viper Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Meg og en kompis hadde bestemt oss for og kverke bilene i kveld. Disse to det er snakk om: Min kjære Mazda 929 hadde gjort sitt. Etter 2 lange vintre og en enda lenger sommer tok den i dag kvelden. Helt siden jeg kjøpte bilen har den hatt en stygg lyd i motoren. Hatt mistanke om et dårlig veivlager, men bilen har holdt og rulla over 30 000km med ulydene. Men nå var det slutt. Her er et lite videoklipp av hvordan den hørtes ut like før dens siste time: Video:Rare lyder i motoren på min Mazda 929 Etter litt herjing ville den ikke mere. Resultatet var full fyr i motorrommet og hull i blokka :lol Selv om hullet var større enn knyttneven min ville den bare ikke dø. Kjørte rundt i 2 min med et gapende hull og olje overalt. Video:Hvorfor kan du ikke bare DØ! Etter Mazdaen var det Omegaens tur. Ble fenderrally med noe attåt. Da vi var lei av det, fant vi ut at vi skulle prøve det alle bilentusiaster frykter. Hive bilen i 1. gear i 60kmt+ (vi måtte jo trø til og la nåla på 90kmt)! Dette gikk vel heller dårlig, eller bra om du vil. Diffen klarte å låse hjulene etpar sec, men så måtte den gi etter. Resultat, deffekt diff. Vi fikk taua kjerra til en passe location, og her kunne torturen begynne. Vi startet med å stappe toppen full av metallspon og cola. Dette hadde liten eller ingen effekt. Vi fortsatte med sand, metallklumper, 4 liter spyleveske osv. Til slutt måtte vi betale kjerra før den viste noe tegn til svakhet. Dette fungerte og den døde bort. Men ikke lenge. Den startet etter 10min hvile. Syke bilen. Video:Omegaen starter igjen #1 Video:#2 Mere og bedre videomateriale kommer med tiden. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 da var Driftsquad døde for denne vintern oxo;) mange goder minner ifra en vis 929 sånn ca 1 januar ;) hehe... hadde dere sagt ifra så hadde jeg tatt turen for å overvære begivenheten ;) men blei ihvertfall en vellykka død for begge bilene, har selv tatt livet av en vinterbil osv... er bare utrolig artig... og angående metall sponet, hadde vel hjelpe om det hadde kommet i motoren isteden for mesteparten på utsida ? =) ihvertfall sterkt jobba... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Februar 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 og angående metall sponet, hadde vel hjelpe om det hadde kommet i motoren isteden for mesteparten på utsida ? =) ihvertfall sterkt jobba... Stappa toppen full 3 ganger :) Hadde null effekt. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Stappa toppen full 3 ganger :) Hadde null effekt. hehe, oki... den motoren der var skikkelig seig da virker det som ;) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pana Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Sagspon og olje blir en fin grøt :D noen som har prøvd det? Siter 07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack 65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18 x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE Selger: B28E kam (ny) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamannen Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ikke for og være gledes dreper??hvorfor tok dere dø på omegan???jeg kunne kjøpt den som bruksbil. Siter Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig Opel Maffian Qraftwerket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Ser dere la igjen noen kr til ferjemannen? :D 929 er seig, ingen tvil. Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Den mazdaen hadde noen kjente lyder.... host...hark...kjøre uten oljetrykk i to dager ...hark Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viper Skrevet Februar 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 ikke for og være gledes dreper??hvorfor tok dere dø på omegan???jeg kunne kjøpt den som bruksbil. Var mer en kosmetiske skader på den for å si det slik. Gidder ikke betale veiavgift så da må den vrakes. Siter 89' Mercedes-Benz 190E 2.5-16 - 89' Mercedes-Benz 190D 2.5 (konebil) Mitt fotoalbum http://www.mb190klubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Respekt til begge sliterne.. Må si jeg felte en tåre for Mazdaen... 929 i mitt hjerte. Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
methano Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Jaja.. Nå tikker min mest... (har forresten ennå ikke funnet ut av stikkflammene under bilen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 var en morro kveld ja,seig mazda jævel!! Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonolav95 Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 linkene virker ikke? Siter O 87 Bmw 320i x 90 Opel Calibra 16v 4x4 x 90 Opel Calibra 8v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fed Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 linkene virker ikke? Samme her. Ingen linker og heller ingen bilder. :redxpoke Siter X-1R send e-post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GnarKiLL Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Fiks linkene, eller legg filmene et annet sted :) Hadde vært moro å sett.. Siter 99, 200SX S14a Racing Edition - Ja, livet er for kort til å kjøre kjipe biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg