Gå til innhold

Benz eller jaguar?

Ranger emnet


LBjordal

Anbefalte innlegg

Leiter etter ny bil, og har funne nokre kandidatar. Desse har eg gjort meg nokre meiningar om. Dersom noken har andre erfaringar med desse bilane skrik ut slik at eg ikkje kjøper "feil" bil.

 

Mercedes S klasse W126

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7063610&sid=4aNaqRweC105522&pos=1&tot=24

Overlegen kvalitet

Flott finish

Godt utstyrt

stort bensinforbruk

180cm brei og 5 meter lang (uhandterlig?)

Moderat med rust

 

 

Jaguar XJ6 XJ40

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6379281&sid=4aNaqRweC127772&pos=74&tot=212&page=3

flott design

mindre enn mercedes (pluss)

bruker mindre bensin

ruster godt

masse el-feil

 

 

Maserati Biturbo

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6965130&sid=4aNaqRweC127772&pos=81&tot=212&page=3

sprek bil

mindre enn mercedes og jaguar

spesiell

nydelig interiør

RUSTER

dyrt vedlikehold

mindre mekanisk pålitlig

masse, masse el-feil

 

 

Hvilken hadde du valgt.

Bilen skal brukast kvar dag året rundt. :)

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre må jeg si Benzen ..

de 2 andre kan ikke brukes som hverdags biler..

de kan bare tas ut en dag i året og det etter 364 dager med mekking

 

Rent personlig ville jeg ikke hatt noen av de.. ville tatt noe nyere som brukte litt mindre bensin..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt w126 280SE, og må si at selv om bilen er stor, er den lett å kjøre:) Eneste minuset er vinteren der den sliter VELDIG pga elendig vektfordeling. på flat vei med moderat med snø kunne jeg sette bilen i drive og gå ut mens den står der og spinner.

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en 280SE. Har ikke brukt den på vinterføret men folk sier at det ikke er den bilen som er best egna. Dog er den ikke så alt for dyr å forsikre synes jeg da. I mitt navn (vist jeg nå husker rett) koster det 4k i året for ansvar. Trenger ikke noe mere på en så gammel bil synes jeg.

 

Vist du venter til saltet er vekke kan du få kjøpe min for halve prisen av den du har sett på oppi der (samt jeg må få satt i interiøret igjen etter jeg tok det ut for å se over bilen innvendig) m'm

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt w126 280SE, og må si at selv om bilen er stor, er den lett å kjøre:) Eneste minuset er vinteren der den sliter VELDIG pga elendig vektfordeling. på flat vei med moderat med snø kunne jeg sette bilen i drive og gå ut mens den står der og spinner.

 

 

Frykter det med vektfordelinga ja. Men reknar med at litt ekstra vekt i bagsjen skal ordne det verste.

 

Må nesten spørre korleis bilen din var med 280 motoren.

Var det nokk krefter? Bensinforbruk?

 

Dei eg har snakka med til no seier at forskjellen mellom 300 og V8 er så liten at den ikkje er verdt effekt tapet.

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280`en synes iallefall jeg hadde nok hester. Ikke var det noe rakett akkuratt ettersom den har ett par kilo å drasse på men for all del så flytta det på seg.

 

Bensin? Ja den liker det :P Det beror selvfølgelig på kjøringa. Ved fin kjøring så bruker den relativt lite. Ved større pådrag så kan du være glad for at den har stor tank (iallefall vist du holder på endel). Og ja, den greier spinne om du lurte på det på tørr asfalt.

 

W126 er i utgangspunktet en meget komfortabel cruiser til å være en såpass gammel bil. Mye bedre en Laurellen vi hadde hjemme som var maaaaange år nyere en MB`en min.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaguaren, uten tvil. Det at du eier en Mantra, gjør deg vel til en connessieur, og da ville man vel preferere stilren og rolig Jaguar, fremfor en overdådig Mercedes, eller en vulgær Maserati. Men, vil de skille dem litt mer ut, og er mer sjåfør, er vel Maseratien det beste valget for dem. Jeg ville nå valgt Jaguaren, hvis jeg var dem. Men det er jeg jo ikke. Lykke til med deres bilkjøp!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiter etter ny bil, og har funne nokre kandidatar. Desse har eg gjort meg nokre meiningar om. Dersom noken har andre erfaringar med desse bilane skrik ut slik at eg ikkje kjøper "feil" bil.

 

Hvilken hadde du valgt.

Bilen skal brukast kvar dag året rundt. :)

 

mvh

Lars Olav

 

Som tidligere nevnt her, er vel egentlig alle bilene mildt sagt ubrukelige til å bruke året rundt. Mercedesen pga latterlige vinteregenskaper og de andre pga latterlig kvalitet.. Men kule er de absolutt! Jeg vet ikke noe om kvaliteten på den bilen du har fra før, men hvis den er kjent for å være ræva, og det er vanskelig å få fatt i deler, tolker jeg det dithen at du faktisk LIKER å ha en "håpløs" bil, og da er vel både Maseratien og Jaguaren greie. Selv ville jeg valgt Maseratien hvis jeg _måtte_ velge mellom de 3.. men kun som entusiastbil som ble tatt ut hver søndag:)

konklusjon: 3 håpløse, men morsomme og modige kandidater du har valgt ut som din neste bil:)

 

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedesen.

kvalitet, kvalitet, kvalitet.

Finn en 280 i stede som er bra behandlet, de går nesten like godt, og bruker mye mindre.

Maserati og Jaguar ruster som bare det og har mange andre småfeil og elektronikken, ville jeg ikke betrodd å mate katta en gang.

De er også dyrere å reparere på.

Finner du en mercedes som har relativt lav km. og er rimelig bra for rust, da har du bil lenge.

Noen vinterbil er det definitivt ikke,hvis du ikke har en vei på størrelse med østfold fylke,for det går både vidt og bredt når du først har spunnet såppas at du har fått opp litt fart.

Men,så er det ikke vinter så mange måneder i året da og du får mange andre fine dager med mercedesen.

Gå for mercedes du. happyhappy

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dro faktisk forbi endel nyere biler, men den likte litt bensin ja. Hvis du skal ha 280motor, ikke kjøp 280S siden det er gasser og svelger bensin + mindre krefter.

 

Ellers så er de sykt solide biler. Dobbel registerkjede som holder LENGE, og stabile deler. Eneste problemet er jo rusta.. Forskjermene spesielt rett over støtfangeren ved hjulbuen er verst. Her samles dritt og vann og lager faenskap. Samme med dreneringspluggene i bagasjen og under bakvinduet i bagasjen.

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dro faktisk forbi endel nyere biler, men den likte litt bensin ja. Hvis du skal ha 280motor, ikke kjøp 280S siden det er gasser og svelger bensin + mindre krefter.

 

Ellers så er de sykt solide biler. Dobbel registerkjede som holder LENGE, og stabile deler. Eneste problemet er jo rusta.. Forskjermene spesielt rett over støtfangeren ved hjulbuen er verst. Her samles dritt og vann og lager faenskap. Samme med dreneringspluggene i bagasjen og under bakvinduet i bagasjen.

 

 

Ser ut som Mercedes "vinner."

Har blitt fortalt at 500-560 gjerne bruker ca 1.5l/mil på blanda kjøring, kan eg då forvente at ein 280 eller 300 bruker ca literen eller litt under ved forsiktig kjøring?

 

Er også av den oppfattninga at mercedesar med dei mindre motorane har hatt fleire eigarar, ofte eigarar som har mindre interesse for å holde bilen i topp stand. Eg er derfor meir skeptisk til å kjøpe 280 en eg hadde vore til ein 500, er dette grunnløst?

 

Gasser er ikkje aktuelt sidan eg skal ha bil som er laga etter 1985 m'm

 

 

mvh

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Mercedes "vinner."

Har blitt fortalt at 500-560 gjerne bruker ca 1.5l/mil på blanda kjøring, kan eg då forvente at ein 280 eller 300 bruker ca literen eller litt under ved forsiktig kjøring?

 

Er også av den oppfattninga at mercedesar med dei mindre motorane har hatt fleire eigarar, ofte eigarar som har mindre interesse for å holde bilen i topp stand. Eg er derfor meir skeptisk til å kjøpe 280 en eg hadde vore til ein 500, er dette grunnløst?

 

Gasser er ikkje aktuelt sidan eg skal ha bil som er laga etter 1985 m'm

 

 

mvh

Lars Olav

Tror ikke 560 eller 500 er så mye værre enn 280 når det gjelder forbruk. Er jo en motor som så og si tomgangskjører når rekke6'eren "sliter", men gå inn på http://www.mercefreaken.com -> modellene så ser du forbruk, 0-100 osv :)

 

Du har nok rett i det med at 280'ene er solgt oftere enn 560/500/420osv. Mange av de er og ramponert av ungdommer som skamkjører og driter i vedlikehold. Kjøp en strøken, så får du mye igjen for pengene! :)

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg kan skrive litt her i og med at min forrige bil var en 126 500sec.

HAdde jeg vært deg, hadde jeg vurdert en 500/560sec istedenfor, for etter mitt syn for du ikke stort penere biler enn dette.

 

Ang fremkommlighet på vinteren så syntes jeg ikke den er så ille, dog hadde jeg diffbrems på min som hjalp mye. Blåste forbi mange biler med den på vinteren.

Jeg ville helt klart valgt en 500 eller 560 evt en 420 fra 85 eller oppover, disse motoren har dreimoment og koser seg på tomgang mens du nærmest må piske en 280 for å få samme hastigheter/krefter.

 

Ang bensin så kommer det store aber`et, min brukte sykt mye bensin. Med min kjøring lå jeg på nærmere 2l mila i snitt (nesten bare motorvei inn og ut av byen samt litt snåkjøring), så du burde være forbredt på dette, evt kjøre med egg under gasspedalen.

 

Rust.... sjekk nøye under vindu se oppunder fra bagasjen, sjekk skjermer, sjekk nøye etter tidligere kollisjoner og sjekk gjerne under disse "dekslene" som er på siden av bilen (fra ca midten av dører/skjermer og ned). generelt bør du styre unna biler som har hjulbuelister da det som oftest skjuler seg en hel kjeksfabrikk under disse.

 

Hvis du finner en uten rust og med litt utstyr så har du en komfotabel cruser som holder i maange år, ikke se deg blind på km stand.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg kan skrive litt her i og med at min forrige bil var en 126 500sec.

HAdde jeg vært deg, hadde jeg vurdert en 500/560sec istedenfor, for etter mitt syn for du ikke stort penere biler enn dette.

 

Ang fremkommlighet på vinteren så syntes jeg ikke den er så ille, dog hadde jeg diffbrems på min som hjalp mye. Blåste forbi mange biler med den på vinteren.

Jeg ville helt klart valgt en 500 eller 560 evt en 420 fra 85 eller oppover, disse motoren har dreimoment og koser seg på tomgang mens du nærmest må piske en 280 for å få samme hastigheter/krefter.

 

Ang bensin så kommer det store aber`et, min brukte sykt mye bensin. Med min kjøring lå jeg på nærmere 2l mila i snitt (nesten bare motorvei inn og ut av byen samt litt snåkjøring), så du burde være forbredt på dette, evt kjøre med egg under gasspedalen.

 

Rust.... sjekk nøye under vindu se oppunder fra bagasjen, sjekk skjermer, sjekk nøye etter tidligere kollisjoner og sjekk gjerne under disse "dekslene" som er på siden av bilen (fra ca midten av dører/skjermer og ned). generelt bør du styre unna biler som har hjulbuelister da det som oftest skjuler seg en hel kjeksfabrikk under disse.

 

Hvis du finner en uten rust og med litt utstyr så har du en komfotabel cruser som holder i maange år, ikke se deg blind på km stand.

560SEC er en DEILIG bil :) Hadde jeg hatt penger + budsjett til bensin, skulle jeg kjøpt en slik på flekken!

 

Har hørt at man burde holde seg langt unna 380 motoren pga svake deler osv. Bare som et tips hvis du ramler over en slik

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår