Gå til innhold

Problemer med min TH400

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg har en 70 model Chevrolet 350 motor med Th400 girkasse.. I det siste har girkassen begynnt å oppføre seg merkelig ved at den slurer volsomt i svinger og ved veldig lett pådrag rundt 2000rpm. Pga ødelagt simmer ring i bakkant på kassen har jeg nå lite gear olje på kassen (står på miniums merket) , men jeg mener jeg hadde akkurat dette samme problemet sist jeg brukte bilen da jeg hadde fylt olje helt opp til Max merket.. (ca 1 år siden, og bilen har stått på lager siden det..)

 

Jeg innbiller meg at det er noe problem enten med vacum, eller guvernøren, men dette er ting jeg ikke har noe serlig peiling på, og jeg vil gjerne ha litt tips og veiledning ( og veldig gjerne bilder!!) før jeg begynner å skru på dette på egenhånd. Har lest litt rundt på diverse forum uten å finne noe som gjorde meg særlig klokere.. Jeg vet faktisk ikke engang hvor guvernøren sittet eller hva den ser ut som heller :P Eller hvor vacum greiene til kassen er.

 

I tillegg lurer jeg på om jeg selv kan bygge om kassen til manuell shalting, eller om dette er en jobb som bør gjøres av proffesjonelle, og hva det evt vil koste meg? Manuell shalting hadde vært supert fordi jeg da lettere kan få kjørt bilen i effekt test på rullende landevei :)

 

 

 

Jeg har forresten brukt bilen i "Street Legal sammenheng om det skulle være av noe betydning.

Håper på lett forståelige/beskrivende svar, og bilder bilder bilder, så jeg vet hva vi egentlig snakker om :)

Mvh Daniel

No Turbo Shit, Just Real Power :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å forsikre deg om at oljenivået er riktig.Skal som kjent sjekkes med motoren i gang og skalaen er riktig med varm olje.(Hvis ikke det er et eget felt for oljenivå kald).

Vakuum modulatoren står utenpå kassen på høyre side og er enkel å skifte selv. Sjekk at vakuumslangen er hel ned til den.Går det hull på slangen pleier de å gire hardt/drar langt på gear.

Gouvernøren er ikke enkel å komme til,skal du rote med den er det like greit å ta ut hele kassen og overhale den.

Å montere shiftkit/manuelt ventilhus er ikke noen heksekunst hvis du er litt fingernem .I hvertfall hvis kassen ligger på et bord.Mye vanskeligere hvis kassen står i bilen.(kuler som triller rundt ørene på deg)

Hvis oljenivået ditt er riktig er jeg redd du har en overhaling på gang.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår