Gå til innhold

1 bra 12" i forhold til 3 "dårlige" RF

Ranger emnet

Daman

Anbefalte innlegg

Hei !

Har i dag 3 stk RF P212S4 i lukket kasse (1,3Ohm), men skal kjøpe meg ny bil og får sikkert plassproblemer. Lurte derfor på om jeg skulle kjøpe 1 Stk T212D2 i steden. Vil det bli dårligere, bedre ? Skal i en Vectra Stv.

Forsterkeren er en RF t10001bd

D

Nå er ikke jeg ekspert på RF. Men hva er dårlig?

3 stk P212s4 spiller helt klart høyere en 1 stk T212d2, (forutsett forsterkere leverer nok)

Men om det er nok til å spille best vet jeg ikke, skal vel ikke se bort fra att lyden blir bedre med 1 stk T212d2 selv om den ikke spiller like høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg ser i farten snakker vi her om Punch og Power serien, og powerserien er hakket morsommere enn punch, og tror nok kanskje du kan spille både høyere og penere med en stk T fremfor tre stk P. Men forsterker og kassebygg har mye å si her..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, som Toffy, heller ikke ekspert på RF.. Men jeg vil absolutt påstå at ett T2-element vil gjøre en langt mer imponerende jobb på alle måter, og gjerne fremfor tre P2'ere..

Det eneste er at den krever en del... Tror nok du burde opp i en T20001bd, ut i fra det jeg har hørt om det oppsettet..

Lykke til uansett! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hei jeg har en t10001bd på en t2121d2 sub....er ganske imponert over subben ja....

Du trenger ikke ny forsterker, koble bare subben ned i 1 ohm, dette klarer forsterkeren fint...! subben er op 1000 watt rms å forsterkeren kobla ned i 1 ohm er det samme, (bilradiospesialisten mente den yter mer enn dette)

men det er viktig at du da kjøper t2121d2 og ikke t2121d4 subben da denne har 4 ohms spoler..

jeg kjører to kondensatorer på 1 farad på forsterkeren å har bygd kasse etter rockfords egne mål, dette funker bra! mye trøkk å lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider