scb Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Det er liksom det vi kom fram til etterhvert..hehe...Jeg skal ned og svindle TJ racing på jensen&scheele i mårra iaf.. Hvem er TJ Racing da? en mekaniker eller? Siter \\ xVolvo 240 Gl \\ xMazda 323 (jordebil:P) \\ Volvo 850 \\ Renault Kangoo(firmabil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 javel, jeg har pluss rett fra batteriet ca 10 cm kabel før det kommer inn i en sikkring som går rett ned på vifta igjen , så går jordinga via en termostyrt bryter.. dette har jeg kjørt med i et halvt år uten problemer, jeg har også hatt samma vifta på en annne bil i voer 1 år uten noe problemer, kan noen da fortelle meg hvor jeg skulle hatt et rele og hvorfor? og gjerne hva som gjør løsninga u fornuftig som Dabitcher sikter til... vifta går selvsagt selv om jeg har skrudd av tennionga, men jeg kna ikke helt se noe problem av den grunn.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Neinei.. Spørs akkurat på vifta og termoblokka.. Står sikkert stempla inn hvor mye termoblokka tåler.. Også pleier det vel å stå hvor mye vifta trekker.. Er vifta for sinna i forhold til termoblokka så må en ha rele... Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig??? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Neinei.. Spørs akkurat på vifta og termoblokka.. Står sikkert stempla inn hvor mye termoblokka tåler.. Også pleier det vel å stå hvor mye vifta trekker.. Er vifta for sinna i forhold til termoblokka så må en ha rele... Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig??? nei si det, jeg syns enkelt er fint jeg ;) kunne sikkert hatt rele på termo brytern jeg, men jeg har sikkring om det skulle skje noe, og det har fungert sånn nå i halvannet år ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Sikringen har jo ikke no med rele å gjøre! Sikring er sikring av kretsen mot kortslutning. OPPE?? Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 en termostat bryter tåler vel ikke akkurat noen stor strøm. vifta som jeg har på 140'n trekker vel en 20A. det tror jeg neppe verken en enkel bryter eller en termostat ar noe godt av.. kann godt hende de tåler det. men de liker det ikke. synes jeg leste på en termostat jeg hadde. at maks strøm igjennom den var 1A De er jo beregnet på bruk sammen med et rele. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Sikringen har jo ikke no med rele å gjøre! Sikring er sikring av kretsen mot kortslutning.OPPE?? og kortslutning er det eneste som kan skje, eller? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaronBlod Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Det er det sikringen sikrer mot etter det jeg har skjønt ja. Relèet styrer hovedforsyningen. Ang plassering av relè er det god plass til sikringsholder og relè på den "plattforma" der fulltlysrelè og div sitter. Blir ikke stygt eller. Slik jeg gjorde det (Texascom)... Siter 86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL 89 520i, 86 740TIC 85 Escort XR3i, 94 855 GL Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superflow Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 du trenger IKKE rele Siter 94` Transporter 96` omega 2 stk volvo 240 bilcross biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 kommer an på hvor mye strøm termostaten din tåler det Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 du trenger IKKE rele Det kommer helt ann på om termostatgivern er beregnet for rele` eller ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hw- Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Dere som har montert el vifte;merker dere noe forskjell? Har hørt rykter om at det vil frigjøre oppmot 10hk? Hva tror dere? Vanlig vifte tar 4 hk, slurevifte tar 1 hk.. Siter http://www.team-heimdal.com '83 volvo 242dl 16v turbo 355hk 510nm '90 Volvo 240Gl stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Herregud!! Forstår ikke dere (som mener man ikke trenger rele) at det er like greit å ha det, så slipper man no mer kødd? Min mening, er at å drite i rele, bare for å få det enklest mulig, er å lage en såkaldt "jalla-løsning". :drive2 Skulle jeg laget til el vifte (noe jeg mest sansynelig gjør en gang) skal jeg har rele, KUN for å være på den sikre siden. Jeg er interisert i å gjøre ting på en ORDENTLIG måte. :thumb Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 jeg låner den støle tråden din mr.denes den orginale vifta som sitter på 940/960tropic(store)radiator,høres ut som e fjøsvifte når den setter igang men er den bra på kjøle mye mon tro? noen som vet det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Herregud!! Forstår ikke dere (som mener man ikke trenger rele) at det er like greit å ha det, så slipper man no mer kødd? Min mening, er at å drite i rele, bare for å få det enklest mulig, er å lage en såkaldt "jalla-løsning". :drive2 Skulle jeg laget til el vifte (noe jeg mest sansynelig gjør en gang) skal jeg har rele, KUN for å være på den sikre siden. Jeg er interisert i å gjøre ting på en ORDENTLIG måte. :thumb ved og elgge til et rele, så har man faktisk en ting til som kan lage kødd også.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.