Gå til innhold

El.vifte i två-føørti...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

javel, jeg har pluss rett fra batteriet ca 10 cm kabel før det kommer inn i en sikkring som går rett ned på vifta igjen , så går jordinga via en termostyrt bryter.. dette har jeg kjørt med i et halvt år uten problemer, jeg har også hatt samma vifta på en annne bil i voer 1 år uten noe problemer, kan noen da fortelle meg hvor jeg skulle hatt et rele og hvorfor? og gjerne hva som gjør løsninga u fornuftig som Dabitcher sikter til... vifta går selvsagt selv om jeg har skrudd av tennionga, men jeg kna ikke helt se noe problem av den grunn..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei.. Spørs akkurat på vifta og termoblokka.. Står sikkert stempla inn hvor mye termoblokka tåler.. Også pleier det vel å stå hvor mye vifta trekker.. Er vifta for sinna i forhold til termoblokka så må en ha rele... Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig???

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei.. Spørs akkurat på vifta og termoblokka.. Står sikkert stempla inn hvor mye termoblokka tåler.. Også pleier det vel å stå hvor mye vifta trekker.. Er vifta for sinna i forhold til termoblokka så må en ha rele... Hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres vanskelig???

 

 

nei si det, jeg syns enkelt er fint jeg ;) kunne sikkert hatt rele på termo brytern jeg, men jeg har sikkring om det skulle skje noe, og det har fungert sånn nå i halvannet år ;)

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en termostat bryter tåler vel ikke akkurat noen stor strøm. vifta som jeg har på 140'n trekker vel en 20A. det tror jeg neppe verken en enkel bryter eller en termostat ar noe godt av.. kann godt hende de tåler det. men de liker det ikke.

 

synes jeg leste på en termostat jeg hadde. at maks strøm igjennom den var 1A De er jo beregnet på bruk sammen med et rele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det sikringen sikrer mot etter det jeg har skjønt ja. Relèet styrer hovedforsyningen.

Ang plassering av relè er det god plass til sikringsholder og relè på den "plattforma" der fulltlysrelè og div sitter. Blir ikke stygt eller.

Slik jeg gjorde det (Texascom)...

86 740GL, 85 740TIC, 82 240GL

89 520i, 86 740TIC

85 Escort XR3i, 94 855 GL

Bmw 325i cab, Volvo v40 03 jubileum, Volvo V50 R Design

http://www.bilforumet.no/x50/225739-handla-bil.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!

 

Forstår ikke dere (som mener man ikke trenger rele) at det er like greit å ha det, så slipper man no mer kødd?

 

Min mening, er at å drite i rele, bare for å få det enklest mulig, er å lage en såkaldt "jalla-løsning". :drive2

 

Skulle jeg laget til el vifte (noe jeg mest sansynelig gjør en gang) skal jeg har rele, KUN for å være på den sikre siden.

 

Jeg er interisert i å gjøre ting på en ORDENTLIG måte. :thumb

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!!

 

Forstår ikke dere (som mener man ikke trenger rele) at det er like greit å ha det, så slipper man no mer kødd?

 

Min mening, er at å drite i rele, bare for å få det enklest mulig, er å lage en såkaldt "jalla-løsning". :drive2

 

Skulle jeg laget til el vifte (noe jeg mest sansynelig gjør en gang) skal jeg har rele, KUN for å være på den sikre siden.

 

Jeg er interisert i å gjøre ting på en ORDENTLIG måte. :thumb

 

ved og elgge til et rele, så har man faktisk en ting til som kan lage kødd også..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår