Gå til innhold

Anlegg i Saab 9000

Ranger emnet

henrik^

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal snart hive inn et anlegg i bilen min, men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal velge..

Mest sannsynlig vil jeg bruke komponentsett fra Focal (6,5") foran og 6x9" bak, cdspilleren blir enten en Pioneer eller Alpine til rundt 3000kr.

Det jeg derimot lurer mest på er sub. Jeg syns Dynabel 9412 ser kjempefine ut, men har hørt at det er litt blandede meninger om disse. Planen var å kjøpe to 9412 og bruke 2 brokoblede BF1702 til å drive dem. Alternativene er enten 2x 13" til Focal og bruke samme forsterkere, eller en 10" SUBZERO sub fra Earthquake, men da veit jeg ikke hvilken forsterker jeg skulle brukt..

Vil vel egentlig ha mest mulig sinna bass, og masse lyd, god hifi har jeg hjemme. :)

Hva syns dere om planene? Noe som høres forferderlig feil ut? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke uttale meg om de andre merkene, men Earthquake SubZero kan hverfall fint spille hva du beskriver som sinna bass:) En glimrende forsterker til det er Earthquake PHD2000, da har du også mulighet for å oppgradere senere til å evt kjøre to forsterkere hvis du ønsker.

I sedan så vil jeg anbefale lukket kasse på ca 30-35 liter pr.element, spillende inn i seteryggen eller helst gjennom skiluka, hvis du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cs er en kombi coupe. Altså så er det åpent mellom bagasjerom å coupen. det er kun 4" å diskant i dahsbordet på den bilen orginalt.

men på backesludbygg.se selger de sånne som det går ann å bytte ut kartlommen i døra med å da er det plass til 6.5" der.

Da kan du jo kjøre tre veis oppset. Hadde det i gammle bilen min!

http://www.backesljudbygg.se/home.htm

komplett soundstream stereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider