Gå til innhold

Prosjekt lyd VW Passat

Ranger emnet

Lars Erik Johannesse

Anbefalte innlegg

Starta for en stund siden med et prosjekt i en VW Passat GT5 Syncro.

Tenkte og dele byggingen min med folket og høre litt meninger om bygget?!

Spec: på ting som ble brukt.

*21mm2 strømkabel \jording

*50A glass sikring

*Pyle dvd cd radio ++++ radio sak

*Pioneer acellerade 12" 1000w 400rms bassere

*Soundsteam 1200w 2ch. forsterker

*Sony Steam 4x130rms forsterker

Bygd i 19mm MDF

Det ble startet og bygge en "ramme" på hvordan kassa skulle se ut og hvordan helheten ble.

051011_162649.jpg

etter det ble det laget skillevegg mellom rommet for basserene og forsterkeren.

051011_172552.jpg

Så ble det laget vegg mellom basserene.

051011_175431.jpg

Etter det ble det laget frontplate der bassere skal monteres.

051011_181540.jpg

Så litt utskjæring for basserene.

051011_195606.jpg

Så lagd separate rom for 6x9" høytalere. Prøvemontert bassere for og se hvordan ting passa.

051012_194906.jpg

Bilde av rommet der forsterkerene skal ligge. Samt du ser rommene til 6x9erene.

IMG_0102.jpg

kassa trekt. basserene og 6x9erene montert.

anlegg600x400forran.jpg

Ser helt greit ut men ekke ferdig heldigvis.

IMG_0124.jpg

Ble laget "blind deksler" på sidene.

bakfraanlegg6600.jpg

Så ble prosjektet revurdert og nye ting skulle erstatte det andre!

Det ble da bestilt opp følgende:

*25mm2 Supra strømkabel jordingskabel

*100A autofuse

*DynaBel 12" bassere

*DynaBel monoblock

*DynaBel Signalkabel

*DynaBel 1.5Farrad Kondensatorer

*+masse småsnacks.

Ble også kjøpt inn en plate til med MDF og skruer, lim og fugemasse.

Ble lite bilder under byggingen men her kan dere se resultatet fra arbeidet i vinterferien. Ang. trekk så gikk jeg tom for stifter av alle ting så fikk ikke strekt trekket helt 100% så det skal gjøres nå så fort tiden kommer fram.

Blitt montert vinfter i front. En blåser inn og den andre blåser ut. Samt inni kassa står det en vifte som fordeler luften mot den vifta som blåser ut. plussa at det er blitt lagt inn 2 blå neonlys på hver sin side av forsterkeren. Gir iikke så god effekt som jeg hadde håpet men men....

lefte600.jpg

IMG_0034_8000.jpg

Noen komentarer på bygget mitt?

Neste bestilling vil bestå av 6x9" fra DynaBel og Komp. sett fra Dynabel.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen komentarer på bygget mitt?

så greit ut dette da... er det god lyd i de billige pioneerene??

*mod*Kjære Markro fra Tønseberg. Når man quoter/siterer noe, skal man kun quote det som er relevant for kommentaren/svaret man gir. Og det er slett ikke nødvendig å quote femtusenåttehundredeogsyvogtrygve bilder. Og som vår venn Duck her påpeker er det ikke engang nødvendig å quote når man er den første som svarer. Hvis det da ikke er en enkelhet midt inne i brødteksten til trådstarter man har lyst til å påpeke. Når du neste gang leser dette kan du trykke på knappen som heter 'edit/rediger' og fjerne kommentaren min her.

Velkommen ombord :)

hilsen

Vw passelat 1,8 1999 mod

Kenwood, Pioneer, Focal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så greit ut dette da... er det god lyd i de billige pioneerene??

*mod*Kjære Markro fra Tønseberg. Når man quoter/siterer noe, skal man kun quote det som er relevant for kommentaren/svaret man gir. Og det er slett ikke nødvendig å quote femtusenåttehundredeogsyvogtrygve bilder. Og som vår venn Duck her påpeker er det ikke engang nødvendig å quote når man er den første som svarer. Hvis det da ikke er en enkelhet midt inne i brødteksten til trådstarter man har lyst til å påpeke. Når du neste gang leser dette kan du trykke på knappen som heter 'edit/rediger' og fjerne kommentaren min her.

Velkommen ombord :)

hilsen

Ja, var grei lyd i de Pioneerene men er mye mer fornøyd med Dynabel basserene.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var grei lyd i de Pioneerene men er mye mer fornøyd med Dynabel basserene.

Nå skal det vel sies at du har helt "feil" kasse på de pioneersubbene dine da, såvidt jeg kan se står de i lukket kasse, og det er den typen kasse hvor disse subbene spiller dårligst...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det vel sies at du har helt "feil" kasse på de pioneersubbene dine da, såvidt jeg kan se står de i lukket kasse, og det er den typen kasse hvor disse subbene spiller dårligst...

ifølge spec. bladet på basserene så ble det anbefalt 24liter i lukket kasse og 52liter i porta kasse:) Men kan jo hende de tar feil :bok

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får ikke opp de nyeste bildene dine jeg. dem 2 nederste. noen andre som sliter med det samme?? eller ser dte jo topp ut! går for alt i et merke altså!?

Bytta kilde hvor bildet lå. Håper dette hjalp. Ja, planen er at alt er fra Dynabel. Mangler nå for og få det komplett et 5 1/4" komp. sett også 6x9" så er jeg fornøyd. Får nemmelig Dynabel produkter til en brukbar pris så da er det verdt det:)

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var 6x9" og 6" komp. sett ihus!

Etter dette har da blitt montert så er alt stereo ibilen fra

dynabel-150-web.jpg

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det:)

Og 1 stk monoblokk, kobblet i 2 ohm?

Jeg spørr, for en kompis tenker på samme oppsett, og han er usikker på om han kan kjøre med 1 monoblokk, eller om han må ha 2.

Tidligere har det jo blitt sakt att disse ellementene trenger mye effekt, og selv har jeg kun hørt oppsett med 1 sub, og monoblokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og 1 stk monoblokk, kobblet i 2 ohm?

Jeg spørr, for en kompis tenker på samme oppsett, og han er usikker på om han kan kjøre med 1 monoblokk, eller om han må ha 2.

Tidligere har det jo blitt sakt att disse ellementene trenger mye effekt, og selv har jeg kun hørt oppsett med 1 sub, og monoblokk.

Ja, de er koblet i 2ohm opp mot en Dynabel monoblock. Den dynabel monoblocken er såpass strømsterk at den skyver basserene helt perfekt ut og inn. Må bare passe på og levere den nok strøm til forsterkeren.

Jeg er veldig fornøyd med det. Spiller veldig bra.

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er koblet i 2ohm opp mot en Dynabel monoblock. Den dynabel monoblocken er såpass strømsterk at den skyver basserene helt perfekt ut og inn. Må bare passe på og levere den nok strøm til forsterkeren.

Jeg er veldig fornøyd med det. Spiller veldig bra.

Det høres veldig bra ut, jeg har vært usikker på om dem gir så mye effekt i 2 ohm, som er lovet. Siden jeg kun har testa dem i 4 ohm.

Derfor har jeg vurdert 2 stk monoblokker, men det er da tydeligvis ikke behov for.

Og det er kjempe fint for lommeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut, jeg har vært usikker på om dem gir så mye effekt i 2 ohm, som er lovet. Siden jeg kun har testa dem i 4 ohm.

Derfor har jeg vurdert 2 stk monoblokker, men det er da tydeligvis ikke behov for.

Og det er kjempe fint for lommeboka :)

Men med tanke på at basserene er bassert på 4ohm så får du uansett kun brukt monoblocken fra dynabel i 4ohm. Og da yter monoblocken 450RMS. men vis du får 2 4ohms bassere så vil du få 800RMS ut fra monoblocken og da vil du få merkbar stor forsell på bassen.

2_4ohmSVC_2ohm.gif

95` VW vento

95` Audi S2 avant

97` MB C200

Lenke til kommentar
Del på andre sider