Gå til innhold

noen som har kjørt bil når dere har vært i 14års alderen?

Ranger emnet

saab9000

Anbefalte innlegg

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva skal dere med bil i tidlig alder?

Begynnte min karriere i 14-15 års alderen, på en privat vei.

hva vi skal med bil i tidlig alder?

lære å skru og kjøre.. åssen det? :wonder

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller første gang jeg kjørte bil var i 6. klasse, var med Onkel min, så spurte han om jeg hadde kjørt bil før.. "Nei" svarer jeg "Hæææææ?? *bråbrems* "gå ut av bilen og sett deg her i førersetet" Sier onkel, han går ut, setter seg i passasjersetet og sier "Nå kan du prøve deg fram" Etter noe om og men så fant man sånn tålig ut av det og han begynte å forklare litt. I begynnelsen av 8. klasse kjøpte Pappa en granada til meg som jeg fikk herje i filler på jordet hos Onkel, denne bilen var det endel pell med etterhver, men man lærte da å skru! Etter det har det blitt endel biler kan man si. Er 17 nå....

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva vi skal med bil i tidlig alder?

lære å skru og kjøre.. åssen det? :wonder

Læra å kjøre kan du faktiskt lære på en dag, viss ein er motivert. Jaja, greitt nok å lære seg å skur ja, i denn alderen. Greitt nok å låne bil av forelderene, men å kjøpe bil selv....jaja. Men eg berre lurte also....

Vis eg for eit eksempel seier til ein kompis at eg skal kjøpe med bil, so får eg alltid svaret: "Ka faen skal du med bil da?" Hehe.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læra å kjøre kan du faktiskt lære på en dag, viss ein er motivert.

Den var ny... drunk Man blir jo aldri utlært ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte min første bil som 14 åring, det var en Opel Ascona A, pusset den opp , og lærte masse på den tida!

så gikk det slag i slag:

15år- 1937 willys overland

15år- Enda en Ascona A 1973

16år- opel record 2dr 1979 mod

16år- 1982 subaru stv (biltrailbil)

17år- 1982 subaru pickup (biltrailbil)

17år- **** Lada niva (biltrailbil)

17år- 1985 suzuki 413 m/ 150hk volvo b20 (biltrailbil)

17år- 1986 chevrolet c10 pickup (350 v8)

17år- 1982 toyota hilux (hevet m 35" dekker)

18år- 1985 volvo 360

18år- 1968 chevrolet impala (454bigblock v8)

Siden har det gått slag i slag.....

Ikke noe problem å kjøpe seg bil når man er 14. (problemet er at du kan bli litt autofil) hehe

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læra å kjøre kan du faktiskt lære på en dag, viss ein er motivert. Jaja, greitt nok å lære seg å skur ja, i denn alderen. Greitt nok å låne bil av forelderene, men å kjøpe bil selv....jaja. Men eg berre lurte also....

Vis eg for eit eksempel seier til ein kompis at eg skal kjøpe med bil, so får eg alltid svaret: "Ka faen skal du med bil da?" Hehe.

Man lærer absolutt ikke å kjøre bil på en dag.

Skal man lære å virkelig "kjøre" bil krever det maaange mil,og for å vite hvor grensene går er det nødvendig å vrake noen biler å kjenne det på kroppen.

Man må kjøre til man skjelver og ønsker at man aldri hadde satt seg inn i bilen den dagen og det er ikke akkurat gjort på en dag.

Hva med aktivt sporvalg, treffe rett tangeringspunkt,bremsepunkt,rett gasspådrag i utgang av sving, lukeparkering, rygging med henger og heal and toe gassing for ekslempel?

Det er ikke gjort på en dag bare så det er gjort klikende klart.

No offence, vil bare understreke det at skal man kjøre bil og det skal være behagelig å sitte på og se stilig ut, så tar det mange år.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer absolutt ikke å kjøre bil på en dag.

Skal man lære å virkelig "kjøre" bil krever det maaange mil,og for å vite hvor grensene går er det nødvendig å vrake noen biler å kjenne det på kroppen.

Man må kjøre til man skjelver og ønsker at man aldri hadde satt seg inn i bilen den dagen og det er ikke akkurat gjort på en dag.

Hva med aktivt sporvalg, treffe rett tangeringspunkt,bremsepunkt,rett gasspådrag i utgang av sving, lukeparkering, rygging med henger og heal and toe gassing for ekslempel?

Det er ikke gjort på en dag bare så det er gjort klikende klart.

No offence, vil bare understreke det at skal man kjøre bil og det skal være behagelig å sitte på og se stilig ut, så tar det mange år.

Jo, i traffiken / vei ja :)

Men å lære seg å løyse, gire, rygge, og bremse burde no vel ikkje være altfor vanskelig å lære. Det kan vel tenkast at dette er mulig å lære seg det på ein dag, på en gard / tom parkerings plass osv osv... Må innrømme at eg sliter med rett fart i svingar, plasering, halde rette sida på eineveier og diverse ting.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sluppet løs alene med div. biler på en privat stølsvei i valdres første gang når jeg var 10 år. Kjørte rundt alene der oppe både sommer og vinter. Fattern mente dette var beste måten for meg å lære det på=P var ikke store strekkene, var noen grusveier på til sammen 2-3mil. Jeg lærte utrolig mye av dette, men jeg føler at jeg fortsatt har utrolig mye å lære! den største feilen man kan gjøre er vel å tro at man er utlært. Men tror manga hadde vært litt bedre sjåfører hvis de hadde fått prøve å feile på egenhånd på jorder, stølsveieier og lignende i stedet for at første gang man kjører alene er med rykende ferskt førerkort og alt for mange kompiser å tøffe seg for!

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider