Gå til innhold

har funnet meg en fin 245, men det er sveisa diff på den.. er dette dårlig?

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

hei og hå

har funnet meg en veldig fin 245(bortsett fra at den står langt borti gokk), men det er sveisa diff på den.. er dette dårlig? kan jo ikke være bra for kjøreegenskapene? evnt går det ann å fjærne sperra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis bilen er ok ellers, så koster en brukt aksling helt ned i 4-500 kr hvis du snakker med den riktige, og å bytte aksling på 240 er gjort på under 2 timer...

Nå, skal godt gjøres å bytte så kjapt om akslingen ikke har vært bytta før, skruer sitter hardt, er rustet fast, samt skruehodene osv kan være badet i tectyl, noe som forsinker arbeidet..

Så to timer, da burde man være heldig og slippe problemer underveis... Må jo lufte bremsene i tilleg, selvom det er fort gjort, kan det komme endel luft i systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg gikk det greit, inkl lufting av bremser vil jeg si ca 45 minutter...men jeg hadde tilgang på nye bolter... :)

ja, men det her spørs jo også på tilgjengeligheten du har til løftebukk, hjelpende hender, verktøy, etc.

det er litt tyngre å løfte bakakselen opp for hånd, enn feks. gir-jekk og hive bilen på løftebukk :P

ikke at jeg vet hvordan du gjorde det, men.. ja..

man bør ikke drive med slick planning, med mindre man vet skruene er o.k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forå gjøre det litt enklere, http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1016625 . er ikke macgyver så tviler på bytte av bakaksel.. smell opp hvis dere finner no anna fint i prisklassen 25k llr noe..rwd er et must:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider