Gå til innhold

Granada3.0GL : Ford Granada 2.8 - Prosjekt Ghia

Ranger emnet

Einar

Anbefalte innlegg

Hei, har nå begynt på mitt prosjekt, som blir å bygge min Granada om til Ghia.

Har fått tak i en delebil til en billig penge, denne står uten motor og kasse og er rimelig rusten, slik ser den ut Delebilen.jpg

Her får dere ett bilde fra Garasjen garasjen.jpg Er delebilen min, og bilen til en kompis som har garasjen, en 1991 240 GL B230F.

Sånn ser bilen min som dette skal inn i:

Granadaen.jpg

Her under råning Bussgarasjen.jpg

Interiøret som skal inn baksete.jpg

dash.jpg

interior.jpg

Og ett bilde fra kontoret vårt da kontor.jpg

Tok ut takluka, er ikke orginal da dette ikke er noen orginal Ghia.

Takluke.jpg

Noen som har noen kjennskap til disse taklukene, merket HV.

Proff montering, til og med avstivninga i taket er fjerna

takluke1.jpg

Ikke noe sparkel her nei

takluke2.jpg

Hvis det er noen som syns huske at de har montert denne takluka en gang, ikka skryt av det.

Forresten noen som vet hva som er gjort med forsterkninga i taket på orginal takluke?

Nå holder vi på med å ribbe delebilen....

Etterhvert skal V. bakskjerm byttes og H. framskjerm, fangere og bilen skal lakkes svart med egen vri, er iallefall planene...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innebærer, annet interiør, mere luksus, el vinduer, takluke som standard, Skal egentlig være automat, men ikke i mitt tilfelle, enda, litt treverk, annet dashbord.

Og andre fangere, lister og grill(som allerede står på min bil).

Rett og slett top of the line i Norge, i england Ghia X, med alt som standardutstyr...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis og jeg hadde vel var det 1981 granada V6 2,3 og manuell som herjebil.

Den tålte faktisk veldig mye mishandling helt til kløtsjen røyk, så dette er solide gamle klassikere (som bruker mye bensin og drar dårlig, dog).

Men de børner bra, og mye morro hadde vi det!

Særlig motoren var slitesterk, kokte aldri!

Er kanskje derfor du kjører granada og? Trofast sliter som tåler hardkjøring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis og jeg hadde vel var det 1981 granada V6 2,3 og manuell som herjebil.

Den tålte faktisk veldig mye mishandling helt til kløtsjen røyk, så dette er solide gamle klassikere (som bruker mye bensin og drar dårlig, dog).

Men de børner bra, og mye morro hadde vi det!

Særlig motoren var slitesterk, kokte aldri!

Er kanskje derfor du kjører granada og? Trofast sliter som tåler hardkjøring :)

Min koker da, når dn står lenge stille, kan kanskje ha noe med at den står uten vifte, skal montere elektrisk som ha liggi baki i en mnd...

Var slark og knekte blad i den orginale....

Men mishandling tåler dem....

2.3 er en litt dårlig motor til granada, litt svak syns jeg, har egentlig mere troa på 2.0 da...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min andre bil var egentlig en Ford Granada Ghia (2,8). Men den hadde 2,6 av en eller annen grunn. hehe. Automaten var et sant mareritt. bomgira så det smalt i kassa, gjorde 65km/t i nedoverbakke, men på en god dag så klarte den 95km/t på jordet. Den motoren var råsterk, synd kassa ødela all morroa. Glad du dropper det med automat.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde foretrekt automat, men litt redd for lite moment, men funka je grit på 2.4, 3.0 var det mye mere moment i.

Men må bytte kasse snart nå, den som står i har gått ei god beite uten olje, def simmering utgående, nå byner det å komme mere enn ulelyder..

Har tatt ut hele interiøret, ledningsnett bortsett fra dash, skal ut den og, bakrute er ute, dører bak skal ut, el.vinduer skal ut koffertlokk skal ut samt kutte bakskjerma av og ut med v f skjerm også...

Blir nok manuell jeg putter i, har en for handa, fra en 2.8i stv(2-farga med ALT el+ S-pack)

Fargen min skal få blir nok Ford-svart med egen vri.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider