Gå til innhold

Venstre bakdør i gul noen...? Og rustproblemer..

Ranger emnet

polojenta

Anbefalte innlegg

Noen som har en venstre bakdør i gult som skal selges?

...Også sliter jeg veldig mye med rust, har kommet ganske plutselig. Er en del i de bakre hjulbuene også..

Er det noen midler som faktisk funker, som fjerner/gjør om rust for en liten (eller langtids:D) periode?

Noen som vet om nyere poloer er galvaniserte?

Møkkarust:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo 6nf som kom fra 2000- er vel galvanisert.. Eller delvis galvanisert.. Men virker som det er veldig oppogned med 6n.. Noen har en tendens til å ruste no jævli på de merkeligste steder, mens andre ruster veldi lite..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også rust i hjulbuene bak.. Også en liten flekk på hver framdør, samt litt i dørkarmene... Ikke noe svære saker, men høres ut som det samme du har fått, da.. Jeg har også flere små rustflekker på taket, av en eller annen grunn... irriterende det der med rusta! :(

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Poloer ruster alle sammen i hjulbuene bak. Det slår aldri feil. Andre punkter er den innsenkningern framme hvor jekken skal settes (ta en kikk så skjønner dere). Det finnes ikke noe stoff du kan smøre på som tar rusten. Det eneste som fungerer er sandblåsing ved overflate rust, og rustsveising ved dypere rust. Etterpå kan det påføres 2 komponent grunning for så å lakke. Da skal det holde en god stund. Men etter å ha hatt en polo fra ny til 140 000km kjørt hvor halve året har vært på saltete veier fra Haugesund - Stavanger og Haugesund - Haukelid var det overaskende lite rust på bilen. En god vask i ny og ne er en billig "rust forsikring".

Rockford Fosgate

Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg også..rett over frontruta..det er så stygt..nesten rust over hele..vurderer å bytte hele dører istedetfor å fjerne det,nesten billigere!

skal du fjerne rusta selv?

Nei, jeg leverer den bort. Får noen til å gjøre det. Noen som kan det. Det koster fort mindre enn alt arbeidet om jeg skulle ha gjort det...

Skal ha ny frontfanger, bakfanger og sideskjørt i samme slengen, pluss at med all rusten som må taes, vil jeg ha en hellakkering av bilen siden den er rimelig falma... (hater rød lakk! men alle sportsbiler er jo røde, da ;))

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er en ond kommunistisk konspirasjon... Kanskje Arbeiderpartiet står bak..

Tenk; det er jo ren politikk... "Flere arbeidsplasser? Ja, vi får noen til å kjøre land og strand rundt og helle salt midt i veien! - Og når bilene begynner å ruste, skaper vi enda flere arbeidsplasser ved behovet for fagfolk innen karroseri-næringen"...

Eller noe sånt..? :watchout

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

når dere vasker bilen (seff selvvask) så spyler dere inne i hjulbuer og under bilen sant? på vinterhalvåret så er det ekstra viktig å vaske bilen ofte.. mye salt på veiene da.. vi har gudskjelov ikke de værste rustebilene.. fler andre merker som sliter mest med dette. men jeg har nå min 3.polo og den eier null nix rust.. kan hende fordi denne er noe nyere enn de 2 andre jeg hadde som var 1996 modeller.. denne er 1999 modell og i sølv. men de to andre i 1996 hadde rust, som lå da i hjulbuer, i dørkarmene, og på listene.. men det jeg da har gjort er å pusse ned rusten slik at det blir slett og javnt ned og flekklakkert, siden rusten har en tendens å legge seg steder som ikke er farlig å flekklakkere. resultatene har blitt utrolig bra, siden rustflekkene er så små og legger seg i kanter og hjørner.

dersom du ikke er stødig på handen så puss det ned (noe en og hver kan ;) kjøp en sprayboks på mekkonomen og få en billakerer eller en du kjenner som har gjort det før.. eventuelt snakk med noen på et lakkeringsverksted.

kan høres jalla ut for noen som ikke har gjort dette før, eller som har prøvd på en slett flate på bilen.. da vil det uannsett ikke bli bra.. men her har det iihvertfall blitt bra. men for all del ikke prøv de berømte negllakk flaskene som man kan ta for steinsprut og slikt.. det blir IKKE pent! det er for tykt og klumper seg heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider