Ikke få for store forventninger! :P Lyden ble ikke mye forandret, kanskje en liten smule grovere, men vanskelig å høre forskjell syns je...:P

 

Vi får prøve med større hull ja! Bringer spm videre:

 

Noen som vet hvor store hullene bør være hvis det skal bli litt grov lyd?

Og evt. hvor mange?

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det sånn, start opp motoren uten lokket, og rus den litt, så hører

du fort hvor hissigt du kan få det.

 

Blir litt feil og sammenligne nøytral rusing, og skikkeligt pådrag under "last",

men du sjønner jo bildet!

 

Du mener altså lokket på luftfilterboksen? Okei...Det skal jeg prøve.

Det verste/beste er at motoren innimellom høres ut som Honda`s V-TEC motorer. Ikke at den eksploderer med krefter ved 6.000 omdr, men lyden blir plutselig vassere og råere ved et (u)visst turtall..Skal prøve å lage hullene litt større så får vi se..:)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt dumt å bringe denne tråden fram igjen siden den er gammel men..

Har nå borret 9 ganske store hull i bunnen av luftfilterboksen. De er såpass store at man skulle tru det hjalp på lyden.

 

Har også fjernet et rør som satt før hele luftfilterboksen, noe som je regner med var ment for å føre kald luft til luftfilteret/boksen. Har prøvd en liten tur nå men hører nesten ingen forskjell. Kanskje litt men er så mye rakling ellers på bilen så er vanskelig å si.

 

Noen som har flere ideer angående dette med litt grommere lyd? Og nei, skal ikke ha powerfilter eller grøvere eksos..:P

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dumt å bringe denne tråden fram igjen siden den er gammel men..

Har nå borret 9 ganske store hull i bunnen av luftfilterboksen. De er såpass store at man skulle tru det hjalp på lyden.

 

Har også fjernet et rør som satt før hele luftfilterboksen, noe som je regner med var ment for å føre kald luft til luftfilteret/boksen. Har prøvd en liten tur nå men hører nesten ingen forskjell. Kanskje litt men er så mye rakling ellers på bilen så er vanskelig å si.

 

Noen som har flere ideer angående dette med litt grommere lyd? Og nei, skal ikke ha powerfilter eller grøvere eksos..:P

 

 

Altså jeg er langt i fra en ekspert.. Men jeg ser ikke helt hvordan du kan få du grommere lyd ved å borre hull i luftfilterboksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg er langt i fra en ekspert.. Men jeg ser ikke helt hvordan du kan få du grommere lyd ved å borre hull i luftfilterboksen?

 

Hehe..Begynte å lure på dette sjøl da je hørte at det var en mulighet. I og med at dette er en billig måte for å få "grommere" lyd så tenkte je bare sku prøve det.

 

Er jo mange som sier at man får litt "innsugslyd" ved å borre disse hullene da. At det skal "suse" litt mer ved gasspådrag osv..Noe særlig mere vet ikke jeg da jeg heller ikke er noen ekspert ;)

-85 Audi 90 2,2E 10v

x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane

 

Vorsprung durch technik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår