AlpejoHn Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Men bruk relè, så slipper man og brenne opp bryteren! WORD!!! chicken Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 Jeg kjører med tvangsstyring jeg som i alle rallycross og racerbiler med egen bryter i bilen. Grunnen er så enkel som at jeg ikke stoler på en termostatbryter og fordi jeg liker å være sjef over akkurat det der. Skyt meg de som vil, men jeg vil tvangsstyre min. 245_original: Hovedmålet mitt når jeg driver med ting osv med bil så er det at det skal være diskrè og se originalt ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2006 så du har ikke termo bryter? det er jo såre enkelt da, monter termo bryter osm du kan overstyre fra inne i bilen.. det var planen min før sommerens banetreff i hvertfall.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Germobryter er en kilde til til eventuell vannlekasje hvis man skal være ekstrem! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 at den har bedre kjøle effekt har vel aldri slått deg? hehe, du.. jeg har aldri opplevd at en volvo original slurevifte ikke klarer å kjøle nok.. Det som er saken, er at om du kobler en el. vifte som kjører konstant, vil du aldri oppnå N temp, som da vil si at du kjører rundt med en motor som ikke har oppnådd den idèelle temperaturen. Du bruker da mer bensin og får mer slitasje. Men for all del, du kan jo lyge om kapp om hvem som tjente mest hk av: * el vifte uten termostatbryter: * åpent luftfilter som suger varmluft ja, jeg brukte litt språklige virkemidler nå. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Germobryter er en kilde til til eventuell vannlekasje hvis man skal være ekstrem! Gasspedal er en kilde til en eventuell kollisjon.. Fjern den? nei, men som sagt; (av LMS): du kan *enkelt* overstyre en termobryter, det samme kan man gjøre med et relè. Man kan også lage seg lysdioder som lyser om noe er "gale", slik at man vet man må overstyre.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 Bruker jo ikke vifta ved vanlig kjøring da mann.-...eller kjøring i det hele tatt. Kø-og tomgangskjøring, og da fungerer el.vifta helt utmerket, tvangsstyring er heller ikke noe problem i det hele tatt. Er jo ikke hverdagsbilen det er snakk om heller akkuratt.... Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 hehe, du.. jeg har aldri opplevd at en volvo original slurevifte ikke klarer å kjøle nok.. Det som er saken, er at om du kobler en el. vifte som kjører konstant, vil du aldri oppnå N temp, som da vil si at du kjører rundt med en motor som ikke har oppnådd den idèelle temperaturen. Du bruker da mer bensin og får mer slitasje. Men for all del, du kan jo lyge om kapp om hvem som tjente mest hk av: * el vifte uten termostatbryter: * åpent luftfilter som suger varmluft ja, jeg brukte litt språklige virkemidler nå. du får si det til dem som kjører rallycross og sånn da som har vifta på hele tia.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 du får si det til dem som kjører rallycross og sånn da som har vifta på hele tia.. litt anderledes kjørestil da, og krever mer kjøling. logisk egentlig Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Mars 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2006 De som kjører rallycross bruker viften når de passerer mål! Enkelt og greit! Og DB: Har dioder som indikerer om viften går eller ei, og om styrestrømmen får spenning. Alt er på den sikre siden. Og som sagt så blir bilen min ikke no bruksbil, men bane og utstillingsbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Var det jeg ville fram til ama.....er fint få som bruker vifta under kjøring i hastigheter over 40km/t...:) Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Var det jeg ville fram til ama.....er fint få som bruker vifta under kjøring i hastigheter over 40km/t...:) kjenner til et par jeg, også i gatebil racing serien.. Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sportsvagnen Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 Jeeh! Den er good...men ikke veeeldig mange vel? hehe..kommer jo litt an på klimaet også, har en tendens til være rrrrimelig varmt på rudskogens sommertreff..eller hva texas? Husker det, fy faen..ifjord var ille! Men sånn alt i alt...ikke veldig mange, hehe Siter Fast, faster, to fast, DEAD! *Volvo 240GL++ 1989* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 kjenner til et par jeg, også i gatebil racing serien.. hvorfor monterte du el. vifte? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Mars 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2006 hvorfor monterte du el. vifte? greit med litt kjøling lissom... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.