Gå til innhold

Head Unit - Pioneer eller Alpine?

Ranger emnet

lector

Anbefalte innlegg

jeg ville ha ventet litt med å investert tili mai... har hørt at pioneer kommer me en ny spiller som erstatter avic-x1r som er litt billigere.... mene den skulle hete no sånn som x1rb eller noe i den duren... har forresten x1r sjøl å syns d e en heilt vanvittig spellar

99 Opel Astra G 1.6 16v Stv (Familiebil)

87 Volvo 240 B230K (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

X1R kan ikke tukle med iva-d310r og avh-p5700dvd når det gjelder lyd...

Navigasjon driter jeg i...

IVA-D310R eller AVH-P5700DVD..? ALPINE :)

Han snakker om 7500dvd og ikke 5700dvd

Nå har jeg sett på spec, pioneer'ene mot alpinen, og begge pioneer'ene har så langt jeg kan se, bedre spec's.. Dog de er noe dyrer, X1R koster rundt 16 000kr,- og 7500dvd ligger over 20 000,-

Dette gjelder både lydutganger, diverse innganger, justeringsmuligheter på lyd og bilde osv...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snakker om 7500dvd og ikke 5700dvd

Beklager, mente 7500dvd...

Nå har jeg sett på spec, pioneer'ene mot alpinen, og begge pioneer'ene har så langt jeg kan se, bedre spec's.. Dog de er noe dyrer, X1R koster rundt 16 000kr,- og 7500dvd ligger over 20 000,-

Dette gjelder både lydutganger, diverse innganger, justeringsmuligheter på lyd og bilde osv...

Spesifikasjoner bryr jeg meg lite om.. Jeg hører heller på produktet...

X1R har lite å skryte av lydmessig, 7500dvd er langt bedre, iva-d310r er et hakk bedre igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd spillere er jo det pioneer satser mest på.. og det er det dem kan best.. jeg har stort sett alltid hatt pioneer spillere, og det er i hvertfall dem som har best kvalitet synes jeg da.. men sikkert smak og behag.. men vil tro at pioneer lager en mere solid spiller enn de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Alpine , så måtte je ha anskaffet den navi cd-rom spilleren for kart avlesing og denne koster mer enn X1R gjør alene hvis jeg ikke husker feil..

Men på selve Alpine D310 + 701 & Pioneer D7 + P90 så var det bare 1000,- forskjell på tilbudet mellom dem.. hehe :op

Fikk også senere tilbud på det gamle F1 7990R (6mnd gamle) + H900 (ny) til £2000,-

Men hadde blitt for dyrt for meg uansett..

Pluss at jeg "føler" meg tryggere på å velge Pioneer`n pga har gode erfaringer med gamle Odr`n før... :thumb

Ikke at Alpine er dårlig , det er helt sikkert helt topp. Men da jeg ikke har erfaring eller hørt/sett spilleren/dsp`n i det hele tatt og det sjelden mulighet til å kunne få sett noe slik løsning i butikk derfor ble jeg veldig usikker på Alpine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

att alpine ble dyrere enn pioneer,skjønner jeg godt,for iva-310 + 701 har veil pris på 28000kr,og pioneer sitt har veil på 22000kr. men fordelen med alpine i dette tilfellet er jo att alpinen har skjermen innebygd,så man slipper to spillere,noe som regel er vanskelig å montere i dagens biler,men bevares, utstyret du har valgt nå er gromt som pokker det!! men nå er dette nok O.T for min sin del...

Cosworth,the search for power.

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider