Gå til innhold

typiske feil på GSI

Ranger emnet


cokeloop

Anbefalte innlegg

Hei! mulig det står en plass, har ikke rukket å søke, men lurte på typiske feil ved en Kadett Gsi. Kjenner ikke mye spesielt til bilen forutenom dens utseende osv, og jeg ble tilbudt en Gsi + mellomlegg for bilen min som jeg skal selge nå..

 

Så, har noen forslag til hva jeg burde se etter hvis jeg slår til?

Ellers generelt info som kan være nyttig?

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem har vel en "tendens" til å ruste noe jævli i hjulhuset bak og deromkring, den jeg hadde var også temmelig rustete i gulv foran. Vanlig er det vel og att bakluka er litt kjeksete i skjøten nederst samt att kanaler kanskje er dårlige..

 

Skal være forskjell på instrumentene, før og etter '87 tror jeg det var, (ca. 1.8 vs 2.0) dem som kom etterpå funker best og har ikke samme tendensen til å ryke, dem går ikke omhverandre, men de varsellampen i dashen pleier det å være noe dritt med, så hvis ikke alle dem lyser når en vrir om tenninga så er det anntagelig ikke 'bare pæra' som er død.

 

En anna typisk feil er vel att det renner vann inn igjennom takluke ganske ofte på disse bilene...

 

lønner seg vel bare å gå igjennom å sjekke ting å tang før man eventuelt slår til, :)

 

Og du.. sjekk prisen for forsikring før du bestemmer deg, det er ikke spesielt billig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste ble vel nevnt av Trevil.. men ramser opp de feilene jeg har vært borti (har eid noen av disse bilene)

 

- Rust i skjermbuer bak

- Rust i gulv foran, akkurat der gulvet buer oppover igjen (samler seg vann fra bløte sko osv)

- Rust i gulv bak, samme punkt, der det samler seg vann fra bløte sko

- Rust i kanaler. Ikke fullt så vanlig som gulv og skjermbuer, men finnes.

- Rust i tak, grunnet takluke som tar inn vann. (skyldes som oftest dårlige pakninger, disse kan byttes)

- Defekte varsellamper på dashbord (standard-feil på GSi)

- Defekt lysnivå-justering på instrumenter

 

Ellers er det standardsjekk på det tekniske, at motor går rent og pent, ikke lekker olje, girkasse fungerer bra, ikke slark og enkel å få i gir, bremser fungerer bra osv..

 

og som Trevil også nevnte, sjekk forsikringspriser!! de er horrible!

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. takk for infoen.. Bilen er en 87' Gsi som har rullet 200 000,- er visst i bra stand, kun overflaterust på ene sida bak, ikke noe betydelig spredning ifølge eieren.. motorn er 8v, men han nevnte ikke 1.8 eller 2.0, så jeg vet ikke helt.. hva er effekten på disse motorene? har "alle" takluke orginalt? Er visst orginalt recaro, hvis noen har bilde av dette så gjerne sleng opp :>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den har overflaterust, så vær nøye med å sjekke på innsiden også, plukk gjerne av litt deksler og slik inni bilen, så du ser hvordan den er..

 

1,8 8V har vel 115 Hk, 2.0 8V har 130hk.. begge disse motorene er meget slitesterke, og tåler mye juling.. og skulle de ryke, koster det ikke all verden, hverken for overhaling eller en ny..

 

Om det er "originalt" med takluke på de er jeg ikke sikker på, men jeg har hatt takluke på alle mine hvertfall..

 

her er et bilde av interiøret, ser ikke så mye men, dashbordet er fra Astra F..

 

aaaa0005.jpg

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.. stilig dashbord ;) Gleder meg til å se om bilen jeg har blitt tilbudt er noe særlig, hvis den er det så er det jo kjempebra, da blir det bil-bytte :D Sjekke IF sin forsikringskalkulator, 13k med delkasko :( Men ligger som regel et par tusen under hva de kalkulatorene der finner ut har jeg funnet ut :p

 

jeg betalte 16.800 i året for min..

 

- Delkasko

- 30.000 km i året

- Godkjent med 200hk

- Ekstrautstyr inntil 50.000

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den har overflaterust, så vær nøye med å sjekke på innsiden også, plukk gjerne av litt deksler og slik inni bilen, så du ser hvordan den er..

 

1,8 8V har vel 115 Hk, 2.0 8V har 130hk.. begge disse motorene er meget slitesterke, og tåler mye juling.. og skulle de ryke, koster det ikke all verden, hverken for overhaling eller en ny..

 

Om det er "originalt" med takluke på de er jeg ikke sikker på, men jeg har hatt takluke på alle mine hvertfall..

 

her er et bilde av interiøret, ser ikke så mye men, dashbordet er fra Astra F..

 

aaaa0005.jpg

mye jobb å skifte dashbordet?passer det akkurat eller?

Mercedes 190e 1991 sportline

Opel Omega 2,0 16v 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår