Gå til innhold

ta av bremseskiva bak.

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

heia. driver å bytter håndbrekk på bilen min og for å få nye håndbrekk klosser inn bak så må bremseskiva av. MEN DEN ER STUCK! må jeg skrue ut den "skruen" i midten på bremseskiva eller skal den liksom bare gli rett av etter å ha fjernet calipperen og to andre skruer. har tatt av totalt 4 skruer på bremsa og jeg finner ingen andre. hva mangler jeg da???

holder på i dette øyeblikk så eg kjapt og enkelt svar hadde vært digg!

_Roger_

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille skrua som sitter ut som en pinne i samme "bane" som boltene skal skrues ut for å få av skiva. Samt to skruer for å få calipern.

hei! nope, er ingen små pinner av noen slag der.. har lest i haynes boka mi, men den vil ikke av.. har prøvd å banke lett med en hammer for å se om den løsner, men ingenting skjer.. hva om jeg prøver med en varmevifte...?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei folkens! jeg gjorde som dere sa, men brukte en hammer i stedet for slegga. det gjorde susen:P

etter å ha smådunket i over en time, fyrte jeg til og hele shiten fløy av hehe:P ...

Men så kom neste problem:D når jeg skulle montere de nye delene klarte jeg ikke å feste den lengste fjøra av de to som følgte med kittet... den er liksom akkurat litt for stram.. skal ut å fikse resten i morgen tidlig! men takker for mange innspill:D

Good night dudes and dudiettes:D

_RogR_

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke for stram;) Bruk spesial verktøy, tang som er beregnet til slike fjærer, om du har. Hvis ikke, sett ett tynt flattjern den ene enden og inn i hullet, strekk den så ut, så kakk den inni. Om ikke bruk en avbiter tang å ta i for harde livet å press den på.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke for stram;) Bruk spesial verktøy, tang som er beregnet til slike fjærer, om du har. Hvis ikke, sett ett tynt flattjern den ene enden og inn i hullet, strekk den så ut, så kakk den inni. Om ikke bruk en avbiter tang å ta i for harde livet å press den på.

det me flattjernet slo jammen meg ann! etter 6(!) timer i kulden i går gav jeg opp da jeg kom til fjøra, men etter en time i dag hadde jeg fått fiksa og justert hele håndbrekkshaiten! kjekt:D

moral: finfint me tips:D takk for det!

_r0gR<--

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det me flattjernet slo jammen meg ann! etter 6(!) timer i kulden i går gav jeg opp da jeg kom til fjøra, men etter en time i dag hadde jeg fått fiksa og justert hele håndbrekkshaiten! kjekt:D

moral: finfint me tips:D takk for det!

_r0gR<--

Ikke noe problem:) Bare hyggelig:)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider