Gå til innhold

El.vifte i två-føørti...

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

  • Svar 130
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det du trenger:

* vifte

* relè (must)

* termostatbryter (helst)

* sikring (must)

 

det finnes mange tråder om dette emnet allerede, med koblingsskjemaer, o.l.

anbefaler deg å søke.. finnes mange løsninger, mange diskusjoner, o.l. om emnet.

det er ingen fasit, da det ikke er en standard løsning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du trenger:

* vifte

* relè (must)

* termostatbryter (helst)

* sikring (must)

 

det finnes mange tråder om dette emnet allerede, med koblingsskjemaer, o.l.

anbefaler deg å søke.. finnes mange løsninger, mange diskusjoner, o.l. om emnet.

det er ingen fasit, da det ikke er en standard løsning..

 

hvorfor er rele must??? jeg har ikke rele.. strømen rett fra batteriet inn i sikring, til vifta minus er termostyrt.. hvor skulle jeg hatt rele? og hvorfor?

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke effekten, men bedre kjøling.. Også er jo orig vifta på 230 motorene så spreke at det gjør noe.. Må ha rele hvis vifta trekker for stor strøm, ellers brenner den termoblokka. Blir som å bruke telefonledning til en stor forsterker... (dårlig eksempel)

Men hvilke vifter passer sånn omtrent a? på størrelsen.. Er ikke så farlig med fester da jeg må ha ei ramme rundt radiator og cooler for å få kurdern til å sitte... Er sånn alu sak som poffs har..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frigjør effekten motoren bruker for å dra rundt den fæle store originale korntørka!

Og relè er et must som DaButcher sier, viften drar godt over 45A ved oppstart - vil tro bryteren din (LMS) blir pen på kontaktflatene etter litt bruk (hvis det er V70 osv. vifte du har).

 

Anbefaler alle som skal montere vifte i bilene sine å XC/V70, S60/80 vifte - lette å tilpasse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frigjør effekten motoren bruker for å dra rundt den fæle store originale korntørka!

Og relè er et must som DaButcher sier, viften drar godt over 45A ved oppstart - vil tro bryteren din (LMS) blir pen på kontaktflatene etter litt bruk (hvis det er V70 osv. vifte du har).

 

Anbefaler alle som skal montere vifte i bilene sine å XC/V70, S60/80 vifte - lette å tilpasse!

 

 

funka i et halt år uten problemer men...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår