Gå til innhold

Knusing av vinterbilene (929 og Omega)

Ranger emnet

viper

Anbefalte innlegg

Meg og en kompis hadde bestemt oss for og kverke bilene i kveld. Disse to det er snakk om:

Bilene.jpg

Min kjære Mazda 929 hadde gjort sitt. Etter 2 lange vintre og en enda lenger sommer tok den i dag kvelden. Helt siden jeg kjøpte bilen har den hatt en stygg lyd i motoren. Hatt mistanke om et dårlig veivlager, men bilen har holdt og rulla over 30 000km med ulydene. Men nå var det slutt.

Her er et lite videoklipp av hvordan den hørtes ut like før dens siste time:

Video:Rare lyder i motoren på min Mazda 929

Etter litt herjing ville den ikke mere. Resultatet var full fyr i motorrommet og hull i blokka :lol Selv om hullet var større enn knyttneven min ville den bare ikke dø. Kjørte rundt i 2 min med et gapende hull og olje overalt.

Video:Hvorfor kan du ikke bare DØ!

Motorras.jpg

Etter Mazdaen var det Omegaens tur. Ble fenderrally med noe attåt.

Omega.jpg

Da vi var lei av det, fant vi ut at vi skulle prøve det alle bilentusiaster frykter. Hive bilen i 1. gear i 60kmt+ (vi måtte jo trø til og la nåla på 90kmt)! Dette gikk vel heller dårlig, eller bra om du vil. Diffen klarte å låse hjulene etpar sec, men så måtte den gi etter. Resultat, deffekt diff. Vi fikk taua kjerra til en passe location, og her kunne torturen begynne. Vi startet med å stappe toppen full av metallspon og cola. Dette hadde liten eller ingen effekt.

Cola.jpg

Vi fortsatte med sand, metallklumper, 4 liter spyleveske osv.

Motor2.jpg

Til slutt måtte vi betale kjerra før den viste noe tegn til svakhet. Dette fungerte og den døde bort.

Motor.jpg

Men ikke lenge. Den startet etter 10min hvile. Syke bilen.

Video:Omegaen starter igjen #1

Video:#2

Mere og bedre videomateriale kommer med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var Driftsquad døde for denne vintern oxo;) mange goder minner ifra en vis 929 sånn ca 1 januar ;) hehe...

hadde dere sagt ifra så hadde jeg tatt turen for å overvære begivenheten ;)

men blei ihvertfall en vellykka død for begge bilene, har selv tatt livet av en vinterbil osv... er bare utrolig artig...

og angående metall sponet, hadde vel hjelpe om det hadde kommet i motoren isteden for mesteparten på utsida ? =) ihvertfall sterkt jobba...

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider