Gå til innhold

Forskjell på Quattro & Syncro ?

Ranger emnet

Tbend

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjører en Golf 2 Syncro og det er helt sinnsykt hvor den tar seg fram, blir mer og mer inponert hver gang jeg kjører meg fast, det er bare å vugge litt så er jeg løs.

Abosolutt å anbefale, og så er det jo så artig å kjøre fra Bmw M3 og M5 i lyskryss og rundkjøringer Devil

Men hva er foskjellen på 86 syncroen og 80-90 quattroen..

Syncro har ikke 4x4 på revers :( , og heller ikke den berømte Diff sperra bake, men det jeg har forska & spurt så er framdiffen og mittdiffen helt lik, samt begge bruker den gamle torsen koblinga.

Noen som har noe info om dette?

( Vet at urquattro har enda flere sperrer :P )

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syncro bruker viscose kobling.. og har sperre når du rygger! står tilogmed i instruksjonsboka at om du har store problemer med en bakke, rygg opp, da sperrer den!

syncro og quattro er IKKE det samme

syncro har IKKE midtdiff.. kun en fordelingskasse i front og viskose koblinga bak!

kan og legge til at syncro egentlig er FWD helt til du spinner, da kommer bakhjula med! er ikke konstant drift med viskose kobling desverre

Du kan lese en del om syncro her : http://www.syncro.org/Vehicle.htm

er ikke golf.. men syncro er syncro :)

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Takker for svar dude..

Men er uenig i to ting hos deg, det ene er at jeg har kun FWD på revesj, det har jeg sett en anna kar også hadde på et anna forum. Så den sperrer ikke.

Det andre er at det kan ikke være noe annet enn 50:50 på den,, for ræva kommer ut uansett,, bare jeg har litt gass i en sving så er den dær.

Samme når jeg kjører meg fast, spinner på minst et framme og et bake..

Sikker på at det ikke er den ny syncroen du snakker om? ,,, den aller første versjonen drar på alle 4 til en hvær tid... det er jeg nesten sikker på.

http://www.vwt2oc.org/page/syncro/index.asp

Once again VW managed to produce a perfectly balanced (50/50) vehicle. Something few vans produced today can boast.

85 Audi 80 GTE Quattro

86 Golf 2 Turbo Diesel

Rallvogn: Volvo 244 2,1

87 Golf 2 Syncro

86 Golf 2 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider