Gå til innhold

235 40 17" på 740 med 40mm senking

Ranger emnet

SHN-Motorsport

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte 235-40 dekk på 8,5x17" felger på forrige 245en min.. Den var nedkappet en god del, og hadde skjert 5-10mm av hjulbuen innvendig (inn til punkt sveisingen)

Dette subbet aldri, men hvis jeg hadde folk baki bilen eller last så kjørte jeg bare litt mere trykk på hi-jackersene da ;);) Konge det :)

Var forresten Borbet A felger... med Volvo boltdiameter (5x108) og inpress.. Er ikke det litt spesielt?? Har de enda. Tro hva de kan være verdt..

No Turbo Shit, Just Real Power :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde 235-40 18" på 740n min, ET40 på felga, 20mm spacer foran, å 25mm spacer bak, det gikk fint, subba litt bak, men skjærte bort litt av kanten, så var problemet løst.... bak så var den lav nok pga anlegg, men foran kappa jeg 2,5 runde på lesjøfors senkesett, hadde aldri problemer med subbing! så du kan trygt gå for 235-45 17 å 40mm senking:)

Det finnes 2 typer biler: NYE og GAMLE VOLVO`r

Volvo 945 Turbo, Team Long Roof Racing:)

x - Volvo 240 GL

x - Volvo 240 DL, ble TIC

x - Volvo 245 LRR(Long Roof Racing)

x - Volvo 740 GLE automat (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
for å dele litt erfaring da(det lille jeg har) så hadde jeg 235/45-17 på sommmerdekka når de sto på MAS felgene..de har ET20.. de tok bare i styrestaga ved fullt ratt i revers..

Hvor brei felg var dette?

Bilder?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å vurderer å handle 8x17 ET22, men veit ikke om det funker på 740? Må space 3mm fram tenker jeg....

Dekkdim blir alt fra 215-235...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer 7,5*17, eller 8*18..

Er ASA felger, de må visst spaces fikk jeg bekreftet i dag. Er ikke helt sikker på hvilket innpress det er på dem.

Men eiker felgene jeg hadde før, som var 7,5*17 med et20, gikk fint på 740.

Eller, de er vel praktisk talt laget for 2/7/9 serien :)

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider