Gå til innhold

El.vifte i två-føørti...

Ranger emnet

volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

• Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Et relè tåler mye mer enn en bryter!

ja, relèet er jo en bryter (elektromagnet).

når man tilsetter styrestrøm, gir den power to the people.

men, men.. jeg skal heller la folk få lov å spare 100-200kr på å montere relè, så får de heller satse på at de brenner annet av brytere, etc. som gir de mye mer jobb med feilsøking og større sjanse for kortslutninger og diverse jallatull.

jeg ser ingen hensikt i å montere el.-vifte, om man ikke vil gjøre det skikkelig, når differansen i pris er så liten.

ps. ja.. jeg vet jeg sa jeg skulle la vær å si noe mer i denne tråden, men det er så ufattelig enkelt og billig å gjøre det skikkelig, så derfor er det litt dumt å se folk ikke gidder montere et relè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, relèet er jo en bryter (elektromagnet).

når man tilsetter styrestrøm, gir den power to the people.

men, men.. jeg skal heller la folk få lov å spare 100-200kr på å montere relè, så får de heller satse på at de brenner annet av brytere, etc. som gir de mye mer jobb med feilsøking og større sjanse for kortslutninger og diverse jallatull.

jeg ser ingen hensikt i å montere el.-vifte, om man ikke vil gjøre det skikkelig, når differansen i pris er så liten.

ps. ja.. jeg vet jeg sa jeg skulle la vær å si noe mer i denne tråden, men det er så ufattelig enkelt og billig å gjøre det skikkelig, så derfor er det litt dumt å se folk ikke gidder montere et relè.

lol, skal jeg få lov altså??? jeg ser liksom ikke det helt store problemet her i grunn...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et rele er jo en bryter det også...

Det var det DaButcher sa nettopp..

Har du rele, så slipper du vertfall faren for at det lukter svidd og tar fyr.

Og det er mitt værste mareritt!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg låner den støle tråden din mr.denes

den orginale vifta som sitter på 940/960tropic(store)radiator,høres ut som e fjøsvifte når den setter igang men er den bra på kjøle mye mon tro?

noen som vet det...

Gjør det noe om det er litt fjøs preg over den a? Skal ikke du ha 3,5tom eksos på racern din? Da hører du vel ente vifta uansett.. Har ikke noe bra liggende du el, jeg orker ikke å dra på skrot tur nå, kaldt og snø. Men jeg vet ikke åssen SPAL viftene er, for døm får en jo i alle mulige dimmer, og tror ikke prisen er så gæærn heller.. Men på volvo i halden hadde døm ikke vifter liggende, ble sendt tilbake som reklamasjon. Og ny vifte kosta jo kun 3300+moms..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter Rele! Hadde ikke vært inne på tanken om å ikke gjøre det.

Er jo ikke noe serlig kabling ekstra.

Termostaten er neppe bygd for å styre en såpass kraftig vifte som radiatorviften.

Mister isåfall mye effekt av å koble den rett inn på termostaten.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider