robert90 Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Har en ford xr3i insprøyt. Får ikke start på den. fant fort ut at det ikke var gnist på pluggen. bytta etterhver hele dritten, fordelerlokk rotor og plugger. Etterhver fant jeg ut at det ikke var gnist fra coilen heller (holdt den 1cm fra gods). Bytta den også men fortsatt ingenting. HAr målt 12v over coilen så den får spenning. Kortslutta til slutt hele møkka. Satt + fra batteriet rett på coil for å sjekke om det var noe som kortslutta da starten går rundt. Men NEI! Gir snart opp her. dette strider jo mot alt. Er det noen som kan gi meg en hint om hva som skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tortilla Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Med ny coil så bør det jo være liv, har du sjekket tenningsmodulen? Testprosedyre finner du i en Haynesmanual eller tilsvarende, sikkert dønn likt på alle Ford fra samme epoke. Coilen testes ved å bryte tilførselstrømmen, det er sammenbruddet i magnetiseringen som induserer høyspentstrømmen (gnisten). For tidlig Ford så var det vanlig at coilens formotstand lå i ledningen fra tenningsnøkkelen (eller var det fra coilen?). Det betyr at coilen IKKE må testes med 12 V da normal spenning skal være rundt 9 V. 12 V kan gi skader i som følge av overslag. Tor Siter '88 Astro 4.3 TBI, '89 Blazer T10 4.3 TBI '00 Spacestar,'95 Spacewagon TD, '98 Spacewagon TD,'65 Volvo L3314N '66 Volvo C202 Pickup,'64 REO M621 '73 John Deere 2020 D,'80 Deutz 6808 D 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.